۱۲۰۱۶۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

روحانی درکنار ایتام در ضیافت افطار

رییس جمهور در دیدار با ایتام کمیته امداد گفت: امام خمینی (ره) قدم‌های بسیاری برای این کشور، ملت و مسلمانان برداشت که یکی از آن قدم‌ها دستور تاسیس کمیته امداد بود.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم دیدار و ضیافت افطار با ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) که در مجتمع ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد،‌ اظهار کرد: افرادی که کوتاه‌اندیش هستند و آینده را بلند نمی‌بینند معمولاً خانواده‌های محدودی دارند اما آنهایی که آینده بلند انسانیت و بشریت را در پیشگاه خدا می‌بینند خانواده‌شان به بزرگی یک کشور، یک ملت و گاهی همه انسان‌ها و جامعه انسانی است.

رییس جمهور با بیان اینکه اگر کل کشور و جامعه را خانواده خود بدانیم، با دید وسیعی به جامعه انسانی نگاه خواهیم کرد، افزود: در قرآن مجید هم همه مسلمانان اعضای یک خانواده قلمداد شده‌اند. پس اگر همه دختران و پسرانی که پدران یا مادران خود را از دست داده‌اند فرزندان خود بدانیم آن‌ها نیز در زندگی کمبودی احساس نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ معمولا افرادی که در دوران کودکی و نوجوانی سختی یتیمی را کشیده‌اند رشد بهتر و بیشتری داشته‌اند گفت: نمونه برتر این مثال رسول مکرم اسلام است که اشرف مخلوقات عالم شد و به مقام و منزلتی رسید که همه فرشتگان عظمت و بزرگی او را در عرش اعلی یافتند.

روحانی بهترین خانواده را از دید پیامبر اسلام خانواده‌ای دانست که در آن به یتیمی نیکوکاری می‌شود و گفت: اگر خانه بزرگی به نام کمیته امداد، مسائل ایتام را بر دوش می‌گیرد، پس بهترین خانه و تاسیسات از دیدگاه پیامبر است.

روحانی خطاب به اعضای کمیته امداد گفت: شما کار بزرگی را انجام می‌دهید و این امور کاری نیست که دولتی‌ها بتوانند به خوبی انجام دهند، بلکه این کار،‌کار مردم است و دولت باید یاری و کمک رساند.

روحانی با بیان اینکه تمام کارهایی که توسط سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌گیرد، با یاری دولت بهتر از خود دولت به نتیجه خواهد رسید، گفت: افتخار همه ما این است که فرزندان این مرز و بوم و پسران و دختران این سرزمین اعضای خانواده ایران و اسلام بزرگ زندگی راحتی داشته باشند و به آینده‌شان مطمئن باشند.

در این مراسم حسین انواری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته امداد گفت : کمیته امداد یکی از قطعات نظام سازی امام محسوب می شود و از طرفی متکی به مشارکت مردم است و از سوی دیگر خود را معین دولت می داند و این را تکلیف شرعی و دینی خود می داند.

انواری تاکید کرد: کمیته امداد جای ماندن برای هیچ کس نیست بلکه خانواده های نیازمند پس از آن که تحت پوشش قرار گرفتند و آلامشان رفع شد از کمیته امداد می روند. کمیته امداد در سیاست فقر زدایی دولت یکی از عوامل اصلی است و تا به حال حدود ۱۲۰ هزار خانوار تحت کمیته امداد به خودکفایی رسیده اند.

در این مراسم نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی اقامه شد و رییس جمهور کشورمان در جمع ایتام کمیته امداد افطار کرد.

رییس جمهور همچنین از نمایشگاه دستاوردهای کمیته امداد که در محل مراسم برپا شده بود دیدن کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج