به این زودی یا به آن زودی؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
لاله زار مال_1
سفیر بار ساقدوش_1
ریزخور_1
کلاسینو_1
دکتر نداف کرمانی 1
زمردی_داخلی1
اپیلاسیون نانا 1
زمردی_داخلی3
کلاسینو_3
ریزخور_3
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
دکتر نداف کرمانی 3
سفیر بار ساقدوش_3
کلاسینو_4
زمردی_داخلی4
لاله زار مال_4
ریزخور_4
سفیر بار ساقدوش_4
دکتر نداف کرمانی 4
اپیلاسیون نانا 4
سفیر بار ساقدوش_2
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی 2
زمردی_داخلی2
ریزخور_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۱۵۶۵۵۹
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
۱۸۳۵
رسالتِ رسانه، کشفِ امرِ واقع یا حقیقت و انتقالِ آن به مخاطب است. این رسالت هم بدون وفاداری محض به حقیقت و احساسِ بی‌طرفی نسبت به مرجعِ آن با هر نوع ماهیتی، به سرانجام نمی‌رسد.

صبح ما: احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: رسانه‌ها به نقل از امیرعبدالهیان وزیر خارجۀ دولت رئیسی، در مورد زمان بازگشت جمهوری اسلامی به مذاکرات وین تیتر زده‌اند: تفاوتِ بینِ “به زودی” ایران و غرب، خیلی زیاد است!

این تیتر چنین القاء می‌کند که منظور عبدالهیان از “به زودیِ” مورد نظرش برای ازسرگیری مذاکرات، به این زودی‌ها هم که ما فکرمی‌کنیم نیست و چه بسا مقصود او از “به زودی” چند ماه یا چند سال یا چند قرن بعد باشد!

به این زودی یا به آن زودی؟

متن و زمینه صحبت آقای عبدالهیان اما منظور او را روشن می‌کند. او خواسته است بگوید از نظر ایران “به زودی” یعنی واقعاً “به زودی” یعنی همین چند روز یا چند هفتۀ آینده، اما از نظر غربی‌ها، “به زودی” یعنی آینده‌ای دور و نامشخص!

در حقیقت، او با این نوع بیان خود، خواسته متلکی را بارِ غربی‌ها کند، اما رسانه‌ها آن را به صورت معکوس وانمود کرده‌اند.

با این همه، این امکان وجود دارد که ایران در مقامِ عمل آغاز مذاکره را به تأخیر اندازد، اما این چیزی نیست که از سخنان عبدالهیان بتوان برداشت کرد.

از نگاه من، رسالتِ رسانه، کشفِ امرِ واقع یا حقیقت و انتقالِ آن به مخاطب است. این رسالت هم بدون وفاداری محض به حقیقت و احساسِ بی‌طرفی نسبت به مرجعِ آن با هر نوع ماهیتی، به سرانجام نمی‌رسد.

گاهی البته کشف حقیقت و نوع انتقال آن، طاقت‌فرسا و همراه با خطاست، اما سهل‌انگاری یا تعمد برای تحریف در زمینه، نه فقط رسانه را به ابزار تبلیغاتی و دستگاهِ شستشوی مغزیِ مخاطب تقلیل می‌دهد، بلکه اگر فراگیر شود زندگی اجتماعی و حتی تمدن بشری را مورد تهدید قرار می‌دهد. پس برای منافع خودمان هم که شده باید به “فکت”‌ها وفاداری محض داشت.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
شیرآلات زمانی_1
خرید باکس 1
دکتر نائبی_1
سوییچ ایران_1
عارفی_1
عارفی_3
خرید باکس 3
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_3
سوییچ ایران_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
سوییچ ایران_4
عارفی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 4
دکتر نائبی_4
عارفی_2
شیرآلات زمانی_2
سوییچ ایران_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
دکتر نائبی_2
خرید باکس 2
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
شفا_فوترموبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
تدبیرکالا_فوتر
فنی آتل_فوتر
شفا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
شاخه نبات_ فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_تزریق چربی
کلینیک النا_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
رستوران پارسیان_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان