۱۱۶۲۶۹۰
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

اظهارات ضرغامی درباره ویزای ایران

عزت‌الله ضرغامی با اشاره به احوال بد و عقب‌ماندگی گردشگری ایران، از صدور ویزای توریستی از اول آبان خبر داد. او همچنین از «استبداد کلامی» و دوقطبی‌هایی که درباره «کوروش» و دیگر موضوعات پیش آمده است، سخن گفت.

ایسنا: عزت‌الله ضرغامی،وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سمپوزیوم یکصدسال گردشگری که سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد گفت:

*حال گردشگری اجمالا خوب نیست. کرونا هم به آن اضافه شد. "عروس مجلس ما خود همیشه دل می‌برد علی‌الخصوص که پیرایه‌ای بر او بستند."

*او در ادامه بیان کرد: مایه تأسف است که کشور ما با وجود مزیت‌های فوق‌العاده رقابتی و این‌که در رده‌های نخستین دنیا قرار گرفته، اما به هیچ‌وجه وضعیت فعلی گردشگری شایسته کشور نیست. باید علل عقب‌ماندگی را روشن کنیم و بعد آرام آرام موانع را رفع کنیم. هیچ راه دیگری ندارد. حرف‌های حاشیه‌ای و بی‌ارتباط زیاد است، اما دردی را درمان نمی‌کند. امروز که این بیمار به احیا نیاز دارد باید هر کاری کنیم که احیا شود.

اظهارات ضرغامی درباره ویزای ایران

*وی با اشاره به جلسه مشترک با وزارت امور خارجه و بهداشت برای ازسرگیری صدور ویزای گردشگری ایران یادآور شد: صدور ویزا که به بهانه و بدون دلیل ٢٠ ماه متوقف شده بود، از اول آبان راه‌اندازی می‌شود و آیین‌نامه آن را هم وزارت ما نوشته است.

*ضرغامی گفت: در منطقه ما ٩ کشور از عربستان و رژیم اشغالگر اسرائیل وجود دارند، ولی ما (در گردشگری) فقط بالاتر از یمن و لبنان هستیم، آن هم با وجود مزیت رقابتی نرخ ارز، که این هم نتوانست (گردشگری) را تکان دهد. طرف با ١٠٠ دلاری می‌تواند خرید کند با این حال وضع‌مان خوب نیست.

*او تعریف کرد: چند روز پیش جایی بودم یک نفر پرسید سینوفارمی هستی یا برکتی؟ جواب دادم که سینوفارم زدم. دیدم پچ پچ می‌کنند این‌که حزب‌اللهی است، سینوفارم زده است... توضیح دادم وقتی نوبتم شد ثبت‌نام کردم، به محلی که مشخص شده بود مراجعه کردم آن‌جا هم فقط سینوفارم داشت. "به طرف گفتند شیخ از چه کنج عزلت گرفته‌ای، گفت این‌جا بهتر آنتن می‌دهد، این‌جا کنج عزلت نیست، می‌خواهم کارم راه بیافتد." اجازه ندهید این فضا ایجاد شود، اجازه دهید همه آزادانه حرف کارشناسی بزنند.

*ضرغامی با اشاره به دوقطبی‌ها و استبداد در سخنوری‌ها اظهار کرد: در یک جلسه مذهبی بودم، گفتند شما در سفر فارس ادعا کرده‌اید اولین کسی که وحدت بین اقوام ایجاد کرد کوروش بود، درحالی‌که اولین نفری که این کار را کرد پیامبر اسلام (ص) بود، استدلال آوردم که آن دوره هنوز اسلام نیامده بود. نباید این‌قدر بحث‌ها را دوقطبی کرد، ما نوکر استدلالیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج