۱۱۵۷۰۴۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

واکنش تروئیکای اروپا به گزارش آژانس درباره ایران

سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای به گزارش ضد ایرانی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان دادند.

خبرگزاری فارس: تروئیکای اروپایی به بهانه گزارش ضد ایرانی «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای صادر کرده و تهران را به عدم رعایت کامل توافق مورخ ۱۲ سپتامبر با آژانس متهم کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده مایل به قدردانی از مدیر کل آژانس، گروسی بابت گزارش مورخه ۲۶ سپتامبر هستند که اعضای شورا را در جریان توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انجام فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت از تعهدات هسته‌ای ایران قرار می‌دهد.»

واکنش تروئیکای اروپا به گزارش آژانس درباره ایران

سه کشور اروپایی در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرده‌اند: «به شدت نگرانیم که ایران به طور کامل توافق حاصل‌شده با گروسی در روز ۱۲ سپتامبر را رعایت نکرده و مدیر کل مجبور شده ظرف تنها دو هفته گزارشی با موضوع عدم همکاری منتشر کند.»

فرانسه، انگلیس و آلمان مدعی شده‌اند: «چنانچه ایران اجازه جایگزین شدن دوربین‌های کارگاه ساخت تجهیزات سانتریفیوژ در کرج را ندهد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قادر به برقراری پیوستگی میان اطلاعات در آینده نخواهد بود. ما از ایران می‌خواهیم فوراً به آژانس اجازه دسترسی به تأسیسات کرج را بدهد و اجازه تعویض دوربین‌های آنجا را بدهد.»

تروئیکای اروپا اضافه کرده‌اند: «در توافق مورخ ۱۲ سپتامبر همچنین تأٰکید شده که ایران با انجام رایزنی‌های سطح بالا با آژانس با هدف رفع سایر مسائل برجسته مربوط به تعهدات حقوقی ایران ذیل توافق جامع پادمانی موافقت کرده است. ما از ایران می‌خواهیم فوراً این تماس‌های سطح بالا را برقرار کرده و به طور کامل با این تحقیقات در جهت رسیدن به پیشرفت‌های فوری و ملموس همکاری کند.»

در بند پایانی این بیانیه آمده است: «این مسائل بر توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اجرای وظایفش و ایفای نقش محول‌شده به این سازمان ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اثر می‌گذارند. ما طی روزهای آینده با شریکانمان در خصوص گام‌های بعدی مشورت کرده و انجام اقدامات مناسب را در نظر خواهیم گرفت.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج