اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۹۲۰۴۱
۱۰ نظر
۵۰۲۹
۱۰ نظر
۵۰۲۹
پ

درخشش فرشته در دسته دختران؛ پرواز با عشق نوید

به بهانه حضور فرشته حسيني در «دسته دُختران»، بازی «فرشته حسینی» در این فیلم به‌شدت موردتوجه قرار گرفت.

برترین‌ها: فیلم دسته دختران دومین فیلم بلند منیر قیدی است که روایتی از قصه زنان جنگ و صبوری‌ها و مقاومت‌های آن‌هاست. منیر قیدی که پیش از این، فیلم ویلایی‌ها را در کارنامه خود داشته، مجدد تصمیم گرفته تا اثری دیگر با محوریت جنگ و مقاوت تولید کند. هرچند این فیلم منتقدان راضی نکرد اما بازی «فرشته حسینی» در این فیلم به‌شدت موردتوجه قرار گرفت.

درخشش فرشته در دسته دختران؛ پرواز با عشق نوید

فرشته حسینی درباره «دسته دختران» در نشست رسانه‌ای فیلم گفت: در این فیلم همه تلاش ما، ترسیم چهره زشت جنگ بود و امیدوارم موفق عمل کرده باشیم.او درباره این‌که تا چه میزان برای بازی در این فیلم با زنان افغانستان که سالهاست شاهد جنگ و درگیری هستند، احساس نزدیکی کرده است، گفت: «من کاراکتر آرامی دارم و این شخصیت بسیار از من دور بود اما با تصاویری که از جنگ در کشورم می‌بینم، احساس همذات‌پنداری با نقش داشتم و از ته دل کار می‌کردم.»

حسینی هم چنین درباره حضور خود در این فیلم و سختی بازی در سکانس عاشقانه گفت: هر کاری می کردم نمی‌توانستم آن سکانس عاشقانه را در «دسته دختران» بازی کنم، کارگردان گفت فقط به عشق خودت و نوید فکر کن.

سام بهشتی در این باره نوشت: از اولين حضورش در سينماي ايران ثابت كرد كه عيارش در بازيگري و جنس حضور و نوع نگاهش در انتخاب شخصيت هايي كه قرار است ايفاگر نقش هايش باشد، خاص است. از آغاز در فيلم «رفتن» برادران محمودي ثابت كرد كه توانايي هاي منحصر به فردي دارد و رفته رفته در انتخاب هايش هوشمندانه پيش رفت، در سونامي در نقش يك دختر امروزي ظاهر شد و در سريال "قورباغه" وجوه ديگري از استعدادهايش را تصوير كرد. اما اوج اين توانا بودن را در فيلم «دسته دختران» كامل مي كند.

كاراكتر «سيمين» در فيلم منير قيدي براي بازيگري كه آن مقطع تاريخي و واقعيت جنگ را نچشيده است يك چالش جدي و سخت محسوب مي شود. نقش روي كاغد؛ دختري كه از خانواده اش مي گذرد تا بتواند سهم خود را همانند مردان سرزمينش در جريان هولناكي همانند جنگ نه تنها براي او بلكه براي هر بازيگري يك اتفاق بزرگ است، اما براي باور پذير شدن و اجراي اين شخصيت بايد يك درك جدي و نبوغ مستمر وجود داشته باشد. فرشته حسيني در مقام بازيگر جواب اين اعتماد را به درستي مي دهد و با تكيه بر خلاقيت فردي نقش را فهم مي كند و از پس شخصيت بر مي آيد، حضور او در روند روايت قصه دو فصل متفاوت دارد، فصل اول دختري سركش و پر شور است كه مي خواد به دژ برسد و سهم خود را ادا كند و تلاش مي كند و در فصل دوم شخصيت پردازي؛ به فروپاشي ( زدن موهايش كه زيبايي يك زن است) مي رسد و از خودش عبور مي كند تا به هدفش برسد.

درخشش فرشته در دسته دختران؛ پرواز با عشق نوید

فرشته حسيني اين نقش سخت و ملتهب را به طرز ماهرانه اي ايفا مي كند و اين دگرگوني در جزئيات و ظرافت بازي اش از ابتدا تا انتهاي قصه شكل مي دهد و يك لحظه جاودانه در بازيگري اش دارد( اشاره به سكانس دو نفره با حسين سليماني كه چفيه اش را از سر باز مي كند) كه به شدت مهم است و اوج تكامل بازي او در اين فيلم است. فرشته حسيني ثابت كرد كه بازيگر توانايي است و نويد تولد يك ستاره در اين سن و سال را مي دهد. او در اين نقش يكي از شانس هاي اصلي سيمرغ مكمل زن است كه نبايد ناديده گرفته شود.

درخشش فرشته در دسته دختران؛ پرواز با عشق نوید

حسین لامعی درباره بازی «فرشته حسینی» نوشت: از غیرمنتظره‌ترین بازی‌های جشنواره تا بدین‌جا، بازی او در «دسته‌ی دختران» است. بازی‌ای که هم تحسین منتقدان را برانگیخت، هم ستایش سینه‌فیل‌ها را. فرشته حسینی، در جدی‌ترین و پررنگِ نقش سینمایی‌اش، بازی‌اش به‌حدّی درست و گیراست؛ که از همه بازیگران فیلم، بیشتر جلوه می‌کند. بازیگری که اینجا، «دوربین» دوستش دارد و مخاطب، دوست می‌دارد که او را مستمر، به روی پرده بنگرد. شاید به این دلیل که در چهره و خطوطِ حسّی‌اش، و حتی در جنس بیان و لحنِ کلام و «نگاهش»، شبیه به بازیگرِ دیگری نیست. کاملا اورجینال...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سها

      وقتی کنار استادی مثل نوید محمدزاده زندگی میکنه معلومه که عالی میشه آفرین بهش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی قبل از ازدواج عالی نبود !! همینکه با نوید وارد رابطه شد عالی شد!؟

      • مهدی

        !!از کی نوید شد استاد؟

      • بدون نام

        مگه افغانها تو خرمشهر بودند اون زمان؟ چرا تاریخو تحریف می کنید؟ مثلا می خواید ادای هالیوودو در بیارید که در فیلمهای تاریخی اروپایی سیاهپوست میارن؟

      • بدون نام

        کاش همون قدر که ادا اطوار غربیها رو در فمنیست بازی و ضریب دادن به اقلیتها تقلید می کنید کمی هم کیفیت فیلمهاشون رو تقلید می کردید.هر چند در غرب هم با این اطوارها سال به سال فیلمهای ضعیف تری ساخته میشه

    • صبا

      این فیلم رو که هنوز ندیدیم ولیرخداوکیلی تو قورباغه خوب نبود الکی تعریف نکنید

    • بدون نام

      معنی استاد راهم فهمیدیم!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل داستان حقوق زنهاست هر کسی رو صرفا چون زنه در رشته های مختلف بولد می کنند حالا اینجام چون طرف افغانه میخوان بهش باج بدن و چند برابر چیزی که هست جلوه اش بدن

    • محمد

      حسود نیستم. ولی این عاشقانه ها اصلا به این دوتا نمی آد و نمی دونم چرا حس می کنم همون سرنوشت آزاده و فرزاد حسنی رو در پیش رو دارند.

    • سارا

      این فیلم رو ندیدم اما تو فیلم سونامی و سریال قورباغه نه تنها خوب نبود که افتضاح هم بود :) در هر صورت امیدوارم که آینده خوبی داشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج