۱۱۷۲۵۲۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چرا همه کارهای سرخابی‌ها باید با مجوز باشد؟

آقای صدری یا هر فرد دیگری که به باشگاه پرسپولیس می‌آید، همه سعی و تلاش خود را می‌کنند تا نتایج خوبی را بگیرند. درواقع هر مدیریتی سعی می‌کند بهترین اتفاقات بیفتد. اما شرایط تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس به‌دلیل آنکه قدرت مانور آنچنانی ندارند، همیشه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

فرهیختگان: در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران بسیجی، سجادی، وزیر ورزش در مقابل خبرنگاران ایستاد تا به سوالات آنها درخصوص همین برنامه پاسخ دهد اما در میانه‌های مصاحبه یکباره موضوع به‌سمت فوتبال و تیم پرسپولیس تغییر کرد و البته سجادی هم بی‌میل نبود که درباره اظهارات یحیی گل‌محمدی صحبت کند. سرمربی پرسپولیس قبل از اظهارات سجادی با اشاره به مشکلات پرسپولیس گفته بود که وضعیت این تیم و راهکار برای خروج از این شرایط مشخص است.

او همچنین با تاکید بر اینکه شرایط مدیریتی باشگاه در نتایج تیم موثر است، گفته بود بازیکنان و اعضای تیم آرامش روانی ندارند. اما وزیر ورزش در این خصوص گفت: «خواهش می‌کنم مسائل فنی تیم را بعضی افراد‌ بی‌خودی به مسائل مدیریتی ربط ندهند. کجای دنیا نتایج فنی یک تیم به مدیریت مربوط می‌شود که اینجا مربوط شود؟ اینها بهانه است و خواهش می‌کنم جامعه ورزش وارد این حاشیه‌ها نشوند.»

همه این صحبت‌ها درحالی است که به نظر می‌رسد از مدت زمان حضور حمید سجادی در باشگاه پرسپولیس به هردلیلی وی از تعیین‌تکلیف مدیرعامل این باشگاه سر باز زده و گویی اراده‌ای برای انجام این کار وجود ندارد. درخصوص این موضوع دقایقی با محمدرضا زادمهر، پیشکسوت پرسپولیس به صحبت پرداختیم که گفت‌وگو با وی را در ادامه می‌خوانید.

صحبت‌مان را از شرایط پرسپولیس آغاز کنیم. این تیم بعد از پیروزی ابتدایی در ۳ رقابت بعدی در لیگ برتر موفق عمل نکرد.

پرسپولیس بعد از اینکه در لیگ قهرمانان آسیا به کار خود پایان داد با توجه به آنکه بازی را در مرحله یک‌چهارم نهایی به الهلال عربستان واگذار کرد، از لحاظ روحی و روانی و انگیزشی خیلی آسیب دید. آنها به این دلیل که تیم سال قبل خود را نداشتند و چند بازیکن خوب ازجمله کنعانی‌زادگان، نوراللهی و شهریار مغانلو از این تیم جدا شده بودند و از سوی دیگر نتوانستند در فصل نقل‌وانتقالات توفیقی به دست آورند و از آنجا که زمان کمی برای آماده‌سازی مقابل الهلال وجود داشت، این تیم بدون آماده‌سازی و بازی تدارکاتی مناسب به الهلال عربستان رسید اما در هر صورت نتیجه خوبی نگرفت و فکر می‌کنم از آنجا که توقع هواداران و فوتبالی‌ها از این تیم بالا رفته بود و همه فکر می‌کردند پرسپولیس در حد و اندازه‌های سال قبل ظاهر شود اما به‌خاطر دلایلی که آنها را برشمردم، این تیم نتوانست نتیجه لازم را بگیرد و از لحاظ روحی و روانی در آن مقطع پرسپولیس آسیب دید. این درحالی است که بعد از آغاز بازی‌های لیگ که پرسپولیسی‌ها موفق شدند با برد‌های اقتصادی نتیجه را از آن خود کنند اما در ادامه نتایج لازم به دست نیامده، هرچند سایر تیم‌های دیگر هم در این فاصله به‌خوبی خود را آماده کرده و توانستند مقابل پرسپولیس حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشند. البته من همه بازی‌ها را می‌بینم و همه تیم‌ها از لحاظ قدرت بدنی و سرعت بازی خیلی خوب عمل می‌کنند و به عقیده من در فوتبال ایران دیگر هیچ تیمی ضعیف نیست و فوتبال ما از لحاظ بدنی فکر نمی‌کنم فاصله‌ای نسبت با تیم‌های مطرح دنیا داشته باشد؛ چراکه تمرینات همان تمرینات خارجی‌هاست و از لحاظ تغذیه نیز شرایط بهتر شده و تیم‌ها دارند قوانین حرفه‌ای را رعایت می‌کنند. بنابراین از لحاظ بدنی بازیکنان دارند از لحاظ استاندارد در یک سطح بالایی قرار می‌گیرند. به‌خاطر همین آماده‌سازی مناسب و سطح قدرت بدنی بالا این‌طور نیست که تیم‌ها دیگر مقابل پرسپولیس از پیش بازنده به زمین بیایند و از آنجا که پرسپولیسی‌ها پنج فصل پیاپی عنوان قهرمانی را به دست آورده‌اند، در فصل جاری همه تیم‌ها با این تفکر مقابل قهرمان بلامنازع چند سال اخیر فوتبال ایران به میدان می‌آیند و همه سعی و تلاش خود را می‌کنند تا موفق عمل کرده و بازنده از زمین خارج نشوند.

به موضوع پرسپولیس و نتایج این تیم برگردیم؛ چرا مثل سال گذشته ظاهر نمی‌شود؟

در هر صورت پرسپولیس تمایز دیگری نسبت به سایر تیم‌های دیگر دارد که این موضوع برمی‌گردد به بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها. این درحالی است که حضور تماشاگران می‌تواند برای تیمی مثل پرسپولیس یک امتیاز مثبت محسوب شود اما با توجه به اینکه پرسپولیسی‌ها یک مقدار با گذشته فاصله دارند به نظر من حضور تماشاگران می‌تواند تا حد زیادی خلأ گذشته را پر کند، چون بازیکنان می‌توانند با انگیزه بیشتری وارد میدان شوند. از سوی دیگر من فکر می‌کنم بین نیمکت‌‌نشینان و بازیکنان درون زمین پرسپولیس یک اختلاف سطح وجود دارد که البته این اختلاف آنچنانی نیست اما در هر صورت این فاصله وجود دارد. هرچند امیدوارم در آینده سطح رقابتی بین همه بازیکنان این تیم برای حضور در مسابقات پیش‌رو یکسان شود.

این سوال را از این جهت مطرح می‌کنم که پیش‌نیاز سوال بعدی است، به نظر شما در نتیجه نگرفتن یک تیم بحث مدیریت یک باشگاه تا چه اندازه مهم است؟

همیشه در همه جای دنیا اگر موفقیت و یک پیروزی به دست بیاید، آن پیروزی برای همه است و اگر هم ناکامی و شکست باشد، آن هم برای همه است و پیروزی و شکست برای هیچ گروه یا فرد خاصی نیست. یک تیم متشکل می‌شود از مدیریت، تمامی اعضای کادرفنی، بازیکنان و حتی هواداران و رسانه‌ها پس در نتایج و موفقیت یا ناکامی یک باشگاه همه با هم تاثیرگذارند. چطور وقتی یک تیم می‌برد همه ارکان در آن نقش دارند پس در ناکامی و شکست‌ها هم همه ارکان نقش دارند، چون یک مجموعه وقتی حرکت می‌کند در برد و باخت همه با هم شریکند و نمی‌توان گفت این برد برای یک نفر و این باخت برای فرد دیگر است و یک مجموعه در هر نتیجه‌ای با هم تاثیرگذار و موثر هستند.

سوال قبلی را از این جهت پرسیدم که درحال‌حاضر به هر بهانه‌ای حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان از انتخاب مدیرعامل برای پرسپولیس ممانعت به عمل می‌آورد. این درحالی است که چیزی تا پایان دوران سرپرستی صدری باقی نمانده است.

آقای صدری یا هر فرد دیگری که به باشگاه پرسپولیس می‌آید، همه سعی و تلاش خود را می‌کنند تا نتایج خوبی را بگیرند. درواقع هر مدیریتی سعی می‌کند بهترین اتفاقات بیفتد. اما شرایط تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس به‌دلیل آنکه قدرت مانور آنچنانی ندارند، همیشه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. به این دلیل که آنها هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند باید با مجوزهای بالادستی باشد و خودشان نمی‌توانند خلاقیت‌های آنچنانی داشته باشند. در هر صورت آنها باید همیشه با نظر مجمع تصمیم‌گیری کرده و حرکت کنند. این درحالی است که از برخی مسائل قانونی و پتانسیل‌هایی که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دارند هم نمی‌توانند درآمدزایی لازم را انجام بدهند، چون آنها تابع افراد و نهادهای بالادستی و مجمع هستند. در هر صورت این دو تیم بودجه دولتی ندارند و فقط از کارگزار یا همان اسپانسر بهره می‌برند. این درحالی است که عمده این مسائل باعث می‌شود بدهی‌های انباشته در جاهای مختلف مثل شرکت مالیاتی ایجاد شود تا جایی که باعث می‌شود تراز این باشگاه همیشه منفی باشد. یک روزی باید این تراز صفر شود و به دست بخش خصوصی برسد؛ اما متاسفانه هیچ‌وقت تا امروز این اتفاق نیفتاده است.

اما نگفتید چرا سجادی برای تعیین‌تکلیف مدیرعامل پرسپولیس مدام امروز و فردا می‌کند؟ حتی روز گذشته وی در مصاحبه‌ای گفته بود اینکه پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد به مسائل فنی ارتباط داشته و نباید این مسائل با مسائل مدیریتی مرتبط دانست.

به عقیده من این‌گونه رودررویی‌ها و اظهارات طرفین نسبت به دیگران که در رسانه‌ها به وجود می‌آید به هیچ‌وجه زیبنده نیست و بهتر است این مسائل رودررو و در یک جلسه عنوان شود تا اختلافات و مشکلات حل شوند. در هر صورت پرسپولیس هواداران زیادی دارد و درخصوص اتفاقات پیرامونی این تیم و تصمیم‌گیری‌هایی که می‌شود، توقع زیادی وجود دارد. به عقیده من بزرگ‌ترین اشتباه این است که رئیس مجمع هر دو تیم یک نفر باشد و همه مشکلات از همین‌جا آغاز می‌شود. فکر می‌کنم خود فیفا هم به این امر آگاهی دارد و این موضوع خودش می‌تواند برای فوتبال ما مشکلات و دردسرهای زیادی درست کند. یعنی وقتی دو تیم در پوشش یک مدیریت و مجموعه واحد بخواهند اداره بشوند و بازی کنند، در آخر این موضوع به ضرر فوتبال ایران خواهد بود. در هر صورت این دو تیم با این شرایط باید هرچه سریع‌تر به بخش خصوصی واگذار شوند، آن هم نه هر بخش خصوصی.

درباره دوران سرپرستی مجید صدری صحبتی دارید. در این مدت نقطه‌ ضعف و قوت را مشاهده کرده‌اید؟

باز هم تاکید می‌کنم هر فردی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب می‌شود، تلاش خود را می‌کند و سعی می‌کند بهترین عملکرد را داشته باشد؛ چه آقای صدری و چه نفرات قبلی، همه آنها کوشش می‌کنند دستاوردهای خوبی به دست بیاید اما شرایط و واقعیت‌ها را هم باید درنظر بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج