صبحانه‌های جیک‌ثانیه‌ای
۱۳۴۵۹۴
۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
۸۱۰۰۱
آیا کارمند یا دانشجو هستید و وقت کافی برای تهیه صبحانه مفصل ندارید؟ آیا دوست دارید که صبحانه گرمی بخورید و راهی محل کار یا تحصیل خود بشوید؟
همشهری آنلاین: آیا کارمند یا دانشجو هستید و وقت کافی برای تهیه صبحانه مفصل ندارید؟ آیا دوست دارید که صبحانه گرمی بخورید و راهی محل کار یا تحصیل خود بشوید؟

صبحانه‌های جیک‌ثانیه‌ای

آيا فكر مي‌كنيد كه تهيه تمام صبحانه‌هاي گرم به وقت زيادي نيـــاز دارد؟‌آيا مي‌دانيد كه كاملا در اشتباه هستيد؟ باور نمي‌كنيد؟ پس اين صفحه را بخوانيد تا مطمئن شويد در عرض كمتر از 5دقيقه مي‌توان صبحانه‌اي گرم و خوشمزه درست كرد.

كوكوي آويشن

آويشن، گياهي با طبع گرم است كه مصرف آن باعث ايجاد آرامش و رفع اضطراب مي‌شود. شروع روز با خوردن صبحانه‌اي كه خاصيت آرام‌بخشي دارد، مي‌تواند بسيار مطلوب باشد. آويشن، مدر و ضدعفوني‌كننده مجاري ادراري هم هست. خواص ضد‌ميكروبي، ضد‌قارچي و ضد‌انگلي آن هم به اثبات رسيده است. كوكوي آويشن كه بيشتر در مناطق مركزي ايران طرفداران زيادي دارد، كمتر از 5دقيقه آماده مي‌شود و بسيار هم خوشمزه و مقوي است.

مواد لازم براي يك نفر:


طرز تهيه:


گوجه‌فرنگي تازه‌اي كه با چند قطره آبليمو، آب نارنج يا آبغوره طعم‌دار شده باشد، بهترين همراه اين صبحانه است.

ساندويچ نان و پنير و گردو

بيشتر ما نان و پنير را با شكل سنتي آن تصور مي‌كنيم اما همين صبحانه سنتي مي‌تواند به‌سادگي شكل و طعم جديد و متفاوتي به‌خود بگيرد. به اندازه يك قوطي كبريت يا 30تا 40گرم پنير مي‌تواند معادل يك واحد لبنيات محسوب شود و مقداري از نياز بدنمان به پروتيئن را هم تأمين كند. بهتر است نان تستي كه قرار است براي تهيه اين غذا مورد استفاده قرار بگيرد، تست سبوس‌دار باشد. نان‌هاي سبوس‌دار، فيبر بيشتري دارند و مي‌توانند ما را براي مدت طولاني‌تري سير نگه‌دارند. ضمن اينكه فيبرهاي غذايي با تحريك حركات دودي روده‌ها، تاحد قابل‌قبولي جلوي ابتلا به يبوست را هم مي‌گيرند.

مواد لازم براي 1نفر:
طرز تهيه:
اين صبحانه داغ و خوشمزه را با يك ليوان چاي شيرين، تكميل كنيد.

نان كنجدي سوخاري

اين غذا كمي پركالري‌تر از صبحانه‌هاي معرفي‌شده قبلي است و بيشتر براي بچه‌ها و افراد لاغر مناسب است. كنجد جزو دانه‌هاي چرب و سرشار از ويتامين‌ها و املاح مختلفي است كه مصرف آن مقداري از نياز بدن به ويتامين E، كلسيم، منيزيم، روي، پروتئين و فسفر را تأمين كند. اسيدهاي چرب اشباع‌نشده موجود در آن هم به كاهش چربي بد و افزايش چربي خوب خون كمك مي‌كند.

مواد لازم براي 1نفر:
طرز تهيه:

آب پرتقال يا آب انار ملس، بهترين تحريك‌كننده‌هاي اشتهاي صبحگاهي و مناسب‌ترين همراهان اين صبحانه هستند.

املت دانشجويي

مدت‌هاست كه املت تهيه شده با رب، لقب املت دانشجويي را يدك مي‌كشد اما اين املت، هم در مدت كوتاهي آماده مي‌شود و هم با كمي خلاقيت، طعم منحصر به فردي به‌خود مي‌گيرد. رب گوجه‌فرنگي مانند خود گوجه‌فرنگي حاوي ليكوپن فراواني است. مصرف اين آنتي‌اكسيدان بسيار مفيد به پيشگيري از ابتلا به سرطان، مخصوصا سرطان پروستات، كمك مي‌كند. اگر روغن مصرفي‌تان هم كانولا يا كلزا باشد، مي‌توانيد از دريافت اسيدهاي چرب امگا3در وعده صبحانه مطمئن شويد و به اين ترتيب، سلامت قلب و عروق‌تان را تضمين كنيد.


مواد لازم براي 1نفر:
طرز تهيه:
پياز خام كه سرشار از ويتامين C است، همراه خوبي براي اين صبحانه محسوب مي‌شود. شما مي‌توانيد با يك آدامس نعنايي از شر بوي پياز قبل از خروج از خانه رها شويد. اگر دوست نداريد، خيار طعم‌دار شده با آبليمو را همراه اين صبحانه فوق‌العاده كنيد.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 3
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
07:13 - 1394/02/12
سلام،خیلی عالی بودپرانرژی
Iran, Islamic Republic of
17:10 - 1394/02/14
اگر هر کدوم از صبحانه ها، عکس داشت، بهتر بود..
باتشکر
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج