۱۱۷۲۸۶۳
۳۵ نظر
۵۰۱۰
۳۵ نظر
۵۰۱۰
پ

نخستین شاسی‌بلند ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

سایپا آریا نخستین کراس‌اوور ساخت داخل است و برای تولید انبوه در این کشور، برنامه‌ریزی شده‌است.

برترین‌ها: سایپا آریا خودرویی ساخت شرکت خودروسازی سایپا است. این خودرو، نخستین کراس‌اوور ساخت داخل است و برای تولید انبوه در این کشور، برنامه‌ریزی شده‌است. نام این محصولات در واقع یادآور بزرگانی مانند رامبلر امریکن است که به لحاظ استحکام و ایمنی بالا شهرت زیادی داشتند. ناگفته نماند که نسخه سدان این خودرو، شاهین است که پیش‌تر عرضه شده بود. سایپا می‌گوید که این خودرو می‌تواند سه ستاره ایمنی اروپا را به دست آورد.

نخستین شاسی‌بلند ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

خودروی سایپا آریا محصولی آپشنال است که بیشتر به خاطر سیستم پیشرانشی و آپشن‌های مختلفش، نقل مجالس است. گر چه این خودرو مجهز به مگاپلتفرم SP۱۰۰ بوده، اما شهرت آن برای چیز دیگری است. طراحی مینی کراس اوور سایپا که دارای رگه‌های مدرن و ماندگار است به نظر جذاب می‌آید. در مردادماه نیز اخباری مبنی بر تولید رسمی سایپا آریا منتشر شد. به لحاظ زیبایی این خودرو جزو بهترین‌ها است و اگر بخواهیم تعصب را کنار بگذاریم و فارغ از علاقه به برندی خاص صحبت کنیم خودرویی جذاب است.

اطلاعات رسمی موتور ۳ سیلندر سایپا آریا هنوز رسانه‌ای نشده، اما از مدت‌ها قبل گفته شده بود که موتور ۳ سیلندر جدید شرکت تیوان، حجمی معادل ۱.۰ تا ۱.۲ لیتر داشته و حداکثر قدرتش به ۱۴۳ اسب بخار و حداکثر گشتاورش نیز به ۲۲۰ نیوتن متر می‌رسد. مگاپلتفرم SP۱۰۰ سایپا مجهز به پیشرانه آلومینیومی جدیدی است که با فناوری AVL اتریش ساخته می‌شود. از جمله قابلیت‌ها و ویژگی‌های این پیشرانه می‌توان به توربوشارژ، بالانسر، سیستم زمان بندی متغیر دوگانه سوپاپ‌ها، سامانه پاشش سوخت مستقیم و پمپ روغن متغیر اشاره کرد.

نخستین شاسی‌بلند ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

موتور آریا برای خودرو‌هایی که وزن آن‌ها کمتر از ۱۳۰۰ کیلوگرم است تهیه شده و میزان مصرف سوخت آن به ازای هر صد کیلومتر ۵ لیتر خواهد بود که عملا برای چنین خودرو‌هایی بهینه شده‌اند. در خصوص سیستم گیربکس خودروی مینی کراس اوور سایپا باید گفت که از دنده اتوماتیک CVT نسل سوم با قابلیت تعویض ۶ دنده به صورت مجازی پشتیبانی می‌کند.

جعبه دنده این خودرو همانی است که در نسخه سدان آریا، شاهین، دیده می‌شود. با تمامی این اوصاف سایپا آریا به عنوان زیرمجموعه‌ای از پروژه SP۱۰۰ در رده‌های بالاتر خود، مجهز به سیستم پیشرانشی مدرنی است که شایسته آن است. این خودرو در اسفند ۱۳۹۸ و در نهاد ریاست جمهوری رونمایی شد و حالا قرار است به زودی عرضه عمومی شود.نمای بیرونی سایپا آریا آن قدر جذاب و خوش ساخت است که خواه ناخواه توقعات را از نمای داخلی هم بالا می‌برد. اما اینجاست که به طراحی و دیزاین قدیمی‌تر فضای داخلی می‌رسیم.

نخستین شاسی‌بلند ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

گر چه فضای داخلی این خودرو نسبت به ظاهر مدرن آن قدیمی‌تر است، اما سایپا می‌توانست با چند تغییر ساده همچون دوخت رنگی و تودوزی بهتر، تعبیه مانیتور بزرگ‌تر و صفحه کیلومتر شمار دیجیتال و نیز آینه‌های الکترومیک و ارتقای دنده آن فضای بهتری را خلق کند.

البته سایپا برای زیبایی هر چه بیشتر آریا، گزینه‌های جذابی را قرار داده است. بدنه دو رنگ، رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی ۵ پیچ، سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی و سیستم اعلان برای سربالایی‌ها، امکان تنظیم برقی صندلی‌های جلو از جمله قابلیت‌ها و آپشن‌های این خودرو هستند.

نخستین شاسی‌بلند ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

همچنین تریم‌های بدنه متفاوت است و درون این خودرو سیستمی برای کنترل هرزگردی تعبیه شده است. برای فهمیدن میزان باد لاستیک‌ها شاهد حضور نمایشگر هستیم و مانیتور بزرگ ۱۰ اینچی نیز در آن وجود دارد. این امکانات برای نسخه فول آریا جذاب به نظر می‌رسد.

اگرچه منابع رسمی هنوز چیزی در خصوص قیمت آریا نگفته‌اند، اما می‌توان حدس زد که این هاچ بک کراس اوور در محدوده قیمت ۵۰۰ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      اگه این شاسی بلنده پس لندکروز سفینه ست!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سه سیلندر هم است.

      • بدون نام

        معرفی شد معرفی شد پراید لیموزین بدون آپشن

      • بدون نام

        با این پوش میشه مزدا هاچپک خرید مگه دیونم بیام ایرانی پراید؟ اگه صد میلیون باشه منتقیه وگرنه خیر مارکت خارجی انتخابا بهتری هست

      • رابین هود

        تنها آپشن ماشینهای ایرانی: گرون، تحویل در آینده، مدل لوکس چهار تا شیشه بالابر برقی!

    • بدون نام

      شاسی بلند؟؟؟؟ من بلندی ای نمی بینم... ارتفاعش مثل پژو 2008 هست !
      اقا به چشم ما توهین نکن... به واژه ی بلند توهین نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماها هم كه فقط غر ميزنيد

      • بدون نام

        ۱۰:۵۷
        راس میگه دیگه این مینی شاسی پرایده زشته جلو سلاطین لندکروز و پرادو بلند پروازی کنه بعدشم همینم بازار نمیاد بیادم دسته یه عدس قرعه کشیه خخخخ باو مرزارو باز کنید راحت شیم هرکی هرچی میخواد سوار شه

      • بدون نام

        ۱۰:۵۷
        500م میخوایی بدی به یه مینی کراس؟ این اصلا کلاسش شاسی نیست شماهم سوادتو غر نزن جایی

    • سراج

      سلام - خدا لعنت کنه خارجی پرست ها رو!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با این پول اگه واردات رو دزدان آزاد کنند !! به جای این آشغال میشه تویوتا شاسی بلند سوار شد ! مردم رو احمق تصور کردن و تو یه چهار دیواری اسیر کردند .

    • بدون نام

      اینو از رو چی مهندسی معکوس کردید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داري ميسوزي خودكم بين

      • بدون نام

        از مغر غزبگداها مهندسی معکوس کردیم هر چی اونجا بود برعکسش کردیم

      • sajad

        نمای جلوش کپی برلیانس ۲۲۰ هستش بعد شما حدود ۲۰هزار دلار داری بابت چی پول میدی ؟ میدونید تو مارکت جهانی چه ماشینهایی میشه خرید؟

      • کوتلاس

        داخلش که دقیقا برلیانس سری سیصد هستش همه چیزش، بقیه اش رو مهندسین عزیز نظر فنی بدن در مورد خودروی ملی جدیدمون

    • بدون نام

      رخش که صد در صد چینیه!

    • بدون نام

      چقدر زشته . این کجاش شاستی بلنده؟

    • علیرضا

      خوبه باز یه تکونی به خودشون بدن این لامصبا...عالی نیست این ولی میخوام بدونم اگه الان پراید میزد بازم جای این , شما مردم عزیز چاره ای جز خرید داشتین....مسلماً خیر....پس حالا که داره بهتر تولید میکنه تشویق کنید تا بفهمن مردم غرب گرا نیستن....محصول خوب تولید شه کسی چشمش جای دیگه نمیچرخه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        محصول خوب با قیمت مناسب بله که بعید میبینیم تولید بشه

      • بدون نام

        اینا اگه مرد هستند واردات رو آزاد کنند و تولیدات خودشان رو با کیفیت و قیمت مناسب ارائه کنند ... بعد مردم تصمیم میگیرند چه ماشینی بخرند ، نه اینکه ما رو تو قفس گذاشتن و مجبورمان کردند هر چی که اینا میگن بخریم با قیمت های وحشتناک !!!

    • پدرام

      خدا وکیلی با این پول میشه یه مزدا 3 خوشگل خرید حالا 2 مدل پایین تر

    • بدون نام

      این همه حمایت از تولید داخل میکنید آخرش همین برید واردات و آزاد کنید ببینید با قیمت خودرو های سایپا چه ماشین هایی میشه خرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کمری - کرولا - مزدا - بی ام و - بنز و....حالا یه مدل ایوراور میشه راحت خرید همین الانم میشه با سیصد مزدا کمری سوار شد

    • مجتبی

      ب خدا ی شاهین گرفتم دو هزار تا باهاش رفتم
      از کار خودم پشیمون شدم حاضر بودم 30 میلیون ضرر بفروشم
      صدای موتور و توربو و نبود میکانیک در نمایندگی ها و عدم پاسخ گویی راجب به مشکلاتش و رنگ بدنه خوب که از لحاظ کیفیت صفر بود
      الان این هم از او بدتر هست حالا میاد می بینبت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا یکی از دوستان هم شاهین گرفته ، همش باهاش مشکل داره و خیلی پشیمونه !! این هم مطمئنا فنی کامل شاهینه و فقط اتاق فرق میکنه ... داخلش هم که کاملا برلیانسه ! مردم رو مسخره کردن ! پانصد میلیون !!!!!!!

      • بدون نام

        مردم نخرن 500میلیون انتخابا زیادی هست تو بازار

    • حسن

      دوستان فکر نکنن که با واردات، قیمت ماشین های وارد شده ارزان خواهد بود و باعث ریزش قیمت در بازار داخل خواهد شد ، در جواب اون دوستی که گفته بود با پول این ماشین میشه تویوتا خرید باید گفت که یا از قیمت ها خبر ندارد یا اخلال گر است ، دوست عزیز قیمت یک دستگاه اتومبیل تویوتا با کمترین امکانات حدود ۷۰ هزار دلاره که با دلار ۳۰ تومن میشه حدود ۲ میلیارد و خورده ای پس نگید میشه با پول آریا، یک تویوتا سوار شد !!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر امثال شما دست از انحصار و تبانی بردارند میشه ماشینهای خوب خارجی سوار شد !! لابد شما میفرمایید که پراید بیست میلیونی رو بخریم دویست میلیون و خیلی هم خوبه !!! لابد شما درصد میره به حسابت ولی مردم فقط ضرر میکنند با خرید این آشغالها ...

      • مسعود

        دلار ۳۰ هزار تومانی حال داده بهت؟
        دنیا به سمت ماشینهای برقی رفته ما دنبال شاسی بلند ۳ سیلندر ۵۰۰ میلیون تومانی میدویم
        زیبا نیست؟

      • بدون نام

        دلار عزیز حقوق امریکاس نه ماها اگه حرف از حمایت داخلیه باید به اندازه جیب همین داخلی باشه وگرنه هیچ وقت یه امریکایی اروپایی ماشینا کمپانی تویوتا و بی ام و...ول نمیکنه بیاد سراغ سایپا لاک پشت یا ایران خودرو شتر

    • بدون نام

      معنا و مفهوم شاسی بلند رو کیلومترها جابجا کرد!!!!!!

    • بدون نام

      خخخخخخخخ شاسی بلند!!!!!

    • مهدی تمیمی

      اشغال لگن بخرید ۵۰۰ میلیون قیمت ی‌ شاسی بلند هیوندا و تویوتا و.. خخخخ واقعا برای خودم هم نسلانم که تو چنین زمان و مکانی داریم زیست میکنیم متاسفام

    • Sepehr

      با این پول چند مدل پایین تر جک s5 آدم میگیره
      دیگه فکر کنم محصولات آینده سایپا با اسم جعفر ، صادق ، مجید ، شروین روانه بازار شه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج