کمبود این ویتامین‌ها یکی از عامل بی‌خوابی است
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
ادیب_1
لاله زار مال_1
شیرآلات زمانی_1
لاله زار مال_3
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
ادیب_4
لاله زار مال_4
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_2
ادیب_2
اپیلاسیون نانا 2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۱۱۷۶۳۱۰
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
۲۶۹۸
نوع رژیم غذایی همانطور که بر وزن، طول عمر و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و اختلالات متابولیک تاثیر دارد می تواند بر تشدید بی خوابی نیز تاثیر داشته باشد.

ایسنا نوشت: نوع رژیم غذایی همانطور که بر وزن، طول عمر و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و اختلالات متابولیک تاثیر دارد می تواند بر تشدید بی خوابی نیز تاثیر داشته باشد.

کارشناسان سلامت تاکید دارند که کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین ها می تواند باعث بروز مشکل بی خوابی شود.

در ادامه به نقل از نشریه آنلاین "تایمز نو نیوز"، به تاثیر کمبود برخی ویتامین ها در بروز این مشکل اشاره شده است:

ویتامین C: ویتامین C که به وفور در مرکبات یافت می شود، سرشار از آنتی اکسیدان است که به دلیل تاثیر مثبت بر مقابله با التهاب، تقویت سیستم ایمنی، استخوان و دندان ها شناخته شده است. همچنین تاثیر دیگر این ویتامین کنترل بهتر عارضه آپنه خواب است. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت مشخص شد مصرف ۱۰۰ میلی‌گرم ویتامین C به همراه ۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین E موجب می شود احتمال بروز آپنه خواب کمتر اتفاق افتد. پرتقال، انواع توت ها، فلفل، کلم بروکلی و لیمو از جمله مواد خوراکی حاوی این ویتامین هستند.

ویتامین B۶: بدن برای خواب سالم به ملاتونین و سروتونین نیاز دارد. اگر فردی دچار کمبود ویتامین B۶ باشد، بدن نمی تواند هورمون های خواب را به درستی تولید کند و در نتیجه باعث بیخوابی می شود. برای غلبه بر کمبود ویتامین B۶ میتوان خوراکی هایی مانند موز، بادام زمینی، جو دوسر، گوشت مرغ، ماهی و بوقلمون را در رژیم غذایی گنجاند.

ویتامین E: کارشناسان همواره بر اهمیت ویتامین E برای حفظ سلامت پوست و مو تاکید می‌کنند. با این حال، به ندرت بر تاثیر این ماده مغذی بر الگوی خواب تاکید می شود. علاوه بر این، این ماده مغذی به جلوگیری از تحلیل رفتن حافظه مرتبط با کم خوابی کمک و از زوال شناختی در دراز مدت جلوگیری می کند. خوراکی هایی مانند بادام، روغن آفتابگردان و دانه‌ها، کدو تنبل، اسفناج و فلفل دلمه‌ای قرمز از خوراکیهای سرشار از این ویتامین هستند.

ویتامین D: ویتامین D به عنوان ماده مغذی شناخته می شود که به استحکام استخوان ها کمک می کند، اما بسیاری از این موضوع آگاهی ندارند که چگونه این ویتامین می تواند به بهبود خلق و خو و جلوگیری از التهاب کمک کند. بعلاوه تحقیقاتی انجام گرفته که نشان می دهد چگونه این ماده مغذی می تواند به الگوهای خواب کمک کند. طبق نتایج یک مطالعه، کمبود ویتامین D با کاهش طول مدت خواب مرتبط است. کمبود این ماده مغذی را می توان به طور طبیعی با قرار گرفتن در معرض آفتاب، مصرف قارچ، ماهی سالمون، ساردین، زرده تخم مرغ و غذاهای غنی شده جبران کرد.

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
گروه تولیدی نیلوفر_1
دکتر نائبی_1
سفیر بار ساقدوش_1
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
دکتر نائبی_3
دکتر نائبی_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر نائبی_2
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
کلینیک النا_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دکتر عارفی - موبایل فوتر
پارسیان طب - فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
دکتر صالحی_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
روشا فارمسی_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی نوین_فوتر
کلینیک النا_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
تنورستان_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
پارسیان طب - فوتر
اورانوس_فوتر2
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
تدبیرکالا_فوتر