جاباما
۱۱۶۹۵۶۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

یاران رونالدو به پلی‌آف جام جهانی پرتاب شدند!

از میان تیم‌های ملی فوتبال دو کشور همسایه شبه جزیره ایبریا در شب ناکامی رونالدو یارانش این ماتادور‌ها بودند که توانستند در آخرین دور از بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جواز صعود مستقیم به این رقابت‌ها را کسب کنند.

خبرگزاری تسنیم: از میان تیم‌های ملی فوتبال دو کشور همسایه شبه جزیره ایبریا در شب ناکامی رونالدو یارانش این ماتادورها بودند که توانستند در آخرین دور از بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جواز صعود مستقیم به این رقابت‌ها را کسب کنند.

یاران رونالدو به پلی‌آف جام جهانی پرتاب شدند!

در چارچوب دیدارهای آخرین دور از مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در قاره اروپا، شب گذشته (یکشنبه) چهار بازی همزمان در دو گروه A و B برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های ملی اسپانیا و صربستان جواز صعود به مرحله نهایی رقابت‌ها را کسب کردند.

در گروه A تیم ملی پرتغال در مصاف خانگی با نزدیک‌ترین رقیبش تیم ملی صربستان در حالی که کریستیانو رونالدو را در ترکیب قرار داده بود و تنها چند دقیقه تا صعود فاصله داشت، با نتیجه 2 بر یک تن به شکست داد.

در این بازی پرتغالی‌‌ها خیلی زود و در همان دقیقه دوم مسابقه با گلزنی رناتو سانچس با پاسی از برناردو سیلوا به گل رسیدند، اما دوشان تادیچ در دقیقه 33 گل خورده را برای صرب‌ها جبران کرد. بازی تا دقیقه 90 با همین دو گل پیگیری شد و در حالی که پرتغالی‌ها برای برگزاری جشن صعود آماده شده بودند، الکساندر میتروویچ با پاسی از تادیچ در دقیقه آخر دروازه پرتغال را برای دومین بار باز کرد تا شوک سنگینی به میزبان و هوادارانش وارد کند.

یاران رونالدو به پلی‌آف جام جهانی پرتاب شدند!

این نتیجه سبب شد پرتغال در حساس‌ترین هفته مسابقات صدر جدول گروه A را از دست بدهد. اکنون این تیم صربستان است که با ۲۰ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و به‌عنوان تیم اول، مستقیماً راهی جام جهانی می‌شود. پرتغال اما با همان ۱۷ امتیاز قبلی به رده دوم سقوط کرد و حالا باید منتظر بازی‌های پلی‌آف باشد تا از آنجا شانس خود را برای صعود به جام جهانی امتحان کند.

در دیگر بازی گروه A تیم ملی ایرلند در خانه لوکزامبورگ با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید. دافی، اوگبنه و رابینسون به ترتیب در دقایق ۶۷، ۷۵ و ۸۸ گل‌های ایرلند را به ثمر رساندند.

در جدول گروه A پس از صربستان که به‌عنوان تیم اول صعود کرد و پرتغال رده دومی که به پلی‌آف رفت، تیم‌های ملی ایرلند و لوکزامبورگ هر دو با ۹ امتیاز و تفاضل گل متفاوت (ایرلند ۳+ و لوکزامبورگ ۱۰-) به ترتیب سوم و چهارم هستند و آذربایجان یک امتیازی هم در قعر قرار دارد.

یکشنبه شب چهره یک تیم صعودکننده دیگر هم مشخص شد که آن تیم اسپانیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ بود. ماتادورهای تحت هدایت لوئیس انریکه که برای قطعی کردن صعودشان فقط به یک تساوی خانگی برابر سوئد نیاز داشتند، موفق شدند میهمان خود را با تک گل دقیقه ۸۶ آلوارو موراتا شکست دهند. زلاتان ابراهیموویچ ستاره ۴۰ ساله سوئدی‌‌ها همانطور که اعلام شده بود در ترکیب اصلی قرار نداشت و در دقیقه ۷۰ به جای الکساندر ایزاک به میدان رفت.

یاران رونالدو به پلی‌آف جام جهانی پرتاب شدند!

با این نتیجه اسپانیا ضمن کسب ششمین پیروزی‌اش، 19 امتیازی شد و به‌عنوان تیم اول گروه B به صورت مستقیم به جام جهانی راه یافت. سوئد اما با 15 امتیاز در رده دوم باقی ماند و حالا باید شانس خود برای صعود را با حضور در مرحله پلی‌آف امتحان کند.

در بازی دیگر گروه B تیم ملی یونان در خانه برابر کوزوو به تساوی یک - یک بسنده کرد. ماسوراس در دقیقه 44 برای یونانی‌ها و رحمانی در دقیقه 76 برای کوزوو گلزنی کردند.

در جدول این گروه نیز پس از اسپانیا و سوئد، یونان با 10 امتیاز، گرجستان با هفت امتیاز و کوزوو با پنج امتیاز تیم‌های سوم تا پنجم هستند.

دیدارهای دور آخر از مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در قاره اروپا امشب با هشت بازی همزمان از ساعت 23:15 به وقت تهران پیگیری می‌شود که برنامه آنها به شرح زیر است:

گروه C

ایرلندشمالی - ایتالیا

سوئیس - بلغارستان

گروه F

اتریش - مولداوی

رژیم اشغالگر قدس - جزایر فارو

اسکاتلند - دانمارک

گروه I

آلبانی - آندورا

لهستان - مجارستان

سن‌مارینو - انگلیس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کریم بوستان

      بهتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج