۱۱۹۶۴۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تاج : لیگ برتر امسال را ۴۵ درصد ارزان کردیم!

مهدی تاج نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال به عکس همه دعواهای گذشته حالا یکی از موافقان اصلی حفظ کارلوس کروش است.

خبرآنلاین: مهدی تاج نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال به عکس همه دعواهای گذشته حالا یکی از موافقان اصلی حفظ کارلوس کروش است.

مهدی تاج ، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین می گوید کاری کرده که بازی های سال بعد لیگ برتر به شدت پول کمتری از بودجه بیت المال هزینه کند. اتفاقات مدیریتی در باشگاه راه آهن بهانه مناسبی بود برای طرح این سئوال از ریس سازمان لیگ برتر. اینکه آیا تیمی می تواند با مالکین گمنام در لیگ حاضر باشد؟ که او در این باره پاسخ داد:« البته مالکین استیلی را به عنوان نماینده شان معرفی کردند و الان مشخص است که او اسمش در راس قرار گرفته. البته هر کسی که در این تیم سمت داشته باشد دیگر نمی تواند در تیم دیگری مثلا پرسپولیس مسئولیت داشته باشد. من این ماجرا را خیلی شفاف به آقای امیر خادم هم که نماینده وزیر در بحث خصوصی سازی باشگاه ها هستند گفتم ، ایشان هم پذیرفتند. قرار شد این مشکل از سوی آقای استیلی حل شود که شنیدم انگار ایشان از پرسپولیس جدا شدند.» او درباره اینکه گمانه زنی ها نشان از این دارد که مالکین پشت پرده پرسپولیس اعضای هیات مدیره پرسپولیس و در راس شان حمیدرضا سیاسی هستند هم گفت:«در این باره قانون منعی ایجاد نکرده که یک نفر اسپانسر یا مالک دو تیم باشد. یا مالک تیمی باشد و از تیم دیگری در مقام اسپانسر حمایت کند. ایراد وقتی است که مدیران یک تیم در تیمی دیگر نقش اجرایی داشته باشند. در این صورت است که کنفدراسیون خیلی حساس می شود.»

او سپس درباره سقف بودجه باشگاه ها و شرایط اجرایش می پردازد و می گوید:« ما لیگ را از نهم مرداد آغاز می کنیم و امیدواریم که امسال لیگ بهتری داشته باشیم.با قانون جوانگرایی توانستیم تیم ها را به سمت استفاده از بازیکنان زیر ۲۳ سال سوق بدهیم. وقتی مربی ۱۵ بازیکن بزرگسال دارد ، نمی تواند ۳۰ بازی لیگ و چند بازی حذفی را با این تعداد بازیکن تمام کند پس ناچار است تا از بازیکنان جوانش هم استفاده کند و این یک سرمایه بزرگ برای فوتبال مان است چون آتیه سازی به همراه می آورد. ما البته با این جوانسازی لیگ قیمت ها را هم شکستیم. همچنین سقف بودجه تیم ها که به اجرایش پایبند شده اند ، سبب می شود تا امسال به میزان چشمگیری کاهش بودجه در فوتبال مان داشته باشیم. هر سال مد شده بود که ۳۰ درصد هزینه های فوتبال بالا می رفت اما با تلاشی که داشتیم ، توانستیم تورم ۳۰ درصدی را مهار کنیم و با این جوانگرایی ها ، ۱۵ درصد هم هزینه های تیمداری سال قبل را کاهش بدهیم . این دستاوردی بزرگ است.»

او سپس با سئوال های ما از ماجرای کروش روبرو شد. اینکه فدراسیونی ها نمی خواهند کروش در فوتبال ایران بماند و قرار نیست قراردادش تمدید شود. نایب رئیس دوم کفاشیان اما این فرضیه را به کلی رد کرد و گفت:« اصلا این طور نیست. من که خودم به شدت اصرار دارم او باید بماند. می دانم که الان جو طوری است که علی کفاشیان هم همین خواست را دارد اما باید مذاکرات طوری پیش برود که امکان توافق و تمدید قرارداد باشد. »

تاج که سال قبل بارها با کروش درگیر شده بود ، می گوید:« اگر به حرف های او دقیق دقت کنیم می بینیم همه خواسته هایش برای پیشرفت فوتبال است. او راست می گوید ما باید به جایی برسیم که برنامه یکسال مان را از همان شروع لیگ بدانیم. من و کروشبا گفت و گو به نتیحه خوبی با هم رسیدیم. به نظرم دیگر دلخوری ها هم با گفت و گو حل می شود. با مذاکره هم می شود از کروش تخفیف گرفت و این ماجرا را حل کرد.»

اما این مشکل که کفاشیان شخصا راصی به ماندن سرمربی تیمش نیست را چطور می شود حل کرد؟ او در این باره می گوید:« این طور که می گویید نیست. خود کفاشیان به من گفت می خواهد کروش در تیم بماند و تمام تلاشش را در این باره انحام می دهد. بالاخره هدف همه ما موفقیت تیم ملی در جام جهانی است. ممکن است بین کفاشیان و کروش دلخوری هم باشد اما وقتی دو طرف می توانند بنشینند و رودررودر این باره با هم حرف بزنند که دیگر مشکلی نیست. اختلاف برای حل کردن است. با هم حرف می زنند و مشکلات به مرور حل می شوند . بعد هم درباره آینده تصمیم می گیرند. به نظرمن که نگه داشتن کروش در این شرایط بهترین تصمیم فدراسیون است. من در این باره با خود کفاشیان هم حرف زدم و او هم این حرف هایم را قبول داشت و گفت همه تلاشش را برای ماندن کروش می کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج