اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۸۱۸
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

جنگلی که با دست‌های یک نفر کاشته شد

در شمال هند در منطقه « آسام» جنگلی ۵۰۰ هکتاری به نام « مولای» وجود دارد که با دست های یک نوجوان ۱۶ ساله شکل گرفته. نوجوانی که حالا یک پیرمرد ۵۰ ساله است.

مجله مهر: در شمال هند در منطقه «آسام» جنگلی 500 هکتاری به نام « مولای» وجود دارد که با دست های یک نوجوان 16 ساله شکل گرفته. نوجوانی که حالا یک پیرمرد 50 ساله است.

سی و پنج سال پیش در منطقه « آسام» واقع در شمال هند سیل بزرگی اتفاق افتاد که همه چیز را با خودش برد. بسیاری از درختان و گونه های جانوری این منطقه از بین رفتند. باقی جانوران نیز به علت نابودی درختان و پناهگاهشان در این منطقه در حال انقراض بودند.

جنگلی که با دست‌های یک نفر کاشته شد

«جادوا مولای پاینگ» نوجوان ۱۶ ساله ساکن « آسام» هر روز شاهد مردن و از بین رفتن گونه های جانوری این منطقه بود. مارها در این منطقه به علت نبود پناهگاه در گرمای شدید از بین می رفتند و او بالای سر لاشه آنها می نشست و گریه می کرد. مولای چندبار از جنگل‌بانی منطقه خواست که برای حفظ محیط زیست درخت کاری کنند. آن‌ها گفتند که در این منطقه هیچ گیاهی رشد نمی کند و مولای ۱۶ ساله را دست انداختند و گفتند: «برو بامبو بکار!»

جنگلی که با دست‌های یک نفر کاشته شد

اما مولای نا امید نشد و بدون کمک حتی یک نفر شروع به کاشت گیاهان و درختان زیادی در این منطقه کرد. بسیاری از مردم تلاش های وی را برای به وجود آوردن یک منطقه سرسبز بی فایده دانستند اما او به تلاش ادامه داد و سی سال از عمرش را برای این کار صرف کرد. حالا زمین بایر و سیل زده منطقه « آسام» تبدیل به جنگل بزرگی شده که با دست های یک نوجوان فداکار پدید آمده است. این جنگل در حال حاضر به ۵ میلیون متر مربع رسیده و به افتخار باغبان زحمتکش خود «مولای» نامیده می شود.

در این جنگل مولای گونه های جانوری زیادی مانند ببر، فیل، آهو، کرگدن و انواع جانوران زندگی می کنند. باغبان مهربان این جنگل برای هماهنگی بیشتر بین جانوران و چرخه زندگی شان حتی مورچه به این منطقه آورد.

جنگلی که با دست‌های یک نفر کاشته شد

او بالاخره به آرزویش رسید و توانست محل زندگی اش را از نابودی نجات دهد. کارگردانان زیادی از نقاط مختلف جهان سراغ آقای پاینگ رفتند و از زندگی اش مستند تهیه کردند. «جاداو مولای پاینگ» حالا یک پیرمرد ۵۰ ساله است که با خانواده اش در این جنگل بزرگ زندگی می کند و شهرتی جهانی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اجرت با امام حسین (ع)

    • نرگس

      یک مرد بهشتی که بهشت ساخته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج