۱۲۲۹۴۵
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

روایت عزت‌الله انتظامی از آشنایی با سمندریان

عزت‌الله انتظامی، بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما می‌گوید، حمید سمندریان تنها کارگردانی‌ست که بهترین و بزرگترین بازیگران تئاتر و سینما از زیر دست او بیرون آمدند.

خبرآنلاین: عزت‌الله انتظامی، بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما می‌گوید، حمید سمندریان تنها کارگردانی‌ست که بهترین و بزرگترین بازیگران تئاتر و سینما از زیر دست او بیرون آمدند.

آقای بازیگر درباره آشنایی‌اش با حمید سمندریان به خبرنگار ما می‌گوید: «آن زمان که ایشان در آلمان بود من هم بودم ولی آشنایی اصلی ما بعد از بازگشت به ایران و ورود به دانشکده هنرهای دراماتیک رخ داد.»

او می‌افزاید: «آن زمان ایشان در دانشکده هنرهای دراماتیک تدریس می‌کردند و من نیز افتخار شاگردی ایشان را پیدا کردم. افتخاری که بعدها با به روی صحنه بردن نمایش «کرگدن» ابعاد بزرگتری به خود گرفت.»

نمایش «کرگدن» نوشته اوژن یونسکو، یکی از معروف‌ترین نمایشنامه‌های این نویسنده است. ظاهرا اجرای حمید سمندریان از این نمایشنامه، آنقدر چشمگیر بوده که حالا عزت‌الله انتظامی می‌گوید بعد از آن اجرا هر بار که به تماشای اجراهای دیگر کارگردانان از نمایشنامه «کرگدن» رفت آن نمایش به دلش ننشست و همچنان فکر می‌کرد که اجرای سمندریان از این نمایشنامه تکرار نشدنی‌ست.

روایت عزت‌الله انتظامی از آشنایی با سمندریان

عزت الله انتظامی و حمید سمندریان در سال‌های جوانی

به روایت آقای بازیگر، تمرین این نمایش یک سال طول کشید چون: «هر بار مشکلی برای ما درست می‌کردند. پیش از آن البته سمندریان کارهای زیادی کرده بود چه در تلویزیون و چه در عرصه تئاتر اما برای اجرای «کرگدن» حدود یک سال تمرین کردیم. تمریناتی ناپیوسته چون جای تمرین به ما نمی‌دادند و کارشکنی می‌کردند.»

او ادامه می‌دهد: «دست آخر این نمایش در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به روی صحنه رفت. آن زمان به خاطر شرایط سیاسی به دانشجویان خیلی سخت می‌گرفتند، اما هر بار سالن دانشکده ادبیات پر از آدم می‌شد. دانشجویان و مردمی که برای تماشای این نمایش به هر زحمتی بود خود را به سالن می‌رساندند و در صورت پر بودن صندلی‌ها روی زمین می‌نشستند تا بتوانند این نمایش را ببینند.»

انتظامی می‌گوید: «سمندریان پشتکار بالایی داشت و بهترین بازیگران از میان شاگردانش ظهور کردند. حیف که زود از دست رفت وگرنه ما کمتر آدمی مثل او را در عرصه تئاتر دیگر پیدا می‌کنیم که مثل او انرژی خلاقیت و توان برای کار داشته باشد.»

بازیگر فیلم «گاو» می‌افزاید: «سمندریان خودش بود. ادا و اطوار نداشت و از کس دیگری وام نمی‌گرفت. برای من بسیار قابل احترام بود و جادوی صحنه را خوب می‌شناخت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج