حسن خمینی: باید به طرف گفت‌وگو حرکت کنیم
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
سفیر بار ساقدوش_1
ریزخور_1
لاله زار مال_1
کلاسینو_1
سفیر بار ساقدوش_3
کلاسینو_3
ریزخور_3
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
سفیر بار ساقدوش_4
کلاسینو_4
لاله زار مال_4
ریزخور_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_2
ریزخور_2
اپیلاسیون نانا 2
کلاسینو_2
سفیر بار ساقدوش_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۱۶۳۳۱۰
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
۱۵۸۷
یادگار امام با بیان اینکه با اشغال فلسطین جگر اسلام چند پاره شد، گفت: اگر منتظر رسیدن روزی هستید که هیچ شیعه ی سنی کُش و سنی شیعه کُشی در دنیا پیدا نشود، به این زودی نخواهد بود اما باید به آن سو حرکت کنیم و گروه یاد شده را به یک جمعیت قلیل ناهنجار تبدیل کنیم.

ایسنا: یادگار امام با بیان اینکه با اشغال فلسطین جگر اسلام چند پاره شد، گفت: اگر منتظر رسیدن روزی هستید که هیچ شیعه ی سنی کُش و سنی شیعه کُشی در دنیا پیدا نشود، به این زودی نخواهد بود اما باید به آن سو حرکت کنیم و گروه یاد شده را به یک جمعیت قلیل ناهنجار تبدیل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در سمینار «الزامات وحدت اسلامی در جهان معاصر» گفت: بحث وحدت یا دوری از نزاع در طول تاریخ یک بحث پر دامنه است و فقط هم به وحدت امت اسلامی محدود نبوده است. البته ما در بحث وحدت امت اسلامی حق خود را باید از متجاوزین بگیریم؛ چرا که دشمنی وجود داشته که جامعه اسلامی را چند پاره کرده و این روند به خصوص بعد از جنگ جهانی دوم و فروپاشی دولت عثمانی پررنگ‌تر بوده است.

حسن خمینی: همه باید به طرف گفت‌وگو حرکت کنیم

یادگار امام افزود: در این میان گروه هایی در هند، مصر و جاهای دیگر هم بوده اند که همواره هشدار داده اند به همدیگر مشغول نشوید، چرا که این مسیر سرانجامی ندارد. وقتی با اشغال فلسطین، جگر اسلام چند پاره و جغرافیای جهان اسلام هم دچار تغییر شد دغدغه هایی پیدا شد. البته اینکه جریان های تکفیری ها سر بر آورده اند دلیل بر جمع شدن عقلای اسلام کنار یکدیگر و احساس خطر این گروه‌هاست.

وی اظهار کرد: نوع دیگر وحدت فقط عملگرا و معطوف به این هدف نیست که دشمنان را بیرون کنیم. واقعیت این است که بخش زیادی از نزاع های ما اتفاقا از سر این است که دشمنانی نداشته ایم و به خودمان مشغول شده ایم. در تاریخ هم شیعیانی داشته ایم که افراط کرده اند و از سوی دیگر اهل سنتی داشته ایم که شیعیان را کشته اند. البته شیعیانی هم داشته ایم که شیعیان را کشته اند و اهل سنت هایی داشته ایم که سنّی ها را کشته اند. اساسا به اسم دفاع از پیامبر(ص) گروه‌های زیادی همدیگر را کشته اند.

سید حسن خمینی تأکید کرد: اگر منتظر رسیدن روزی هستید که هیچ شیعه ی سنی کُش و سنی شیعه کُشی در دنیا پیدا نشود، به این زودی نخواهد بود اما باید به آن سو حرکت کنیم و گروه یاد شده را به یک جمعیت قلیل ناهنجار تبدیل کنیم، اما آنقدر در این مسیر ظرائف و دقت ها وجود دارد که همه باید بنشینند و صحبت کنند. این اولین و شاید بزرگترین شرط برای این است که انسان ها نسبت به عقاید هم کینه نورزند.

سیدحسن خمینی یادآور شد: دعوای پیروان ادیان با هم، از کوچک ترین موضوعات در میان دعواهای جهان بوده و انسان ها عمدتا به دلایل دیگر همدیگر را کشته اند. یعنی اینگونه نیست که هرچه جنایت در دنیا شده به خاطر ادیان بوده است. البته خیلی ها خودشان را پشت ادیان پنهان کرده اند. پس فکر نکنید اگر دعواهای پیروان ادیان از بین برود، جنایت از بین می رود.

وی ادامه داد: نزاع های انسانی که ریشه در اختلافات عقیدتی دارد تابع یک نکته است که فلاسفه معاصر به آن اشاره دارند. آنها می گویند شرط اول دوری از این نزاع ها این است که مطلق انگاری را کنار بگذاریم و باور کنیم «حقیقت» یک گوهر دست نیافتنی است.

یادگار امام اظهار کرد: فلاسفه گفته اند باید به این نقطه از درک برسیم که حقیقت دست نیافتنی است و اینکه من چیزی می فهمم، اما تو نمی فهمی ریشه در «بداهت» امر ندارد؛ اگر این درک وجود داشته باشد عصبانیت کنار می رود. البته این سخن را به پیروان فلاسفه و فقها می توان گفت، ولی به پیروان ادیان نمی توان گفت؛ چرا که ادیان با فرض حق بودن شکل می گیرند.

در عین حال می توان به پیروان ادیان این را گفت که سخنی که می گویید آنقدر هم بدیهی و روشن نیست. در صورت پذیرش این واقعیت، اگر طرف مقابل دین را نفهمید، معاند نیست؛ بلکه فقط حقیقت را نفهمیده است. به طرف مخالف باید گفت اگر فرد دین دار چنین عقیده ای را دارد، از روی عناد نیست.

وی در پایان گفت: این مقدار را بدانیم که این برهان ها به آن درجه از وضوح نیست که هرکس آن را قبول ندارد لجباز بدانیم و تصور کنیم او آگاهانه سخن درست را نمی پذیرد.

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
شیرآلات زمانی_1
عارفی_1
سوییچ ایران_1
خرید باکس 1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
ادیب_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
شیرآلات زمانی_3
خرید باکس 3
سوییچ ایران_3
ادیب_3
دکتر نائبی_3
عارفی_3
سوییچ ایران_4
عارفی_4
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
ادیب_4
دکتر نائبی_4
خرید باکس 2
سوییچ ایران_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
ادیب_2
عارفی_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نائبی_2
آیلین_تزریق چربی موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
کلینیک النا_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
انجمن پرستاری ایران_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
کالازم_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
شفا_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
اورانوس_فوتر2
تنورستان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
انجمن پرستاری ایران_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر
فنی آتل_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
کالازم_فوتر
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
شفا_فوتر
آیلین_تزریق چربی