جاباما
۱۱۶۲۵۲۳
۷ نظر
۵۱۶۷
۷ نظر
۵۱۶۷
پ

نتایج نهایی آزمون ارشد اعلام شد

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

ایسنا: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org/ منتشر شد. داوطلبان بعد از مشاهده نتایج نهایی می‌توانند در تاریخ مقرر اعلام شده نسبت به ثبت نام در دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود ثبت نام کنند.

نتایج نهایی آزمون ارشد اعلام شد

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی طی روزهای ۶ تا ۸ تیر برگزار شد و تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در این آزمون شرکت کردند که حدود ۵۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دادند.

آزمون ارشد ۱۴۰۰، در ۶ گروه آموزشی برگزار شد که در گروه علوم انسانی بیش از ۴۰۸ هزار نفر ، در گروه علوم پایه بیش از ۳۵ هزار نفر، در گروه فنی و مهندسی بیش از ۱۲۵ هزار نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ نفر، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ نفر و مجموعا ۶۳۴ هزار و ۵۹ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

از مجموع ۱۳۱ رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد، ۶۴ عدد آن "بین رشته ای" بود و داوطلب می توانست به جز رشته اول خود در این رشته ها نیز شرکت کند.همچنین اوایل ماه جاری، نتایج رشته های مصاحبه دار و آزمون های عملی نیز اعلام شده است.

ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ سال گذشته حدودا ۱۴۷ هزار نفر بود و حدودا ۱۳۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت و با توجه به ضریب ریزش ها، پیش بینی شده امسال ظرفیت پذیرش داوطلب ارشد در کل زیر نظام ها حدود ۳۰۰ هزار نفر باشد و تقریبا ۵۰ درصد داوطلبان می توانند در رشته های مقطع ارشد پذیرش شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سنا

      آقا پسر خاله من جز دو تا درس همه رو منفی زده بود.بدون سهمیه مهندسی معدن یزد قبول شد!!!!واقعا چه اتفاقی افتاده؟پس چرا من چند سال پیش باید همرو بالای 30 میزدم تا دانشگاه سراسری ارشد قبول شدم؟نظام آموزشی داره به قهقرا میره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بزرگوار ، پیدا بکن پرتقال فروش را

      • سارای

        مهندسی واسه کارشناسیه این ننتایج کارشناسی ارشده جناب

      • بدون نام

        این نتایج کارشناسی ارشد هست نه کنکور

      • بدون نام

        ما خیلی بدبخت بودیم من یادمه همه اختصاصی رو بالای ۸۰زده بودم البته کنکور سراسری نه ارشد بعد یه ۱۰۰ درصد هم داشتم رتبم شد ۲۲۰ ، الان این درصدا میشه نفر اول تا دهم کنکور، ارشدم برای ما فوق‌العاده سخت بود، خیلی تلاش کردیم براش

      • علی

        چون اونجور رشته‌ها متقاضی ندارن. با درصد‌های کمتر از این ‌هم میشه قبول شد

    • سارا آزادی

      اگه مدارس ما مثل خارجی ها از همون کلاس اول 3 زبان زنده دنیا رو به ما آموزش میدادند و بعد از ابتدایی مدارس فن و حرفه رو آموزش میدادن و همه دیپلم نگرفته وارد بازار کار می شدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج