۱۲۳۷۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فیفا: کیروش ایران را ترسناک کرده است!

پايگاه رسمي فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) در گزارشي به روند صعودي تيم ملي فوتبال ايران از زمان آمدن كارلوس كي‌روش به اين تيم اشاره كرده است.

پايگاه رسمي فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) در گزارشي به روند صعودي تيم ملي فوتبال ايران از زمان آمدن كارلوس كي‌روش به اين تيم اشاره كرده است.

در گزارش فيفا كه در ميان يكي از چهار گزارش اصلي صفحه نخست سايت فيفا قرار دارد، آمده است:

"ايران كه در دوره‌اي يكي از ترسناك‌ترين تيم‌هاي آسيا را در اختيار داشت، اكنون تحت هدايت سرمربي پرتغالي يعني كارلوس كي‌روش توانسته‌اند بار ديگر به سمت شكل ايده‌آل و قوي خود باز گردد و پروسه بازسازي اخير اين تيم با موفقيت‌هاي زيادي روبرو شده كه در نهايت منجر به صعود هشت پله‌اي ايراني‌ها در تازه ترين رنكينگ فيفا شد.

در حالي كه ايران همچنان در آسيا جايگاه چهارم را در آسيا در اختيار دارد، آن‌ها توانسته‌اند فاصله خود را با سه تيم اول قاره آسيا در رده بندي اخير بسيار كمتر كنند و از همه موارد مهم‌تر فاصله تيم ملي با ژاپن بوده كه از ۳۵ پله به ۲۵ پله كاهش پيدا كرده است.

صعود خيره كننده ايران در رنكينگ فيفا بدون شك به خاطر عملكرد عالي اين تيم در سومين مرحله مقدماتي جام جهاني برزيل بوده است. در جايي كه ايراني‌ها شش گل بي‌پاسخ را به بحرين زدند و در يك بازي دوستانه هم فلسطين را با هفت گل در هم كوبيدند تا به خاطر اين نتايج دومين تيم آسيا باشند كه در آخرين رنكينگ فيفا صعود چشمگيري داشته است.

مهم‌تر از آن پيروزي بر بحرين مصالح ساختمان بلند ايران در صدر گروه E و جايي كه قطر و اندونزي هم حضور دارند را محكم‌تر از قبل كرده است. به طوري كه يك برد ديگر در دومين مصاف رو در روي آن‌ها با بحرين كه يازدهم نوامبر (۲۱ آبان) در منامه برگزار مي‌شود. به احتمال زياد آن‌ها را در آستانه صعود به مرحله بعد قرار خواهد داد.

تيم ملي ايران كه با پيروزي خيره كننده مقابل بحرين بار ديگر از هر لحاظ تقويت شده حال نه تنها به مرحله بعدي مقدماتي جام جهاني چشم دارد، بلكه به فكر كسب جايگاهي در جام جهاني ۲۰۱۴ است. با اين حال براي ايران كه در نسل طلايي قبلي خود رهبري به نام علي دايي كه سلطان گل جهان است را در اختيار داشت، زدن شش گل به بحرين چندان دور از انتظار نبود و اين پيروزي يادآور خاطرات آن نسل طلايي ايران بود.

در واقع موفقيت اخير ايران دليلي بر كار بزرگ كارلوس كي‌روش است كه آمدنش به ايران ذهنيتي تهاجمي را به بازيكنان ايران القاء كرده است و اين چيزي است كه جواد نكونام كاپيتان ايران در مصاحبه اخير خود با فيفا عنوان كرده بود. نكونام ادامه مي‌دهد پيش از اين ما عادت داشتيم كه بيشتر روي دفاع تمركز كنيم، اما كي‌روش از ما مي‌خواهد كه بيشتر از هميشه حمله كنيم. او معتقد است كه حمله كردن اصلي‌ترين قدرت ايران است و در اين صورت ما مي‌توانيم بازي‌هاي بيشتري را پشت سر بگذاريم، كي‌روش از ما مي‌خواهد كمي بيشتر به محوطه جريمه قدم بگذاريم.

البته چندان هم عجيب نيست كه سرمربي سابق تيم‌هاي رئال مادريد و پرتغال در ورودش به ايران نتايج خوبي همچون پيروزي پنج بر صفر مقابل مالديو و پس از آن برد سه بر صفر مقابل اندونزي را با ايران تجربه كرده باشد و با وجود تساوي يك بر يك در قطر تيم ۱۰ نفره بحرين را در هم كوبيده باشد.

در كنار انتقال بدون وقفه كي‌روش به پست سر مربيگري در چند وقت گذشته تيم كنوني ايران استعدادهاي زيادي را در خود جاي داده است. در سيستم‌ ۴ـ۳ـ۳ ايران نكونام، علي كريمي و بازيكن سابق فولام يعني آندرانيك تيموريان در ميانه ميدان قرار مي‌گيرند و در خط حمله نيز كريم انصاري فرد مهاجم هدف سايپا و دو مهاجم پرسپوليس يعني جواد كاظميان و غلامرضا رضايي گزينه هاي خوبي هستند.

** تمركز بر روي آينده

در حالي كه همچنان مهم‌ترين هدف كي‌روش كار بر روي خط حمله ايران است، اين تيم مدافعان قدرتمندي هم در اختيار دارد كه در مواقع لازم به خط حمله اضافه مي‌شوند و اين زماني ثابت مي‌شود كه بدانيم سيد جلال حسيني و هادي عقيلي هر دو در بازي مقابل بحرين گل زني كرده‌اند. با اين حال و براي افزايش پتانسيل و توان تهاجمي ايران كي‌روش چشم‌هايش را به آن سوي آب‌هاي ايران دوخته، در جايي كه گزارش‌ها نشان مي‌دهد سرمربي پرتغالي به دعوت كردن رضا قوچان نژاد - مهاجم بلژيكي و همچنين اشكان دژاگه - مهاجم وولفسبورگ و قرار دادن آن‌ها در فهرست آينده تيم ملي نظر دارد.

ايران با اختلاف كمي از رقبايش از صعود به جام جهاني ۲۰۱۰ آفريقاي جنوبي بازماند، اما همان گونه كه هر ابري روزهاي بي‌باراني دارد، حذف دردناك ايران از جام جهاني قبلي انگيزه‌هاي زيادي را براي تيم فعلي ايجاد كرده كه خود را در مسير رسيدن به جام جهاني ۲۰۱۰ تا پايان اميدوار نگهدارد. كي‌روش نيز پس از ديدن گريه‌هاي بازيكنان ايران پس از شكست مقابل كره جنوبي در يك چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا در سال ۲۰۱۱ شديدا علاقمند به اجتناب از چنين نااميدي‌هايي است. كي‌روش در اين باره مي‌گويد كه من ناراحتي ايراني‌ها را بعد از شكست در جام ملت‌هاي آسيا ديدم. اين نشان مي‌دهد كه آن‌ها چقدر تيم ملي كشورشان را دوست دارند. من به آن‌ها گفتم كه از اين پس ديگر اشكي در كار نخواهد بود و بايد سخت كار كنيم تا به جاي ما رقيبان‌مان گريه كنند."

منبع: پرسپولیس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

فیفا: کیروش ایران را ترسناک کرده است!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج