۱۱۶۰۰۱۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

«سردار» همچنان رو به بزرگی دارد

مشارکت درجه اول در ثبت سه قهرمانی برای زنیت و دو بار کسب مقام آقای گلی لیگ در همین راه و زدن گل‌هایی حساس برای همین تیم در لیگ قهرمانان اروپا به «آزمون» اعتباری را بخشیده که اکثر بازیکنان دیگر ایرانی شاغل در اروپا از کسب آن عاجز مانده‌اند

ایران ورزشی: پنالتی از دست رفته سردار آزمون طی دیدار اخیر برابر امارات انتقاداتی را متوجه وی کرده اما به نظر می‌رسد بیلان‌های یک یا حتی چند فصل اخیر ملاک صحیح‌تری برای تشخیص میزان کارآیی وی باشد. هر چقدر که مهدی طارمی در دو سه سال اخیر رشد کرده و گل‌های بیشتر و بهتری را به ثمر رسانده «سردار» هم طی دیدارهای تیم فوتبال زنیت در روسیه و اروپا یک ریتم رو به رشد و عالی در گلزنی را بر جای نهاده و به‌ رغم همه درخشش‌های مهاجم بوشهری تیم ملی فوروارد گنبدی فوتبال ما نیز به آماری در گلزنی برای تیم ملی رسیده که لااقل در سه چهار سال اخیر برای سایر مهاجمان ما غیر قابل دستیابی بوده و در اعصار قبلی نیز فقط علی دایی از حد و حدود آن فراتر رفته و کیست که نداند شهریار فوتبال ایران دومین گلزن برتر تاریخ دیدارهای ملی فوتبال جهان و جایگاهش به غایت رفیع است.

در حد بهترین «خارجی» تاریخ لیگ روسیه

اگر فقط یک ایراد اساسی متوجه کار آزمون باشد این است که وی فاقد بلند پروازی لازم است و به جای استقبال از پیشنهادات تیم‌های بزرگ غربی (از دورتموند و لیورپول گرفته تا لاتزیو و رم) به ادامه حضور در لیگ روسیه اکتفا کرده است. او البته برای جبران این قضیه و در راه اثبات درستی انتخابش بیش از آنچه تصور شود برای زنیت گل زده و پیام‌آور پیروزی و خالق قهرمانی‌ها بوده است. مشارکت درجه اول در ثبت سه قهرمانی برای زنیت و دو بار کسب مقام آقای گلی لیگ در همین راه و زدن گل‌هایی حساس برای همین تیم در لیگ قهرمانان اروپا به «آزمون» اعتباری را بخشیده که اکثر بازیکنان دیگر ایرانی شاغل در اروپا از کسب آن عاجز مانده‌اند. فراموش نکنیم که سردار پیش از این نیز برای روستوف و حتی روبین کازان در «لیگ اروپا» که دومین جام معتبر این قاره است گلزنی و گلسازی کرده بود و اهمیت کار و جایگاه وی به قدری بالا آمده که در نظرسنجی‌های اخیر روس‌ها پیرامون بهترین «خارجی»های لیگ‌شان، آزمون همیشه در رفیع‌ترین جایگاه‌ها ایستاده و یکی از سه کاندیدای نخست عنوان بهترین بازیکن خارجی این لیگ بوده است. اگر هم فقط آمار گلزنی در راه شناخت چنین فردی مبنا قرار گیرد سردار با عبور از مرز 100 گل زده مقام نخست را بی‌ چون و چرا و بدون حرف پس و پیش از آن خویش کرده است.

سماک در قالب بردیف

آزمون در دو سه سال اخیر از مرز وابستگی بیش از حد به قربان بردیف مربی محبوبش در روبین کازان نیز رها شده و مستقل‌تر شده و بیش از گذشته روی پای خودش ایستاده است. اگر در سال‌های نخست سردار فقط در همانجایی خوش بود که مربی محبوبش در آنجا کار می‌کرد، اینک او در زنیت همانقدر راحت است که پیش‌تر فقط در معیت مربی محبوبش به چنان آسایشی می‌رسید. اگر از سرگی سماک سرمربی موفق و معروف زنیت بپرسید همان تعریف‌هایی را از سردار خواهد کرد که پیش‌تر قربان بردیف می‌کرد و او را به همان چشمی می‌بیند که آن «مربی پدرگونه» می‌دید.
اینها نشان می‌دهد سردار در راه اوج‌گیری هر چه بیشتر قید و بند مال گذشته را کنار زده و به سوی هر هدفی خیز برمی‌دارد و با اینکه لیگ روسیه برای آزمون مصداق «حوض کوچک برای یک ماهی بزرگ» است ولی با استمرار در ارائه نمایش‌های خوب و حرفه‌ای و با تداوم در گلزنی اعتباری را به خودش و فوتبال ایران بخشیده که بسیاری از لژیونرهای سالیان اخیر فوتبال ایران به آن نائل نشده‌اند.

سؤالی مهم‌تر

اینجا بحث قیاس این با آن مطرح نیست و هر کس اعتبار و جایگاه ویژه خود را دارد اما درصد بالای گلزنی‌های سردار در دیدارهای ملی و کاراکتر ویژه و کاریزمای این جوان شایسته در حد و اندازه‌ای است که با توقف‌های لحظه‌ای و ناکامی‌های کوتاه مدت و مقطعی از بین نمی‌رود.

اگر این مهارت‌ها با بررسی‌های حرفه‌ای بهتر عجین شود و آزمون بپذیرد که سرانجام محکوم به الحاق به لیگ‌های برتر و مهم‌تر در غرب اروپا است هم سردار توفیق‌های چند سال اخیر خود را کم و بیش خواهد کرد و هم تیم‌های نامدارتر غربی بسیار بیشتر و بهتر از زنیت می‌توانند ارزش‌های او را به نمایش بگذارند. بنابراین پیش از اینکه بپرسیم چرا پنالتی آزمون در مقابل امارات از دست رفت باید این پرسش را مطرح کنیم که چه زمانی او به سوی لیگی پر خواهده کشید که حق مطلب را درباره وی بیشتر ادا خواهد کرد.

از لیورپول تا رم

فراموش نکنیم در ایام «پیش فصل 2022-2021 فوتبال اروپا و به واقع طی همین تابستانی که بیست روز پیش به پایان رسید، هر دو تیم بزرگ شهر رم برای صید سردار خیز برداشتند و بسیاری از نشریات اروپا روی این مسأله مانور کردند که نه فقط ژوزه مورینیو و تیمش (آ. اس. رم) سردار را می‌خواهند، بلکه این مهاجم در مدار توجهات لاتزیو هم قرار دارد که سرمربی امسالش مائوریتسیو ساری معروف است. توجه به سردار در لیگ انگلیس نیز به قصه‌ای قدیمی تبدیل شده و اگر یورگن کلوپ سرمربی همیشه جوانگرای لیورپول پای ثابت گروه علاقه‌مندان سردار بوده اخباری دال بر گرایش حداقل دو سه تیم دیگر لیگ برتری انگلیس به این مهاجم چالاک نیز پیوسته به گوش خورده است. اگر این یک خوشبختی بزرگ و آشکار برای آزمون است نمی‌دانیم تا چه زمان می‌توان به درخشش‌های گاه به گاه او در دیدارهای اروپایی زنیت اکتفا کرد و جای خالی او را در امثال آرسنال، اورتون و دورتموند احساس نکرد. جایی که فقط توسط خود سردار پر شدنی است و بسیار حیف و موجب افسوس خواهد بود اگر چنین نشود.

ادعای جالب سان درباره آزمون

سردار جانشین لاکازت در آرسنال

پس از اینکه سردار آزمون تابستان پر خبری را پشت سر گذاشت و اخبار فراوانی مبنی بر پیشنهادات تاتنهام، لورکوزن، رم، میلان، لیون و... به این بازیکن توسط رسانه‌های اروپایی مطرح شد، حالا یک بار دیگر این مهاجم ایرانی در کانون توجه نشریات معتبر فرانسوی و انگلیسی قرار گرفته و از آرسنال به عنوان جدیدترین تیم خواهان سردار نام برده می‌شود. نشریه سان انگلیس خبر داد که آرسنال به دنبال انتقال شوکه کننده سردار آزمون ستاره زنیت به عنوان جانشین الکساندر لاکازت است. تعدادی از باشگاه‌های برتر اروپایی از جمله اتلتیکو مادرید قهرمان لالیگا به دنبال جذب لاکازت هستند و آزمون می‌تواند جانشین او شود. نشریه فرانسوی Onze Mondial نیز در این خصوص نوشت: «آزمون مهاجم زنیت که لیونل مسی ایرانی نامیده می‌شود، در لیست توپچی‌ها قرار دارد تا جایگزین لاکازت فرانسوی شود. مهاجم ایرانی فصل گذشته در 29 بازی برای تیم روسی 19 گل به ثمر رساند. فرم خوب او باعث شد تا باشگاه‌های سراسر قاره نظیر تاتنهام رقیب آرسنال به دنبال جذب آزمون باشند. غول‌های ایتالیایی همچون میلان نیز علاقه‌مند به جذب این بازیکن 26 ساله در تابستان بودند. آزمون به طور علنی اعلام کرد که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیشنهادهایی از باشگاه‌هایی در انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا داشته است.»

از طرفی دیگر وبسایت foot01 نیز درباره مذاکره دوباره لیون برای جذب آزمون نوشت: «از آنجا که لیون دست‌بردار سردار آزمون نیست، ژان میشل اولاس رئیس این باشگاه به فکر دور دوم مذاکرات برای جذب این مهاجم افتاده است. به عبارت دیگر، هواداران لیون هنوز می‌توانند به جذب مهاجم زنیت امیدوار باشند و حتی ممکن است در فصل نقل و انتقالات زمستانی و در صورت تسلیم شدن تیم روسی، این انتقال شکل بگیرد تا زنیت به جای خروج آزمون در ژوئن با صفر یورو، در زمستان بابت فروش او درآمد کسب کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشید. ب

      از نظر امار گل از طارمی بهتره ولی طارمی یک سر و گردن بالاتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج