۱۱۷۲۹۴۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

لطیفی: رونالدو هم نمی‌تواند مانند قلی‌زاده گل بزند

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: اتفاق مثبتی از زمان حضور اسکوچیچ در تیم ملی اینست که بازیکنان از لاک دفاعی بیرون آمده و نزدیکتر به دروازه‌ی حریف کار می‌کنند.

خبرگزاری میزان: علی لطیفی در خصوص پیروزی پرگل تیم ملی ایران مقابل سوریه اظهار داشت: در زمان کی‌روش از لحاظ تهاجمی مشکل داشتیم و فقط به دنبال فوتبال تدافعی و دفاع-ضد حمله بودیم، البته این مربی پرتغالی در دوران حضور خود مشکلی که تیم ملی دهه‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کرد را سر و سامان داد و ساختار دفاعی ما را ترمیم کرد. چنین کاری را تومیسلاو ایویچ در آستانه جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه انجام داد.

وی ادامه داد: اگر ایویچ در تیم ملی می‌ماند می‌توانستیم ده‌ها برابر پیشرفت کنیم. ما با آنالیز‌ها و کار‌های فنی و روحی و روانی ایویچ و البته بدون حضور خودش به جام جهانی ۹۸ رفتیم. او در بین بازیکنان این باور را به وجود آورده بود که حتی می‌توانیم آلمان و یوگسلاوی را هم ببریم و از گروه خود صعود کنیم. اسکوچیچ تلفیقی از تاکتیک‌های دفاعی زمان کی روش و میل به فوتبال هجومی که در ذات فوتبالیست‌های ایرانی است را در تیم ملی پیاده کرده است.

*در زمان اسکوچیچ بازیکنان از لاک دفاعی بیرون آمده و نزدیکتر به دروازه‌ حریف کار می‌کنند

لطیفی ادامه داد: در خط هافبک خیلی خوب و کنترل شده کار کردیم. حضور عزت اللهی، نوراللهی و حاج صفی باعث شده بود تا تلفیقی از جوانی و تجربه را در اختیار داشته باشیم و در خط هافبک با هماهنگی و هارمونی بسیار خوبی کار کنیم و بسیار برتر از حریف باشیم. در صحنه‌ای که شوت بازیکن سوریه به تیرک دروازه برخورد کرد بسیار شانس آوردیم، زیرا با توجه به شرایط میزبانی آن‌ها، کار سخت میشد و تیم ملی باید فشار زیادی را تحمل می‌کرد.

مهاجم سال‌های گذشته تیم ملی درباره درخشش سردار آزمون گفت: سردار یک مهاجم باکس کم نظیر است و در ۱۸ قدم خارق العاده عمل می‌کند. ما هرچقدر هجومی‌تر و مالکانه‌تر بازی کنیم کار سردار بیشتر دیده می‌شود. در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتقادات زیادی به عملکرد آزمون شد، اما باید این را بدانیم که او مانند مسی نیست که ۴ بازیکن را از میانه‌ی میدان دریبل کرده و گل بزند، آزمون باید به دروازه نزدیک باشد و اگر این اتفاق بیفتد تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان آسیا و جهان خواهد شد. اتفاق مثبتی که در زمان اسکوچیچ در تیم ملی افتاده این است که بازیکنان از لاک دفاعی بیرون رفته و نزدیکتر به دروازه‌ی حریف کار می‌کنند. اگر در جام جهانی هم این‌گونه کار کنیم سردار می‌تواند درخشش خوبی داشته باشد. او در جام جهانی قبلی فدای تاکتیک‌های دفاعی کی روش شد.

*امیری، استیلی نسل جدید است

وی در رابطه با عملکرد درخشان وحید امیری در دو بازی اخیر تیم ملی عنوان کرد: امیری را می‌توان به حمید استیلی در نسل ۹۸ شبیه کرد. او بازیکنی فداکار و دونده است و اصلاً به دنبال خودنمایی و تک روی نیست. امیری همه وجود خود را برای تیم می‌گذارد و با خلاقیت بالا و پاس‌های فوق العاده هوشمندانه به تیم ملی کمک شایانی می‌کند. خوشحالم که بازیکنی، چون وحید امیری را داریم.

پیشکسوت تیم ملی در خصوص گل انفرادی و زیبای علی قلی زاده تصریح کرد: ایران برزیل آسیا است و بازیکنان خلاق و تکنیکی زیادی دارد. گل علی قلی‌زاده روی نبوغ تکنیکی و خلاقیت فردی او به ثمر رسید و ارتباطی به تاکتیک سرمربی ندارد. این اعتماد به نفس بالا، چپ پا بودن و نحوه‌ی به ثمر رسیدن گل ما را به یاد نوابغی، چون مارادونا و مسی می‌اندازد. کریستیانو رونالدو در ۱۸ قدم مهاجم بی نظیر و بسیار گلزنی است، اما حتی او هم نمی‌تواند چنین گل‌هایی بزند و این ارزش کار قلی‌زاده را بسیار بالاتر می‌برد.

*صرفاً رسیدن به جام جهانی برای ما افتخار نیست

علی لطیفی درباره ادامه مسیر تیم ملی و انتظارات از بازیکنان در جام جهانی قطر خاطرنشان کرد: ما خیلی به صعود نزدیک هستیم، اما باید این را بدانیم برای مثال در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین تنها یک تیم از آسیا به این تورنمنت صعود می‌کرد. بعد‌ها ۲ تیم و در جام جهانی ۹۸ آسیا ۲.۵ سهمیه داشت. در حال حاضر آسیا ۴.۵ سهمیه دارد و ما یکی از قدرت‌های برتر آسیا هستیم و صرفاً رسیدن به جام جهانی برای ما افتخار نیست.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تمام قدرت‌های آسیا که در جام جهانی حاضر بوده‌اند حداقل یک بار موفق به صعود از دور گروهی شده‌اند و ما به عنوان مستعد‌ترین تیم آسیا تا به حال چنین موفقیتی را تجربه نکرده‌ایم. در جام جهانی ۹۸ تنها ۲،۳ بازیکن لژیونر داشتیم، اما در حال حاضر حدود ۲۰ بازیکن ما در لیگ‌های خوب اروپایی بازی می‌کنند و اعتماد به نفس تیمی ما بسیار بالاست و با یک مدیریت و برنامه ریزی خوب باید این اتفاق در جام جهانی قطر برای ما بیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای کیو ،تعطیل این چه حرفیه میزنی ،قلی زاده هم نمی تونه تو اروپا اینطوری مدافعان را دریبل کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج