اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۸۷۱۲۱
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

این زن جوان و زیبا رئیس جدید پارلمان اروپا شد

یک نماینده پارلمان اروپا از کشور مالت پس از ائتلاف با سوسیالیست‌ها به ریاست این نهاد رسید.

قرن‌نو: روبرتا متسولا امروز سه‌شنبه رسماً به ریاست پارلمان اروپا منصوب خواهد شد. این‌گونه یک کارزار انتخاباتی به پایان می‌رسد که در آن متسولا خود را به عنوان یک رهبر زن جوان و باتجربه معرفی کرد که می‌تواند به اجماع بین جناح‌های سیاسی پرشمار پارلمان اروپا دست یابد.

بااین‌حال تا آخرین لحظات طول کشید تا این سیاستمدار ۴۲ ساله مالتی به این تضمین دست یابد که انتخاب خواهد شد. دلیل این تأخیر این بود که گروهی از نمایندگان سوسیالیست پارلمان اروپا همچنان نگران بودند که سهم خود را از قدرت از متسولا دریافت نکنند به‌خصوص پس از افزایش نفوذشان در قاره اروپا. سابقه مواضع محافظه‌کارانه متسولا در مورد سقط جنین نیز برای سوسیالیست‌ها قابل‌قبول نبود. در نهایت در بعدازظهر دوشنبه بعد از اینکه سوسیالیست‌ها موفق شدند چند مقام مهم را در مذاکرات بگیرند مسیر باز شد و از ریاست متسولا حمایت کردند.

این زن جوان و زیبا رئیس جدید پارلمان اروپا شد

این توافق رسیدن متسولا به مقام رئیس پارلمان را تضمین کرده است. متسولا سابقه‌ای طولانی در این نهاد دارد: به‌عنوان معاون اول رئیس‌ و سپس به‌عنوان رئیس موقت از زمان مرگ ناگهانی دیوید ساسولی، رئیس‌ سابق این نهاد در هفته گذشته. او بین اعضای این نهاد چهره‌ای بسیار شناخته‌شده و معتبر است. او از حمایت کامل جناح راست میانه و محافظه‌کار و همچنین بسیاری از میانه‌روها در پارلمان برخوردار است. یکی از مقامات ارشد پارلمان در جریان مذاکرات گفته بود: «متسولا تنها مدعی جدی برای این پست است. همه او را مدیری لایق و قابل‌اعتماد می‌دانند.»

متسولا در لحظه‌ای حساس در تاریخ به مدت دو سال و نیم کنترل نهاد قانون‌گذاری اتحادیه اروپا را به دست خواهد گرفت. متسولا خود عضوی از بلوک بزرگ محافظه‌کار است اما در زمانی‌که قدرت گروه‌های سوسیالیست و چپ میانه روبه‌رشد است و هرچه به انتخابات پارلمان در سال 2024 نزدیک می‌شویم رقابت بین بلوک‌های سیاسی در داخل این نهاد تشدید می‌شود. همچنین تصدی این مسئولیت پس از درگذشت ساسولی که سیاستمداری بسیار محبوب بود چالش‌های خاص خود را به‌همراه خواهد داشت. همزمان با این مسائل سیاسی، پارلمان به برخی از بحث‌برانگیزترین مسائل نیز در دوره متسولا خواهد پرداخت: کاهش انتشار کربن، دیجیتالی شدن اقتصاد، تقویت ارتش اتحادیه، نهایتاً حفاظت از حاکمیت قانون و مقابله با تضعیف دموکراسی.

متسولا در نوامبر پس از اینکه حزب راست میانه حزب مردم اروپا (EPP) که بزرگ‌ترین حزب پارلمان است او را به‌عنوان نامزد خود برای ریاست پارلمان برگزید به خبرنگاران گفت: «دو سال و نیم آینده یکی از حیاتی‌ترین سال‌ها برای پارلمان اروپا خواهد بود؛ زیرا ما از یک بیماری همه‌گیر ویرانگر خارج خواهیم شد. بنابراین وظیفه ما این خواهد بود که آسیب‌هایی را که به خانه‌مان وارد شده خود تعمیر کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      زیبائیش رو چگونه تشخیص دادید؟!

    • بدون نام

      عینک رو چشمش نبوده تار دیده ش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج