سرخابی‌ها بالاخره به حقوق خود می‌رسند؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
ریزخور_1
سفیر بار ساقدوش_1
کلاسینو_1
اپیلاسیون نانا 3
ریزخور_3
سفیر بار ساقدوش_3
کلاسینو_3
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 4
سفیر بار ساقدوش_4
کلاسینو_4
ریزخور_4
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 2
لاله زار مال_2
کلاسینو_2
سفیر بار ساقدوش_2
ریزخور_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۱۶۲۹۸۲
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
۹۲۴
مشخص است که قرارداد تبلیغات محیطی برای باشگاه‌های مختلف متفاوت است و بستگی به پارامتر‌های مختلفی از جمله قدرت تیم‌ها، شرایط ورزشگاه و تعداد تابلو‌های تبلیغاتی در کنار زمین دارد. مسلما باشگاه‌هایی همچون منچستریونایتد، چلسی و لیورپول بسیار بیشتر از تیم‌هایی مثل ویگان یا سوانسی از این طریق درآمد دارند و به همین دلیل با توجه به اینکه تمامی باشگاه‌ها دارای ورزشگاه خانگی هستند به‌خوبی از این فرصت برای درآمدزایی استفاده می‌کنند.

روزنامه فرهیختگان: در همین آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ خلیج فارس و در هفته نخست این مسابقات، اتفاقات عجیب و حواشی جالب فوتبال ایران باز هم رقم خورد تا شاهد رویارویی باشگاه‌ها و سازمان لیگ درباره برخی قوانین منحصر به فرد این نهاد فوتبالی باشیم. داستان از جایی آغاز شد که باشگاه استقلال اعلام کرد که با یک کارگزار جدید به توافق رسیده و قرار است پول خوبی از این قرارداد جدید به حساب باشگاه واریز شود، البته به‌شرطی که شرکت مورد نظر تبلیغات محیطی دیدارهای خانگی آبی‌ها را نیز در اختیار داشته باشد.

با این حال پیش از دیدار روز گذشته استقلال برابر هوادار، در هفته نخست لیگ، وقتی نمایندگان این باشگاه به‌دنبال اجرای این تبلیغات بودند، مسئولان ورزشگاه مانع از ورود بنرهای تبلیغاتی به ورزشگاه شدند و سازمان لیگ هم اعلام کرد که براساس قوانین، تبلیغات محیطی در اختیار این نهاد است و باشگاه‌ها نمی‌توانند از این حق خود استفاده کنند. اما آیا در سایر لیگ‌های معتبر دنیا نیز چنین قانونی حاکم است؟

در لیگ‌های معتبر مدت‌هاست که این اختیار به باشگاه‌ها داده شده تا در دیدارهای خانگی خود تبلیغات مدنظرشان را در کنار زمین به نمایش گذاشته و از این مزیت برای درآمدزایی خود بهره ببرند. استفاده از بنرهای تبلیغاتی در کنار زمین قدمتی تقریبا به اندازه خود فوتبال دارد و از اوایل قرن گذشته میلادی در برخی ورزشگاه‌های فوتبال در انگلیس، تاجران و صاحبان صنایع به تبلیغ محصولات خود مشغول بودند. البته در آن زمان به‌جای بنرهای مرسوم کنونی، لوگوی شرکت‌های مختلف در کنار زمین قرار داده می‌شد و به این ترتیب تبلیغات صورت می‌گرفت.

از حدود دهه 30 میلادی شکل این تبلیغ‌ها تغییر کرد و استفاده از فضای خالی روی پیراهن و همچنین بنرهای تبلیغاتی در کنار زمین مرسوم شد. از دهه 60 و با افزایش پوشش رسانه‌ای مسابقات فوتبال و همچنین پخش تلویزیونی بازی‌ها که باعث افزایش دیده شدن این تبلیغات شد، ارزش آن هم به‌مراتب بیشتر شد. حالا باشگاه‌ها تمرکز بیشتری روی استفاده از این تبلیغات داشتند و تلاش می‌کردند تا از این طریق درآمدهای خود را افزایش دهند.

باشگاه‌ها به‌تدریج به این نتیجه رسیدند که این تبلیغات را به‌صورت پکیج‌های سالیانه به فروش برسانند و بخشی از مخارج خود در طول فصل را از این طریق تامین کنند. رئال‌مادرید در فصل 95-1994 نخستین باشگاهی بود که تبلیغات کنار زمین خود را به‌صورت LED عرضه کرد و تغییری مهم در این زمینه ایجاد کرد. به‌تدریج این تبلیغات به‌صورت متحرک و با جذابیت بیشتری ارائه شدند تا از لحاظ بصری، زیبایی بیشتری داشته باشد.

در سال‌های اخیر نیز پیشرفت تکنولوژی به کمک این صنعت آمده و باعث‌شده تا دست شرکت‌های تبلیغاتی برای ارائه ایده‌های نوین در این زمینه بازتر شود. به‌تازگی باشگاه کراسنودار روسیه از طرح ورزشگاه جدید خود رونمایی کرده که نخستین صفحه نمایش 360 درجه در فوتبال را در آنجا نصب خواهد کرد تا شاهد نوع جدیدی از تبلیغات در این ورزشگاه باشیم.

مشخص است که قرارداد تبلیغات محیطی برای باشگاه‌های مختلف متفاوت است و بستگی به پارامترهای مختلفی از جمله قدرت تیم‌ها، شرایط ورزشگاه و تعداد تابلوهای تبلیغاتی در کنار زمین دارد. مسلما باشگاه‌هایی همچون منچستریونایتد، چلسی و لیورپول بسیار بیشتر از تیم‌هایی مثل ویگان یا سوانسی از این طریق درآمد دارند و به همین دلیل با توجه به اینکه تمامی باشگاه‌ها دارای ورزشگاه خانگی هستند به‌خوبی از این فرصت برای درآمدزایی استفاده می‌کنند.

اتفاقی که در فوتبال ایران هنوز رخ نداده و سازمان لیگ علاقه زیاردی دارد تا نه‌تنها بلیت‌فروشی بازی‌های تیم‌ها را شخصا انجام دهد، بلکه در بحث تبلیغات محیطی که حق مسلم باشگاه‌‌ها هست نیز همچنان به‌دنبال انحصار است. شاید کم‌کم زمانش رسیده که باشگاه‌ها خصوصا سرخابی‌ها حق خود را از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و البته صداوسیما بگیرند. حداقل بخشی از حق خود را!

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
ادیب_1
خرید باکس 1
سوییچ ایران_1
شیرآلات زمانی_1
دکتر نائبی_1
عارفی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
دکتر نائبی_3
شیرآلات زمانی_3
خرید باکس 3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
سوییچ ایران_3
عارفی_3
ادیب_3
ادیب_4
سوییچ ایران_4
دکتر نائبی_4
خرید باکس 4
عارفی_4
شیرآلات زمانی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
عارفی_2
خرید باکس 2
ادیب_2
سوییچ ایران_2
شیرآلات زمانی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
دکتر نائبی_2
تنورستان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
کالازم_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
شفا_فوترموبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دکتر عارفی - موبایل فوتر
فنی آتل_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
آیلین_فوتر کاشت ابرو
کالازم_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
آیلین_تزریق چربی
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
فنی آتل_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
شفا_فوتر
تنورستان_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شاخه نبات_ فوتر