۱۱۸۵۱۷۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سیگنال مثبت نماینده روسیه از مذاکرات برجام

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه روند مذاکرات مربوط به احیای برجام سرعت بیشتری گرفته و امکان دستیابی به توافق افزایش یافته، گفت: هرچند حل مسئله رفع تحریم‌ها علیه ایران دشوار است که باید با اقدامات متقابل رفع شود.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد که روند مذاکرات مربوط به احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ‌ای ایران، سرعت بیشتری گرفته است و می‌توان گفت که امکان دستیابی به توافق بین طرفین افزایش یافته است.

ریابکوف افزود: «شرایط کنونی بسیار مثبت ارزیابی می‌شود، برای اینکه همه طرفین شرکت‌کننده در مذاکرات آمادگی خود برای یافتن راه حلی برای فایق آمدن بر مشکلات پیش روی را نشان می‌دهند.»

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «هیچ صحبتی در خصوص تغییر یا جایگزینی توافقات اصولی پیرامون برنامه هسته‌ا ی ایران در میان نیست، ضمن اینکه به عقیده من، اصلاً درست نیست که ضرب‌الاجلی برای پایان مذاکرات پیرامون برجام تعیین شود. در صورت اعمال فشار بر مذاکرات نمی‌توان به نتیجه مثبت دست یافت. البته باید با سرعت به جلو حرکت کرد که این مسئله به روند اوضاع در هفته جاری بستگی خواهد داشت.»

سرگئی ریابکوف در عین حال یادآور شد که یک سری مسائل مربوط به تحمیل بار تحریم‌ها بر ایران وجود دارد که حل و فصل آنها دشوار است. وی توضیح داد: «در مسیر رسیدن به هدف نهایی، یعنی بازگشت به روند اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران در همان چارچوب اولیه آن، طرح‌های مختلفی‌امکان‌پذیر است. همان‌طور که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کاملاً دقیق و برای منطق همه طرفین قابل درک بود که هر اقدامی باید بر اساس اصل تقابل باشد تا به نتیجه رسید، اکنون نیز امکان حل و فصل مسائل مورد اختلاف درباره رفع تحریم‌ها تنها از طریق اقدام متقابل ممکن خواهد بود و اصلی‌ترین هدف مذاکرات کنونی نیز همین است.»

وی ادامه داد: «من تأکید می‌کنم که برداشتن گام‌های فرضی میان‌دوره‌ای ، به منزله تغییر یا جایگزینی توافقات اصولی که باید به طور کامل تحقق یابد، نیست. طرف روسی از طریق پیشنهادات سیاسی ـ دیپلماتیک مختلف تلاش می‌کند تا مسائل مورد اختلاف کنونی بین طرفین ایرانی، آمریکایی و اروپایی حل و فصل شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج