۱۱۸۸۸۰۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ادعای روسیه درباره حمله اوکراین به دونباس

همزمان با ادعاهای آمریکا و غرب مبنی بر اینکه روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که تقویت نیروهای ارتش اوکراین در خط تماس دونباس، نشانگر آمادگی آن برای حمله به این منطقه در شرق اوکراین است.

ایرنا: همزمان با ادعاهای آمریکا و غرب مبنی بر اینکه روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که تقویت نیروهای ارتش اوکراین در خط تماس دونباس، نشانگر آمادگی آن برای حمله به این منطقه در شرق اوکراین است.

ادعای روسیه درباره حمله اوکراین به دونباس

تارنمای اسپوتنیک؛ دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خودخوانده مردمی دونتسک در شرق اوکراین گفته بود که کی یف با انتقال توپخانه و تانک به خط تماس، آماده حمله به این سرزمین می شود.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود که در واقع اوکراین مقدار بسیار زیادی نیرو، تجهیزات و ادوات نظامی در مرز با جمهوری های خود خوانده در خط تماس مستقر کرده و ماهیت این تمرکز قوا، بر آمادگی برای عملیات تهاجمی دلالت می کند و این تهدید اکنون وجود دارد.

ساکنان روس تبار منطقه دونباس در شرق اوکراین، از سال ۲۰۱۴ دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

کشورهای غربی و کی‌یف به تازگی ادعاهایی درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. مسکو این ادعاها را "پوچ و بی‌اساس» خواند و از آن به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها یاد کرد و اشاره کرد که روسیه هیچ‌ تهدیدی برای کسی ایجاد نکرده است. با این حال، پسکوف احتمال تحریکات با هدف توجیه چنین ادعاهایی را رد نکرد و هشدار داد که تلاش برای استفاده از نیروی نظامی برای حل بحران در جنوب شرقی اوکراین پیامدهای جدی در پی دارد.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی‌یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع دولتی آمریکا نوشت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در بحبوحه تشدید تنش ‌ها میان اوکراین و روسیه، در حال بررسی گزینه استقرار چندین هزار نیرو به همراه شماری کشتی جنگی و هواپیما در کشورهای متحدش در منطقه بالتیک و شرق اروپا است و اجرایی کردن این تصمیم تحریک‌آمیز می تواند موجب تشدید بیشتر تنش‌ها در شرق اروپا شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج