بلایی که نخوردن پروتئین بر سر بدن می‌آورد
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
زمردی_داخلی1
اپیلاسیون نانا 1
سفیر بار ساقدوش_1
لاله زار مال_1
کلاسینو_1
ریزخور_1
ریزخور_3
کلاسینو_3
لاله زار مال_3
سفیر بار ساقدوش_3
اپیلاسیون نانا 3
زمردی_داخلی3
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
زمردی_داخلی4
سفیر بار ساقدوش_4
ریزخور_4
کلاسینو_4
لاله زار مال_2
سفیر بار ساقدوش_2
ریزخور_2
کلاسینو_2
اپیلاسیون نانا 2
زمردی_داخلی2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۱۶۲۴۶۰
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
۲۱۱۴
پروتئین یکی از سه درشت مغذی ای است که مواد غذایی از آن ها تشکیل شده اند. دو مورد دیگر، چربی و کربوهیدرات ها هستند.

دیجیاتو: پروتئین یکی از سه درشت مغذی ای است که مواد غذایی از آن ها تشکیل شده اند. دو مورد دیگر، چربی و کربوهیدرات ها هستند.

در آمریکا توصیه می شود هر فرد بزرگسال روزانه به ازای هر یک کیلوگرم از وزن بدن خود، ۰/۸ گرم پروتئین مصرف کند اما افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند برای رشد و ترمیم ماهیچه های خود به پروتئین بیشتری نیاز دارند.

اما برخی کارشناسان این میزان را حداقل مقدار پروتئینی می دانند که یک فرد باید مصرف کند.

بلایی که نخوردن پروتئین بر سر بدن می‌آورد

به گفته ی آن ها مقدار مناسب لزوماً بهترین مقدار نیست و این میزان پروتئین حداقل مقداری است که برای جلوگیری از دچار شدن به کمبود پروتئین به آن نیاز داریم.

اگر به اندازه ی کافی پروتئین مصرف نمی کنید، ممکن است به سلامت تان صدمه وارد شده و دستیابی به اهدافی که برای تناسب اندام خود دارید هم دشوارتر شود.

حتی اگر قصد عضله سازی با ورزش را نداشته باشید هم باید مقدار مناسبی پروتئین مصرف کنید.

مصرف کافی پروتئین باعث سنتز پروتئین در ماهیچه ها می شود، نقشی اساسی در بازسازی بافت ها دارد، به ترمیم بدن کمک می کند و می تواند به ما کمک کند قوی تر شویم و توده عضلانی ما را بیشتر می کند.

ورزش کردن باعث پارگی رشته های ماهیچه ای می شود و پروتئین به ترمیم آن ها کمک می کند، بنابراین می توانید قوی تر شوید و دوباره ورزش کنید.

رژیم های غذایی پروتئین بالا، سیر کننده تر از رژیم های کم پروتئین هستند، یعنی می توانید کمتر غذا بخورید اما گرسنه نشوید.

مقدار کالری که در هر گرم پروتئین وجود دارد کمتر از مقداری کالری است که در هر گرم چربی یا کربوهیدرات وجود دارد. یعنی به طور مثال ۱۰۰ گرم پروتئین همان میزان کالری را دارد که در ۵۰ گرم چربی وجود دارد. بنابراین می توانید مقدار بیشتری غذا با همان میزان کالری بخورید و این موضوع باعث سیری بیشتر شما می شود.

پروتئین علاوه بر سیر نگه داشتن شما، اثر گرمایی بالاتری نسبت به چربی و کربوهیدرات ها دارد – این بدان معنی است که هضم پروتئین انرژی بیشتری از بدن می گیرد.

این مسأله تأثیر خیلی زیادی در کاهش چربی های بدن ندارد اما در این امر نقش دارد.

عدم مصرف پروتئین به مقدار مناسب، آب کردن چربی ها و حفظ ماهیچه ها را دشوارتر می کند

کاهش وزن هدف خیلی ها است. اما بسیاری از مردم در واقع به دنبال این هستند که چربی هایشان را آب و ماهیچه هایشان را حفظ کنند و به این ترتیب ترکیب بدنی (Body Composition) خود را تغییر دهند.

پروتئین نقش مهمی در حفظ ماهیچه ها در عین کسری کالری دارد.

رژیم های غذایی پروتئین بالا که مخصوص آب کردن چربی ها هستند هم می توانند باعث شوند وزن بدن، بیشتر از چربی ها کم شود تا ماهیچه ها و به این ترتیب، از ترکیب بدنی بهتریبرخوردار شوید.

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
خرید باکس 1
ادیب_1
شیرآلات زمانی_1
عارفی_1
دکتر نائبی_1
سوییچ ایران_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
شیرآلات زمانی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
عارفی_3
ادیب_3
سوییچ ایران_3
دکتر نائبی_3
خرید باکس 3
دکتر نائبی_4
سوییچ ایران_4
شیرآلات زمانی_4
ادیب_4
خرید باکس 4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
عارفی_4
سوییچ ایران_2
ادیب_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
خرید باکس 2
عارفی_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نائبی_2
زمردی_فوتر موبایل اصلی
فنی آتل_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
تنورستان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
شفا_فوترموبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران پارسیان_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
کلینیک النا_فوتر
تنورستان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شفا_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
شاخه نبات_ فوتر