چرا باید از استقلال حمایت کرد؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
زمردی_داخلی1
لاله زار مال_1
کلاسینو_1
دکتر نداف کرمانی 1
ریزخور_1
لاله زار مال_3
زمردی_داخلی3
ریزخور_3
کلاسینو_3
دکتر نداف کرمانی 3
اپیلاسیون نانا 3
زمردی_داخلی4
اپیلاسیون نانا 4
کلاسینو_4
ریزخور_4
لاله زار مال_4
دکتر نداف کرمانی 4
لاله زار مال_2
دکتر نداف کرمانی 2
زمردی_داخلی2
کلاسینو_2
ریزخور_2
اپیلاسیون نانا 2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۱۶۳۹۵۱
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
۷۶۷
ماجرای تبلیغات محیطی بازی‌های لیگ برتر به نقطه قابل توجهی رسیده است.

روزنامه اعتماد: ماجرای تبلیغات محیطی بازی‌های لیگ برتر به نقطه قابل توجهی رسیده است. بعد از بیانیه‌های متقابل باشگاه استقلال و سازمان لیگ، اظهارنظر بیژن ذوالفقارنسب به عنوان مشاور وزیر ورزش به نوعی پای این نهاد هم به ماجرا باز و مشخص شد وزارت نظر مثبتی در رابطه با کوتاه شدن دست سازمان لیگ از تبلیغات محیطی لیگ برتر دارد. همچنین موضع‌گیری پیشکسوتان و مقامات سازمان لیگ نشان داد منازعه بین باشگاه‌ها و سازمان لیگ می‌تواند بزرگ‌تر شود و حتی ممکن است پای فیفا را هم به ماجرا باز کند.

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سازمان لیگ و استقلال در جلسه‌ای به ریاست معاون وزیر ورزش به تفاهم رسیده‌اند که آبی‌ها بتوانند تبلیغات محیطی خودشان را داشته باشند. بعد از جلسه باشگاه استقلال طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تبلیغات محیطی با مصوبه هیات‌رییسه سازمان لیگ در اختیار این باشگاه قرار می‌گیرد. فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در این رابطه گفت: «مقرر شد پس از تصویب هیات‌رییسه محترم سازمان لیگ بر مبنای خواسته باشگاه استقلال و صدور مصوبه، باشگاه بتواند طی روز‌های آینده از امتیاز تبلیغات محیطی در بازی‌های خانگی با همکاری کارگزار استفاده کند.» البته دقایقی بعد سازمان لیگ با انتشار بیانیه‌ای هرگونه توافق در این زمینه را تکذیب و اعلام کرد هرگونه توافق باید با نظر جمعی تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر باشد.

این همان اظهارنظری است که چند روز پیش صادق درودگر عضو هیات‌رییسه سازمان لیگ مطرح کرد. ایشان گفته بود اگر این مساله درخواست همه باشگاه‌ها باشد و به صورت طرح در سازمان لیگ مطرح شود استقلال می‌تواند تبلیغات محیطی را در اختیار داشته باشد. این یعنی توپ باز هم در زمین ۱۶ تیم لیگ برتری قرار دارد. تا به امروز پانزده تیم در این رابطه اظهارنظری نکرده‌اند و این در حالی است که دلایل محکمی وجود دارد که مدیران این باشگاه‌ها پشت سر استقلال دربیایند.

اولین دلیل انتفاع خود باشگاه‌هاست. در حال حاضر سازمان لیگ کل تبلیغات محیطی لیگ را به صورت پکیجی به فروش می‌رساند و در پایان فصل بر اساس ضرایبی این پول را بین تیم‌ها تقسیم می‌کند. در سال‌های گذشته بسیاری از تیم‌ها اعلام کردند پولی از این طریق به آن‌ها نرسیده است. اگر باشگاه‌ها خودشان متولی این کار شوند می‌توانند با رقم‌های دلخواه تبلیغات را به فروش برسانند و پول هم به جیب خودشان می‌رود. عزیزمحمدی رییس سابق سازمان لیگ در مصاحبه‌ای که اخیرا داشته گفته اگر تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها داده شود فقط استقلالسامان سعادت رسپولیس سود می‌کنند. این حرف اشتباهی است. تیم‌های شهرستانی هم می‌توانند بر اساس پخش مسابقت‌شان از شبکه‌های استانی به درآمد معقولی در این زمینه برسند. قطعا کسب و کار‌ها در استان‌های مختلف بر اساس نیاز مردم همان استان برای پخش تبلیغات‌شان در مسابقات فوتبال اقدام خواهند کرد. به هر حال هرچه باشد بهتر از چند میلیارد تومانی است که آیا از سازمان لیگ برسد یا نرسد.

دلیل دوم باز شدن راه حکمرانی باشگاه‌ها بر فوتبال است. در کشور‌های صاحب فوتبال این باشگاه‌ها هستند که در نهایت بر اساس منافع جمعی برای مسابقات تصمیم می‌گیرند. در ایران چنین نیست. اینجا صداوسیما، فدراسیون، وزارت ورزش و سازمان لیگ و حتی مجلس و سایر نهاد‌ها هر یک به نحوی بدون توجه به شرایط باشگاه‌ها برای خودشان تصمیمات خاصی می‌گیرند. از جمله تقویم مسابقات که هر سال مورد اعتراض تیم‌ها قرار می‌گیرد، تاثیرگذاری وزارت ورزش بر مجمع فوتبال و تصدی‌گری‌اش بر دو باشگاه اصلی کشور، اعمال سلیقه مسوولان استانی در انتخاب مدیران باشگاه و چندین مورد دیگر. اگر استقلال بتواند در این مناقشه برنده شود، می‌توان شاهد قدرتمند شدن باشگاه‌ها و در نهایت تغییرات بنیادین در سازمان لیگ بود. در این صورت سازمان لیگ به عنوان یک نهاد مستقل قدرتمند می‌تواند حتی صداوسیما را هم تحت فشار بگذارد و برای حق پخش بجنگد.

دلیل سوم ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در فوتبال است. در سال‌های گذشته بیشتر نهاد‌های خصوصی که به فوتبال رو آوردند یا متضرر شدند یا مفسد اقتصادی از آب درآمدند. اگر باشگاه‌ها بتوانند از طریق تبلیغات محیطی به درآمدی پایدار برسند، سرمایه‌گذاران با ولع بیشتری وارد فوتبال می‌شوند و می‌توانند برای بازگردانده شدن پولشان برنامه‌ریزی کنند. اما در حال حاضر که پول حق پخش را صداوسیما می‌خورد و تبلیغات محیطی را سازمان لیگ می‌بلعد، کمتر کسی حاضر می‌شود سرمایه‌اش را وارد چنین فضای بسته و ناشفافی کند.

دلیل چهارم به حاشیه رانده شدن تیم‌های صنعتی بی‌هوادار و پاگرفتن تیم‌های مردمی و پرطرفدار است. وقتی درآمد‌ها بر اساس میزان بیننده و تاثیر آن‌ها بر راندمان تبلیغات به دست بیاید دیگر تیمی که هوادار ندارد نمی‌تواند وارد رقابت شود. آن وقت است که تیم‌هایی نظیر شاهین بوشهر، نساجی مازندارن، صنعت نفت آبادان و... از شر مشکلات مالی رها شوند و با تیم‌های بی‌هوادار متصل به کارخانجات دولتی مبارزه کنند.

دلایل زیاد دیگری را می‌توان برای اینکه تیم‌های لیگ برتری باید از استقلال حمایت کنند وجود دارد. همه این‌ها هم در نهایت به یک مفهوم منجر می‌شود. اینکه چرخ فوتبال درست‌تر خواهد چرخید و این ورزش در ایران بیشتر به صنعت نزدیک می‌شود. صنعتی که می‌تواند خودش دخل و خرجش را دربیاورد و تنها به خودش و هواداران پاسخگو باشد.

انتشار یافته: 8
در انتظار بررسی:11
Iran (Islamic Republic of)
08:36 - 1400/08/03
احسنت برترینها!
پاسخ ها
آفتابه و لنگ و کیسه نماد پرسپولیسه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
برترینها نه، تحلیلگر روزنامه اعتماد.
Iran (Islamic Republic of)
10:09 - 1400/08/03
چون تیم حکومتی و سوگلی وزیر میباشد
Iran (Islamic Republic of)
11:26 - 1400/08/03
الکی این تیم دیگر جایگاهش از دست داده فقط داران برای سلامتی ورزش میکن الکی حق این مردم بدبخت را به این تیم نده آقای وزیر
Iran (Islamic Republic of)
11:40 - 1400/08/03
چرا همیشه استقلال خودشو فدای بقیه تیما بکنه ؟بخصوص بچه لوس حکومت لنگ
Iran (Islamic Republic of)
11:41 - 1400/08/03
این اصالت تاج است وبس
Iran (Islamic Republic of)
11:43 - 1400/08/03
یعنی واقعا کسی نیست لنگو صدتومن بخره خخخخ
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
شیرآلات زمانی_1
خرید باکس 1
سوییچ ایران_1
دکتر نائبی_3
سوییچ ایران_3
شیرآلات زمانی_3
خرید باکس 3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 4
دکتر نائبی_4
سوییچ ایران_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
سوییچ ایران_2
شیرآلات زمانی_2
خرید باکس 2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
دکتر نائبی_2
زمردی_فوتر موبایل اصلی
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دارو سازی عبیدی - فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دارو سازی عبیدی - فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
کلینیک النا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
شفا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_تزریق چربی
زمردی_فوتر اصلی
فنی آتل_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو