۱۲۹۸۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

منبع انتقادات تند و تیز کیارستمی از غرب و جعفرپناهی نه نشریه آمریکایی نیویورکر که یک رادیوی آلمانی بود

کارگردانی که اشتباها به کیارستمی تعظیم کرد

صحبت های انتقادی عباس کیارستمی درباره موضع غرب نسبت به مشکلات جعفرپناهی به مذاق فیلمسازان همسو با وزارت ارشاد خوش آمده که یکی از سرشناس ترین آنها گفته در برابر شجاعت کیارستمی سر تعظیم فرود می آورد.

صحبت های انتقادی عباس کیارستمی درباره موضع غرب نسبت به مشکلات جعفرپناهی به مذاق فیلمسازان همسو با وزارت ارشاد خوش آمده که یکی از سرشناس ترین آنها گفته در برابر شجاعت کیارستمی سر تعظیم فرود می آورد.

جمال شورجه چنان از موضع گیری کیارستمی به وجد آمده که او را «فیلمسازی با بصیرت و آگاه» خوانده و گفته است: «این اشاره درخصوص آزادی جعفرپناهی نشان دهنده استعداد و عرق میهنی کیارستمی است در برابر سم پاشی هایی که غرب دارد. کشورهای غربی هیچ گاه نخواسته اند واقع بینانه مسائل ایران را ببینند.» اما کیارستمی چه گفته بود که اینچنین با استقبال فیلمسازان حامی دولت مواجه شد؟

کارگردانی که اشتباها به کیارستمی تعظیم کرد

رسانه ها هفته گذشته نوشتند که فیلمساز معتبر ایرانی در گفت و گو با نشریه آمریکایی نیویورکر گفته است: «چیزی که مرا عصبانی می کند واکنش غرب و واکنش پناهی به این موضوع است. مثل اینکه کسی نمی خواهد اعلام کند پناهی خیلی وقت است از زندان آزاد شده است. آزاد است و حتی فیلمی ساخته که در جشنواره کن به نمایش درآمد. او در حال حاضر در حال مذاکره برای ساخت فیلم های بعدی اش است. من واقعا نمی فهمم که چرا کسی در مورد این موضوع آشکارا صحبت نمی کند. وقتی می بینم که غرب توجه نمی کند که پناهی دیگر در زندان نیست عصبانی می شوم.» اصل ماجرا البته چیز دیگری است. ریچارد برودی، نویسنده نیویورکر مطلبی در وبلاگ این نشریه نوشته و حرف های کیارستمی را با رادیو فرهنگ آلمان نقل کرده است. برودی نوشته در حالی که پناهی از زندان آزاد شده بود و در خانه منتظر رای دادگاه تجدیدنظر بود، کیارستمی در برابر این پرسش قرار می گیرد که سرنوشت پناهی چه می شود.

برودی بعد از نقل قول از کیارستمی تاکید می کند که کیارستمی این حرف ها را پیش از محکومیت قطعی پناهی به حبس و محرومیت از فیلمسازی زده است. درواقع مطلبی که در نیویورکر منتشر شده، به شکل تلویحی از کیارستمی انتقاد می کند و البته می گوید که انتقادات تند کیارستمی از غرب و پناهی قبل از محکوم شدن نهایی پناهی ابراز شده است. این اولین بار نیست که رسانه های داخلی چنین اخباری منتشر می کنند و منشا بازتاب ها و اظهارنظرهای کاذب می شوند.

منبع: روزنامه هفت صبح

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

کارگردانی که اشتباها به کیارستمی تعظیم کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج