۱۳۸۷۹
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

۹۰ درصد دوستي‌ها به ازدواج كشيده نمي‌شود

در اين‌باره بايد مثلثي وجود داشته باشد که يک راس آن فردي است که مي‌خواهد ازدواج کند، راس ديگر پدر و مادر و سومين راس آن مشاوري است که مي‌تواند بهترين شرايط را براي انتخاب مناسب فراهم کند.

عضو هيات‌ علمي دانشگاه علامه طباطبايي در كرسي آزاد انديشي «تعامل دختران و پسران، چگونه و چرا؟» تعامل بين دختران و پسران با آگاهي والدين را راه حل مناسبي براي انتخاب مناسب همسر دانست و اظهار كرد:

در اين‌باره بايد مثلثي وجود داشته باشد که يک راس آن فردي است که مي‌خواهد ازدواج کند، راس ديگر پدر و مادر و سومين راس آن مشاوري است که مي‌تواند بهترين شرايط را براي انتخاب مناسب فراهم کند.

محمود گلزاري، روانشناس و عضو هيات ‌علمي دانشگاه علامه طباطبايي در «کرسي آزادانديشي تعامل دختران و پسران» كه با حضور جمعي از دانشجويان دانشگاه‌هاي پيام‌نور استان‌هاي تهران، آذربايجان شرقي، فارس و لرستان و از طريق ويدئوكنفرانس برگزار شد، با اشاره به آمارهاي طلاق تصريح كرد:

يکي از عواملي كه باعث افزايش ميزان طلاق مي‌شود، انتخاب نامناسب زوجين است که حدود ۶۰ درصد طلاق‌ها به دليل انتخاب بدون شناخت و به اصطلاح عاشقانه‌هاي تند است.

گلزاري با اشاره به پديده ازدواج‌ دانشجويي، افزود: ازدواج‌هاي دانشجويي كه عاقلانه و با مشورت با افراد بزرگتر و اطلاع خانواده‌ها صورت گيرد، گاهي از ازدواج‌هاي سنتي بهتر است.

وي نداشتن آموزش بعد ازدواج براي زوجين را دومين عامل بروز طلاق دانست و ادامه داد: متاسفانه بسياري از جوانان آموزش‌هاي زندگي مشترک را نديده‌اند كه اين موضوع باعث ايجاد اختلافات شديد و عدم توانايي آن‌ها در حل اين اختلافات است.

گلزاري سومين عامل مهم طلاق را نداشتن مشاوره‌ در مواقع ضروري براي کساني که ازدواج کرده‌اند، عنوان كرد و افزود: اين افراد به دليل نداشتن مشاوره‌هاي خانوادگي مناسب دچار مشکلات بسياري مي‌شوند.

اين روانشناس با اشاره به تحقيقات غربي درباره ارتباطات قبل از ازدواج، اظهار كرد: بررسي‌ها نشان داده است اكثر کساني که پيش از ازدواج رابطه‌هاي زيادي داشته باشند، پس از ازدواج نيز دچار مشكل شده و به همسر خود خيانت مي‌كنند.

گلزاري همچنين درباره تمايل به جنس مخالف گفت: يکي از مراحل رشد و تحول انسان تمايل به جنس مخالف است. اين يکي از الطاف خداونديست که اگر توسط دختران و پسران به درستي مديريت و کنترل شود، اثرات خوبي در جامعه خواهد داشت.

وي همچنين با بيان اينكه به دليل ويژگي‌هاي جنسيتي، ميزان حياء در زنان بيشتر از مردان است، اظهار كرد: دختران بايد سعي كنند در رابطه با جنس مخالف، رسمي برخورد كنند و از به وجود آمدن رابطه‌هاي عاطفي كه به رابطه‌هاي جنسي پنهاني كشيده مي‌شود، جلوگيري كنند.

به گفته گلزاري، انحرافات جنسي نه تنها لكه موجب از هم‌ پاشيدگي خانواده مي‌شود بلكه اعتياد به موادمخدر و مشروبات الكلي را نيز تسريع مي‌بخشد.

۹۰ درصد دوستي‌ دختران و پسران به ازدواج كشيده نمي‌شود

اين روانشناس همچنين با بيان اينكه دوستي دختر و پسر قبل از ازدواج به پديده ازدواج صدمه مي‌زند، بيان كرد: تقريبا ثابت شده كه ۸۰ تا۹۰ درصد اين رابطه‌ها و دوستي‌ها به ازدواج كشيده نمي‌شوند و آن‌هايي كه به ازدواج ختم مي‌شوند نيز از آمار طلاق بالاتري برخوردارند.

از طرفي ممكن است پس از ازدواج با شخص ديگر، كسي كه قبل از ازدواج با او رابطه داشته، دست از سر او بر ندارد و همين امر به خيانت منجر شود.

وي همچنين گفت: والدين بايد سعي كنند قبل از دانشگاه، رابطه با جنس مخالف را در فرزندان خود كنترل كنند و با آموزش و نظارت براي شناسايي بهتر اين پديده كمك كنند، تا منجر به انتخاب همسر مناسب شود.

گلزاري در پايان افزود: بزرگترين آسيبي كه مي‌تواند متوجه پسران و دختران شود در دوران پيش از دانشگاه است و بزرگترين مشکل پدران و مادران با فرزندان‌شان در اين سنين ارتباط با جنس مخالف به صورت پنهاني است.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

90 درصد دوستي‌ها به ازدواج كشيده نمي‌شود



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • marmar

      خب عزیز من، وقتی شرایط ازدواج اینقدر سخت شده، معلومه که واسه رفع نیاز تعامل با جنس مخالف(منظورم تعامل مثبته) به دوستی رو میارن.

    • علی

      بابا جون رابطه نامشروع حرامه. چرا جوونا اینو نمیفهمن نمیدونم. خدا خالق ماست و خالق همه علوم و نیازها.وقتی خدامیگه حرامه یعنی حرامه. اگه مدعی خداپرستی هستیم باید بحرفشم گوش بدیم دیگه.خدا بهتراز همه میدونه چی صلاح بندشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج