۱۴۲۱۶
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

خودروهای آینده، عجیب ولی واقعی! / گزارش تصویری

شما چه تصوری از خودروهای آینده دارید؟!

بی ام دبلیو؛ اسپرت هیبریدی

خودروهای آینده، عجیب ولی واقعی! / گزارش تصویری

این طرحی است از خودروی اسپرت مارک بی ام دبلیو که در سال ۲۰۱۴ میلادی به بازار می‌آید. خودروهای هیبریدی نمایانگر یکی از جدی ترین روش های استفاده از انرژی‌های جایگزین هستند. خودروی اسپرت مارک بی ام دبلیو برقی است و برای شارژ باتری از یک موتور درون سوز استفاده می‌کند. مزایای این خودروها، کوچک شدن اندازه موتور، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده های محیط زیست است.

اپل؛ خودروی الکتریکی

خودروهای آینده، عجیب ولی واقعی! / گزارش تصویری

مصرف انرژی این خودروی مارک اپل چنان ناچیز است که برای صد کیلومترمسافت تنها به پرداخت یک یورو نیاز است. سرعت این خودروی آزمایشی به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و دو سرنشین پشت سر هم در آن جا می‌گیرند. گرچه کمپانی اپل هنوز تصمیم به فروش این نوع ماشین نگرفته است، ولی اعلام کرده که قادر به تولید آن با قیمت بسیار پایین است. این کمپانی، نمونه دیگری از این ماشین ساخته که حداکثر سرعت آن ۴۵ کیلومتر در ساعت بوده و برای استفاده توسط جوانان ۱۶ سال به بالا مناسب است.

اف ۱۲۵؛ خودروی آینده مرسدس بنز

خودروهای آینده، عجیب ولی واقعی! / گزارش تصویری

گرچه هیدروژن یکی از پاک ترین سوخت های موجود محسوب می شود، اما هیدرولیز آب و به دست آوردن هیدروژن خالص هزینه های زیادی می‌طلبد. شاید به همین دلیل است که استفاده از هیدروژن برای بسیاری از کمپانی هایی خودروسازی، هنوز در مرحله تحقیق و پژوهش است. تولید خودروی "اف " ۱۲۵ مرسدس بنز برای سال ۲۰۲۵ میلادی در نظر گرفته شده‌است. این ماشین به راننده سلام کرده، او را در جریان وضعیت جاده ها گذاشته و پیش‌بینی هوا را به اطلاع او می‌رساند.

آئودی؛ مدلی برای کلان شهر

خودروهای آینده، عجیب ولی واقعی! / گزارش تصویری

گرچه طول این ماشین ۳ متر و ۲۰ سانتیمتر است ولی وزن آن کمتر از ۵۰۰ کیلو می‌باشد. در این ماشین دو موتور برقی و باتری‌هایی با وزن بسیار کم نصب شده‌است. خودروی تمام برقی به عنوان یکی از چشم اندازهای صنعت خودروسازی مطرح است. این خودروها از باتری های الکتروشیمیایی به عنوان منبع قدرت استفاده می‌کنند و در نتیجه آلودگی زیست محیطی آنها تقریباً صفر است. از مهم ترین مشکلات این خودروها، کم بودن مقدار انرژی انباشته در آنها است که می‌توان به حل آن با توجه به پیشرفت در تکنولوژی باتری امیدواربود. سرعت مدل آئودی برای کلان شهر‌ها به۱۰۰ کیلومتر د ر ساعت ‌رسد.

اپل بی‌دستگیره

خودروهای آینده، عجیب ولی واقعی! / گزارش تصویری

خودروی برقی اپل مدل (Flextreme GT/E) حدود ۶۰ کیلومتر با باتری حرکت خواهد کرد. پس از آن موتور بنزینی این خودرو به صورت اتوماتیک روشن می‌شود. در این ماشین به جای دستگیره با سنسور باز می‌شود.

بی ام دبلیو؛ مدلی با وزن کم

خودروهای آینده، عجیب ولی واقعی! / گزارش تصویری

گرچه این خودرو مارک بی ام دبلیو به نام (i۳) چهار متر طول دارد، ولی وزن آن کمتر از ۱۳۰۰ کیلو و حدود ۳۰۰ کیلو کمتر از خودروهای معمولی است. بدنه بیرونی آن از آلومینیم ساخته شده و پوشش داخلی آن از فیبر کربن است. این خودرو در سال ۲۰۱۳ به بازار خواهد آمد.

فولکس واگن؛ خودروی هیبرید

خودروهای آینده، عجیب ولی واقعی! / گزارش تصویری

باتری خودروی هیبرید فولکس واگن مدل (Studie XL۱) با برق شارژ می‌شود. باک این خودرو جای ۱۰ لیتر بنزین داشته و به کمتر از یک لیتر بنزین برای ۱۰۰ کیلومتر نیاز دارد. اگر باک اتومبیل پر و باتری آن شارژ باشد، مدل هیبرید فولکس واگن می‌تواند تا ۵۵۰ کیلومتر را پشت سر گذارد و تقریبا ۳۵ کلیومتر این مسافت را با انرژی برقی بپیماید. کمپانی فولکس واگن از سال ۲۰۱۳ این خودرو را به بازار روانه می‌کند.

پورشه؛ سوپر خودروی هیبریدی

خودروهای آینده، عجیب ولی واقعی! / گزارش تصویری

خودروی اسپرت مارک پورشه مدل (۹۱۸ Spyder) در نوع خود بی‌نظیر است. این سوپر خودروی هیبریدی از یک موتور ترکیبی گازوئیلی- برقی به قدرت ۷۶۷ اسب‌بخار برای حرکت استفاده می‌کند. فیبر کربن بدنه آن را تقویت کرده و انحناء عضلانی و آیرودینامیک این خودرو شاهکار ماشین‌سازی به شمار می‌رود. در کنار راننده و به جای صندلی شاگرد، یک سیستم هرزگرد برای ذخیره‌سازی انرژی نصب شده است. این چرخ هرزگرد انرژی جمع‌آوری شده در زمان ترمز را ذخیره می‌کند. با استفاده از دو موتور الکتریکی ۱۰۲ اسب‌بخار، این انرژی قابل استفاده خواهد بود و در هنگام نیاز، شتابی انفجاری را برای خودرو تامین می‌کند.

منبع: گروه اینترنتی سالی

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

خودروهای آینده، عجیب ولی واقعی! / گزارش تصویری


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • asal

      che khoshkelaaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!man migam 206 khodemoon az ina behtaro khoshekl tare

    • mahsa

      من آزرا و مزدا3 رو با اینا عوض نمی کنم ، خیلی توپن....

    • Alimisaq

      خودرو ها خيلي با مزه اند ، آنها خيلي عجيبن من آنها را دوست دارم .........

    • FFFFF

      واقعااااااا چيپسن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج