۱۱۸۸۵۸۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فرشته کریمی: قهرمانی در کافا و آسیا را می‌خواهیم

تیم‌ملی فوتسال ایران در جام کافا دومین رقابت خود را نیز با پیروزی پشت‌سر گذاشت تا گام‌های اقتدار در آسیا را با جام کافا این‌گونه بردارد.

فرهیختگان: تیم‌ملی فوتسال ایران در جام کافا دومین رقابت خود را نیز با پیروزی پشت‌سر گذاشت تا گام‌های اقتدار در آسیا را با جام کافا این‌گونه بردارد. جامی که دختران فوتسال ایران بعد از دو سال تعطیلی فوتسال در سطح ملی همدل شدند برای به‌دست آوردن کاپ قهرمانی. قهرمانی‌ای که این بار متفاوت است. این بار کافا برای رده سنی زیر ۱۹ سال نیست و تیم‌های آسیای مرکزی با تمام توان‌شان در اولین رقابت رسمی بعد از دو سال شرکت کرده‌اند و از این رو به‌دست آوردن جام قهرمانی این مسابقه برای ملی‌پوشان فوتسال ایران حائز اهمیت است. آنها می‌خواهند جام را به خانه بیاورند و برایش با جان و دل توپ را در تاجیکستان به گردش در‌آورده‌اند و دو پیروزی پرگل هم به نام خود ثبت کردند. ستاره تیم‌ملی که لژیونر هم هست امید زیادی به‌ وقوع این اتفاق دارد. گفت‌وگو با فرشته کریمی را در ادامه بخوانید.

از بازی اول مقابل ازبکستان بگو، بردید ولی به‌نظر می‌رسد تیم هماهنگ نبود.

به‌دلیل اینکه دو سال از اردوی ملی دور بودیم و تقریبا نیمی از بازیکنان از دو سال گذشته تغییر کردند، در اردوی اولی که برگزار شد چند نفر کرونا داشتند، من کنارشان نبودم و هنوز هماهنگی شکل نگرفت، چون تیم دیر بسته شد ولی مطمئنم در آینده همه‌چیز بهتر می‌شود؛ چراکه همه دوست دارند برای تیم‌ملی‌شان بازی کنند. این لباس برای بازیکنان مقدس است و قطعا هر بازیکنی که به تیم‌ملی می‌آید با غیرت و با تمام وجودش برای تیم‌ملی ایران بازی می‌کند.

مقابل تاجیکستان هم برد پرگلی کسب کردید.

تاجیکستان تیم دونده‌ای بود، ولی ما نسبت به بازی اول هماهنگ‌تر شده بودیم و توانستیم عملکرد بهتری ارائه دهیم و بیشتر گل بزنیم. البته به‌نظرم ازبکستان تیم قدرتمندتری بود. نکته مهم بازی با تاجیکستان این بود که خیلی از بازیکنانی که برای اولین‌بار به تیم‌ملی آمده‌اند توانستند گلزنی کنند که باعث خوشحالی همه ما شد.

قبلا جام کافا حکم مسابقه تدارکاتی و دوستانه را داشت، ولی حالا بعد از دو سال تیم‌ها در رده سنی آزاد به این جام برگشتند، سطح این جام و تیم‌ها فرقی کرده است؟

بله، همین‌طور است سطح بازی‌ها خیلی تغییر کرده است، سال‌های گذشته تیم‌های ملی زیر ۱۹ سال به مسابقات دعوت می‌شدند، ولی امسال این رقابت‌ها آزاد شده است و قطعا تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان همه از بازیکنان بزرگسالان‌شان دعوت کردند و به مسابقه آمدند. از آن جایی که در این سه کشور خیلی فوتبال مورد توجه است بازیکنانی که به این مسابقات آمده‌اند بازیکنان فوتبال‌شان هستند و قطعا بازیکنانی که در فوتبال قدرت بدنی دارند در فوتسال خیلی شرایطش متفاوت‌تر است و خیلی خوب بازی می‌کنند. ما فقط توانستیم با آن تاکتیک‌های فوتسالی که بلدیم حریف‌مان را ببریم وگرنه از لحاظ قدرت جسمانی فکر می‌کنم برابر بودیم؛ به‌نوعی این مسابقات درست است که برای ما هم حکم بازی‌های تدارکاتی را دارد ولی برای آماده‌سازی تیم‌ملی جهت حضور در جام ملت‌های آسیاست و برای همه ما و کادر‌فنی خیلی مهم است که کار را با قهرمانی به پایان برسانیم؛ چراکه به این مسابقات دوستانه نگاه نمی‌کنیم. این مسابقات بسیار رسمی است و زیر نظر afc برگزار می‌شود و با بازی و بازیکن‌هایی که می‌بینیم بسیار اهمیت دارد.

بازیکنان جوان و باتجربه کنار هم قرار گرفتید تا تیم جدید محک بخورد، نظرت درباره جوان‌ترهای تیم چیست و آیا با این ترکیب می‌شود به تکرار قهرمانی دختران فوتسال در آسیا امیدوار بود؟

گل‌هایی که در بازی اول زده شد با همکاری جوانان و با‌تجربه‌ها بود و حتی خیلی از بازیکنان ما اولین گل ملی‌شان را به ثمر رساندند و خیلی خوشحال بودند و ما هم خوشحالیم که این اتفاق رقم خورده است. جوان‌گرایی به‌نظر من هم همیشه برای هر تیمی باید باشد؛ چراکه یک روزی عمر فوتبال بازیکنان تمام می‌شود و من امیدوارم بعد از این تورنمنت هم بازیکنان جوان و هم بازیکنان با‌تجربه قدیمی به تیم اضافه شوند تا بتوانیم تیم‌ملی‌ای که باید قهرمان آسیا شود را داشته باشیم و الان فرصت کمی برای آماده‌سازی تیم داشتیم و من به قهرمانی دوباره تیم در آسیا امیدوارم.

بعد از دو سال تیم‌ملی فوتسال دختران ایران دور هم جمع شد تا در یک مسابقه رسمی شرکت کنند، در این تیم جای بازیکنی را خالی می‌بینی؟

بله، جای برخی بازیکنان قدیمی خالی است و امیدوارم در آینده تدبیری اتخاذ شود که برگردند و به تیم کمک کنند و این اتفاق هم خواهد افتاد.

قهرمانی در جام کافا با وجود دو سال تعطیلی تیم‌ملی فوتسال باز هم برای ایران به‌نظر کار سختی نیست.

نمی‌شود گفت با قهرمانی‌هایی که داشتیم ایران کار سختی را در پیش ندارد؛ چراکه هر بازی، هر روز شرایط خاص خودش را دارد و فوتسال رشته‌ای غیرقابل پیش‌بینی است. بازیکنان و تیم‌های حرفه‌ای هیچ‌وقت این‌گونه پیش نمی‌روند که از قبل خود را قهرمان بلامنازع بدانند. در مسابقات حتی اگر بگوییم ایران قهرمان آسیاست و جام کافا متعلق به آسیای مرکزی است پس صد‌در‌صد قهرمانیم این‌گونه پیش نمی‌رویم مانند این دو بازی که با جان و دل بازی کردیم و در تمام دقایق بازی فکر نمی‌کردیم از تیم‌ها برتریم و تمام تلاش‌مان را انجام دادیم. یک تیم حرفه‌ای هیچ بازی‌ای را آسان نمی‌بیند و همیشه برای بالا نگه داشتن پرچم ایران تلاش می‌کنیم.

دو داور ایرانی هم در این مسابقات حضور دارند، کار تیم داوری به‌خصوص داوران ایرانی را چطور دیدی و آیا بودن داوران ایرانی در مسابقات می‌تواند برای دختران تیم‌ملی هم دلگرم‌کننده باشد؟

همیشه همین‌طور بوده، یک‌سال ایتالیا و دو سال کویت بودم و هر جایی را که مسابقاتش را دنبال می‌کنیم داوران زن خیلی کم هستند و ایران امتیاز خوبی که دارد همین داوران خانم است که بازی‌های خانم‌ها را قضاوت می‌کنند و باعث افتخار برای همه فوتسال است؛ چراکه داوران فوتسال جزئی از فوتسالند و به پیشرفت ما کمک می‌کنند. زهرا رحیمی و نسیم کیانی به‌عنوان داور و فیروزه دهقان به‌عنوان ناظر بازی در این مسابقات هستند و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و همان‌طور که ما برای کشورمان باعث افتخاریم قطعا وجود این سه عزیز هم باعث افتخار و دلگرمی ما است که سه نماینده ایرانی در این مسابقات ما را تماشا می‌کنند و قطعا آنها هم به ما افتخار می‌کنند.

بار اول نامت در لیست انتخابی تیم‌ملی نبود، ولی بلافاصله دعوت شدی اما در همان فاصله کوتاه دعوت نشدنت مردم به این موضوع واکنش نشان دادند. این دعوت نشدن به باشگاهت در کویت مربوط می‌شد؟

همین‌طور است، من در لیگ کویت بازی می‌کردم و الان هم با هماهنگی باشگاهم در کویت به تیم‌ملی آمدم؛ چراکه من واقعا تیم‌ملی کشورم را دوست دارم و افتخار می‌کنم که لباس تیم‌ملی کشورم را می‌پوشم. جا دارد از باشگاهم و فدراسیون برای ایجاد این هماهنگی تشکر کنم، به‌خصوص باشگاهم که هنوز با آنها قرارداد دارم و آنها هم این اجازه را دادند که از باشگاهم دور و در خدمت تیم‌ملی باشم، چون از قبل هم صحبت کرده بودیم که اولویت اول من تیم‌‌ملی ایران است؛ چراکه تیم‌ملی متعلق به کشورم است و با هیچ چیزی نمی‌توانم عوضش کنم.

از تیم باشگاهی‌ات هم بگو، فرشته کریمی را در لیگی غیر از کویت می‌بینیم؟

بله، دوست دارم در لیگ خودمان بازی کنم، چون لیگ ما جزء ۴ لیگ برتر دنیاست و به امید خدا در آینده تصمیمم را خواهم گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج