جاباما
۱۱۶۲۲۷۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سرنوشت یک شهر و یک قاره در دست ۲ پرتغالی

دو مربی پرتغالی که هدایت دو تیم بزرگ پایتخت نشین عربستان را در اختیار دارند، برای کسب ارزشمندترین عنوان باشگاهی در قاره آسیا تلاش می‌کنند.

خبرآنلاین: فردا تیم های الهلال و النصر در یکی از حساس ترین دربی های تاریخ شهر ریاض و فوتبال عربستان، در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می روند. روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی به وضعیت دو تیم پرداخته و نوشته است: پدرو امانوئل تاکنون در دوران مربیگری خود، ۳ بار راهی دیدار نیمه نهایی جام های مختلف شده که ۲ بار برنده از زمین خارج شده و یک مرتبه نیز شکست خورده است.

او یک بار به همراه الاتفاق در نیمه نهایی جام حذفی عربستان با نتیجه ۵ بر صفر الهلال را شکست داد و در فینال نیز با غلبه بر الاتحاد قهرمان شد. او یک بار نیز با آکادمیکا توانست مرحله نیمه نهایی را با موفقیت پشت سر بگذارد و قهرمان جام حذفی پرتغال شود.

در سمت مقابل نیز لئوناردو ژاردیم تاکنون ۷ بار به دیدارهای نیمه نهایی رسیده که تنها ۲ بار با موفقیت این مرحله را پشت سر گذاشته و ۵ بار مغلوب شده است. معروف ترین دیدار نیمه نهایی که این مربی تجربه کرده، به لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ برمیگردد. جایی که او پس از غلبه بر منچسترسیتی و دورتموند، در دیدار نیمه نهایی مغلوب یوونتوس شد.

در مورد تجربه مربیان در دربی ها، پدرو امانوئل ۱۱ دربی را در کشورهای مختلف از جمله قبرس، عربستان، اسپانیا، امارات و پرتغال تجربه کرده که در ۷ بازی برنده از زمین خارج شده، در ۲ مورد تن به شکست داده و در ۲ بازی نیز به نتیجه تساوی رسیده است. در سوی دیگر نیز ژاردیم سابقه ۷ پیروزی، ۶ شکست و ۴ تساوی را در دربی های مختلف دارد.

ژاردیم به همراه موناکو ۱۱ بار دربی جنوب فرانسه مقابل نیس را تجربه کرد که ۶ بار برنده از زمین خارج شد، ۴ بار طعم شکست را چشید و یک مرتبه نیز به تساوی رسید. او همچنین با اسپورتینگ ۳ بار در دربی پرتغال مقابل بنفیکا حاضر شد که ۲ بار شکست خورد و یک مرتبه نیز به تساوی رسید. این مربی باتجربه در دربی شهر براگا به همراه این تیم، ۲ بار مقابل ویتوریا گیمارش بازی کرد که حاصل آن یک برد و یک مساوی بود. او یک بار نیز با المپیاکوس در دربی یونان مقابل پاناتینایکوس به تساوی دست یافت.

حالا دو مربی پرتغالی برگزار کننده دربی بزرگ و حساس شهر ریاض در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود. این دو تیم، برای نخستین بار در این مرحله از رقابت ها به مصاف یکدیگر می روند و تیم برنده می تواند با توجه به امتیاز میزبانی، شانس بزرگی برای پیروزی در دیدار فینال و کسب عنوان قهرمانی داشته باشد. دیدار حساسی که فردا شب در استادیوم مرسول پارک و به میزبانی النصر برگزار می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج