۱۱۶۲۴۲۶
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

وقتی «ادل» با غم عشق نوجوانی‌اش، می‌ترکاند

آهنگ Easy on Me یا به من سخت نگیر که اولین ترانه از آلبوم مورد انتظار جدید ادل بود دوباره احساسات را در ما به غلیان آورده است.

برترین‌ها: آهنگ Easy on Me یا به من سخت نگیر که اولین ترانه از آلبوم مورد انتظار جدید ادل بود دوباره احساسات را در ما به غلیان آورده است. نام آلبوم او ۳۰ خواهد بود، سنی که او با سایمون کانکی، ازدواج کرد و پس از مدتی از او جدا شد. ادل در سال ۲۰۱۹ درخواست جدایی داده بود.

وقتی «ادل» با غم عشق نوجوانی‌اش، می‌ترکاند

ادل به نشریه ووگ درباره این آلبوم گفت: می‌خواستم از طریق این آلبوم موسیقی به او زمانی که در دهه بیست یا سی زندگی اش است، توضیح دهم که چه کسی هستم و چرا داوطلبانه تمام زندگی او را به قیمت خوشحالی خودم پاره پاره کردم. این مساله گاهی او را خیلی ناراحت می‌کرد؛ و این یک زخم واقعی است برای من؛ زخمی که نمی‌دانم آیا هرگز می‌تواند بهبود یابد.

آهنگ Easy on Me با متنی همچون «هنوز کودکی بودم/ فرصت این را نیافتم که دنیای اطرافم را حس کنم/ وقتی نداشتم تا آن چه را که تصمیم به انجامش گرفتم، انتخاب کنم/ پس به من سخت نگیر» به نظر می‌رسد باز از رابطه‌ای عمیق سخن می‌گوید.

وقتی «ادل» با غم عشق نوجوانی‌اش، می‌ترکاند

او در این باره توضیح می‌دهد: «این اولین آهنگی بود که برای این آلبوم نوشتم. بعد از آن برای مدت ۶ ماه چیزی ننوشتم، چون فکر می‌کردم که خوب همه آنچه را که می‌خواستم گفتم. ادل می‌گوید که وقتی شروع به کار روی بقیه آلبوم کرده، موسیقی برای او به روشی تبدیل شد تا به وسیله آن بتواند مسائلی را برای زمانی که پسرش آنجلو بزرگتر شد، توضیح دهد.».

هیراد شفیعی در روزیاتو نوشت: فهرست ترانه‌های ادل ـ که اکثرشان را خودش به تنهایی یا با مشارکت فردی دیگر می‌نویسد ـ تنها متشکل از ترانه‌های سوزناک نیست. در ادامه این مطلب فهرستی از بهترین ترانه‌های ادل که برای حس و حال‌های مختلف مناسب هستند را مشاهده می‌کنید.

برای زمانی که دلتنگ هستید

تک آهنگ When We Were Young شما را به سفری درون خاطره‌ها همراه با دوستان عزیز و قدیمی می‌برد. در متن ترانه چنین آمده: «تو همچون فیلم هستی/ همچون ترانه/ خدایا این‌ها روزگاری را که جوان بودیم/ به خاطرم می‌آورد.» همه‌ی ما گاهی دوست داریم به گذشته‌ها رجوع کنیم. این طور نیست؟

وقتی «ادل» با غم عشق نوجوانی‌اش، می‌ترکاند

برای وقتی که احساس ناامیدی می‌کنید

ادل این حس که آیا آدم باید همچنان به راهی که به نظر می‌رسد به جایی ختم نمی‌شود ادامه دهد یا نه را به خوبی در ترانه‌ی پرفروش Chasing Pavements خلاصه می‌کند.

برای وقتی که حس می‌کنید آماده‌ی آغاز فصل جدیدی در زندگی تان هستید

ادل در تک آهنگ Turning Tables که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، این حس را به ما منتقل می‌کند. او چنین می‌خواند: «آن قدر سریع همه چیز را تغییر می‌دهی که به پایت نمی‌رسم/ وقتی این طور من را تحت کنترل داری نمی‌توانم نفس بکشم.» این آهنگی ایده آل است برای لحظه‌ای که نهایتاً متوجه می‌شوید «یک چیزی را می‌دانی؟ من دیگر تحمل این را ندارم.»

وقتی «ادل» با غم عشق نوجوانی‌اش، می‌ترکاند

برای زمانی که حس می‌کنید نادیده گرفته می‌شوید

در حقیقت این ترانه در اصل مال ادل نبود، اما او آن را مال خود کرد. کاور Make You Feel My Love باب دیلان که ادل آن را در سال ۲۰۰۸ منتشر کرد بی شک یکی از بهترین ترانه‌های ادل است. این ترانه مال زمان‌هایی است که فکر می‌کنید دیده نمی‌شوید، به خصوص توسط کسی که عاشقش هستید. «می دانم هنوز تصمیمت را نگرفته ای/، اما هرگز به تو بد نخواهم کرد» او زمزمه می‌کند: «این را از همان اولین ملاقات مان می‌دانستم/ شکی نیست که تو به کجا تعلق داری.»

برای زمانی که می‌خواهید حس قدرت داشته باشید

چه کسی هست که هرگز نخواسته باشد این را به کسی بگوید: «آرزو خواهی کرد که هرگز من را ملاقات نمی‌کردی/ قطره‌های اشک سرازیر خواهد شد.» قدر خودتان را بدانید. این پیام ترانه‌ی پرفروش Rolling in the Deep است که در سال ۲۰۱۱ منتشر و موفق به دریافت جایزه‌ی گرَمی سال شد.

وقتی «ادل» با غم عشق نوجوانی‌اش، می‌ترکاند

برای زمانی که حس می‌کنید نابود شده اید

ترانه‌ی Set Fire to The Rain را گوش بدهید و بگذارید ادل از دردهایتان بخواند. توضیح بیشتری نیاز نیست.

برای زمانی که حس می‌کنید خودتان هستید

Rumour Has It قطعه‌ای جسور و سرزنده برای زمانی است که حس می‌کنید ظاهر و احساس تان خود واقعی تان را نشان می‌دهد. «اما شایعه شده که من کسی هستم که او را به خاطرش ترک خواهی کرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غربی ها زندگی نرمال دارند خوشبخت اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیرزن زشت

      • بدون نام

        خوش به حال همه به جز ایران

      • بدون نام

        آخرتت خوش باشه الهی

      • هموطن

        ۱۳،۴۰ حسودیت شد ؟

    • بهار

      ادل فوق العاده س

    • لیلا

      ادل محشره ، همیشه بدرخشی دوست داشتنی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج