اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۰۹۶۸
۱۲۵ نظر
۹۹۳۵
۱۲۵ نظر
۹۹۳۵
پ

اگر فرزند دوقلو می خواهید ...

بعضی‌ها برای اینکه تنها یک‌بار درد بکشند و بعضی دیگر از ترس دوباره باردار نشدن، آرزو می‌کنند در اولین تجربه مادر شدن‌شان صاحب دو فرزند شوند. دوقلوزایی، این روزها به لطف پیشرفت‌های پزشکی بدون نیاز به ژن‌ها ممکن شده.

مجله سیب سبز: بعضی‌ها برای اینکه تنها یک‌بار درد بکشند و بعضی دیگر از ترس دوباره باردار نشدن، آرزو می‌کنند در اولین تجربه مادر شدن‌شان صاحب دو فرزند شوند. دوقلوزایی، این روزها به لطف پیشرفت‌های پزشکی بدون نیاز به ژن‌ها ممکن شده و زنانی که آرزوی داشتن دو فرزند همسال را دارند، با چند میلیون تومانی هزینه می‌توانند به این خواسته‌شان برسند. برخی ادعا می‌کنند حتی رنگ چشم فرزند آینده را هم می‌توانند تغییر دهند و گروهی دیگر با اطمینان از توانایی‌شان در تعیین جنسیت نوزاد حرف می‌زنند.

این موضوعات را با دکتر آزیتا صفارزاده، متخصص زنان و فوق تخصص نازایی و لاپاراسکوپی در میان گذاشتیم. او ادعای پزشکان در این موارد را رد نمی‌کند اما معتقد است چنین دخالت‌هایی در فرآیند باردار شدن، آداب خودش را دارد و البته صددرصد هم نیست و فقط خداست که می‌داند در انتهای ماجرا چه اتفاقی می‌افتد. در ادامه این مطلب، دکتر صفارزاده شما را با راه‌های تعیین جنسیت و حتی مشخص کردن تعداد فرزندانی که قرار است به دنیا بیاورید، آشنا می‌شوید.
ستاره محمد

وقتی از دوقلو حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟

دوقلویی معمولا به دو صورت اتفاق می‌افتد: تک‌تخمکی و دوتخمکی؛ در واقع دوسوم از موارد دوقلوزایی دوتخمکی هستند و یک‌سوم تک‌تخمکی. در دوقلویی تک‌تخمکی، جنین در مراحل ابتدایی به دو سلول همسان تقسیم می‌شود و دوقلوهای همسان به‌وجود می‌آیند. به عبارتی از یک تخمک دو جنین تشکیل می‌شود که از لحاظ ژنتیک و ظاهر بسیار به هم شبیه هستند. در دوقلویی دو تخمکی‌ نیز دو تخمک با دو اسپرم لقاح حاصل می‌کنند و دو جنین تشکیل می‌دهند که می‌توانند مشابه یا غیرمشابه و دختر یا پسر باشند.

اگر فرزند دوقلو می خواهید ...

ارث خانواده مادری

اگر دوقلوزایی در خانواده مادری شایع باشد احتمال اینکه دختر خانواده هم دوقلو باردار شود، افزایش می‌یابد بنابراین دوقلوزایی بیشتر از خانواده مادری به ارث می‌رسد و هرچه نسبت فردی که دوقلو به دنیا آورده با شما نزدیک‌تر باشد، احتمال وقوع آن بیشتر می‌شود؛ برای مثال اگر مادر، خواهر و خاله سابقه دوقلوزایی داشته باشند، احتمال دوقلوزایی در دختر خانواده بیشتر می‌شود تا اینکه برای مثال دخترخاله سابقه دوقلوزایی داشته باشد.

علاوه بر این احتمال دوقلوزایی در سنین بالا و سنین پایین بیشتر است که در سن بالا این موضوع بیشتر بر اثر داروهای تحریک تخمک‌گذاری اتفاق می‌افتد. همچنین ماه اول بعد از قطع قرص ضدبارداری احتمال دوقلوزایی زیاد است، مثل زمانی که تحریک تخمک‌گذاری انجام شده باشد اما نوع خوراکی‌های مصرفی و رژیم غذایی تاثیری بر دوقلوزایی نمی‌گذارد.

شاید هم چهار قلو شد!

شایع‌ترین راه برای دوقلوزایی استفاده از داروهای کمک‌باروری مثل قرص کلومیفن سیترات و آمپول‌های HMG است. این داروها باعث تحریک تخمک‌گذاری می‌شوند بنابراین با مصرف آنها به جای اینکه در هر سیکل ماهانه فقط یک تخمک آزاد شود معمولا 2 یا 3 یا تعداد بیشتری تخمک آزاد می‌شود، به این ترتیب شانس دوقلوزایی و چند قلوزایی افزایش پیدا می‌کند. البته این داروها باید حتما با تجویز پزشک و با کنترل سونوگرافی مصرف شوند. معمولا در روز دوازدهم سیکل ماهانه سونوگرافی انجام می‌شود و اگر تعداد فولیکول‌ها بیشتر از یکی باشد احتمال دوقلوزایی وجود دارد.

در بارداری‌های IVF هم چون معمولا بیش از یک جنین در رحم قرار داده می‌شود به طور اتفاقی ممکن است دوقلوزایی رخ دهد. البته در این مورد هم چون از داروهای تحریک تخمک‌گذاری استفاده می‌شود، احتمال دوقلوزایی باز هم افزایش می‌یابد. از لحاظ هزینه هم باید گفت اگر برای دوقلوزایی فقط از قرص کلومیفن استفاده شود، هزینه زیادی برای بیمار رقم نمی‌خورد اما اگر از آمپول‌های HMG یا IVF استفاده شود، هزینه خیلی بالا می‌رود.

راه برگشتی نیست

جنسیت نوزاد توسط کروموزوم‌های جنسی تعیین می‌شود و بعد از تعیین شدنش راهی برای تغییر آن وجود ندارد. دو نوع كروموزوم جنسی در بدن وجود دارد: كروموزوم X و كروموزوم Y. کروموزوم تعیین‌کننده جنسیت برای خانم‌ها X و برای آقایان Y است. در واقع سلول جنسی زن (تخمك) دارای فرمول XX است و به فرزندش می‌تواند فقط یك كروموزوم X بدهد. اما سلول‌های جنسی مرد (اسپرم) دارای دو نوع كروموزوم جنسی Y و X است.

بنابراین بسته به اینكه كدام نوع اسپرم (حاوی X یا Y) با تخمكی كه حاوی كروموزوم X است تركیب شود، جنسیت جنین مشخص می‌شود. اگر اسپرم حاوی كروموزوم Y موفق به نفوذ در تخمك شود، جنین پسر خواهد بود و اگر اسپرم حاوی X به تخمك وارد شود، جنین دختر می‌شود. به عبارت دیگر اگر دو کروموزوم X باشند جنسیت مونث و اگر یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y باشد، جنسیت مذکر می‌شود بنابراین در اولین زمانی که لقاح انجام می‌شود و کروموزوم‌ها با هم ترکیب می‌شود، جنسیت مشخص می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را تغییر داد.

این روش صددرصد جواب می‌دهد

برای تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری روش‌های مختلفی وجود دارد که میزان جوابگویی هر کدام متفاوت است. در روش IVF، انتقال جنین دختر یا پسر خطای تعیین جنسیت را به طور کامل حذف می‌کند. در این روش همان کارهایی که برای زوج‌های نابارور انجام داده می‌شود، برای خانم‌هایی که ناباروری ندارند هم انجام می‌شود. به این ترتیب که تعدادی تخمک از خانم گرفته می‌شود و بعد در آزمایشگاه، اسپرم‌ها داخل تخمک‌ها تزریق می‌شوند و جنین تشکیل می‌شود. پس از آن یک سلول از جنین تشکیل شده با روش PGD مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا مشخص شود جنین پسر است یا دختر. سپس با توجه به خواسته زوج مورد نظر تصمیم‌گیری می‌شود که جنین پسر داخل رحم مادر منتقل شود یا جنین دختر.

در این روش می‌توان با اطمینان صد درصد جنسیت جنین را تعیین کرد اما جواب‌دهی خود IVF ، صد درصد نیست. IVF یک روش آزمایشگاهی کمک‌باروری است که جواب‌دهی آن در زوج‌های نابارور ایرانی حدود 40درصد است و کسانی که ناباروری ندارند چیزی حدود 60 تا 70 درصد از آن جواب مثبت می‌گیرند.

بارداری دوقلو پرخطر است!

در دوقلوزایی متاسفانه خطر سقط، زایمان زودرس و ناهنجاری جنینی سه تا پنج برابر بارداری عادی است. همچنین احتمال پاره شدن کیسه آب دیابت و فشارخون هم در این بارداری‌ها بیشتر است بنابراین اگر قصد دوقلو باردار شدن دارید باید بدانید بسیاری از پزشکان به دلیل خطرات زیادی که به همراه دارد شما را از انجام آن منع می‌کنند.

چقدر خرج برمی‌دارد؟

انجام IVF برای تعیین جنسیت حدود 3 میلیون تومان خرج دارد. روش PGD نیز چه برای تعیین جنسیت به کار رود یا تشخیص بیماری، نزدیک به 6 تا 7 میلیون تومان هزینه دارد که با داروهایش حداقل حدود 10 میلیون تومان درمی‌آید زیرا گاهی اوقات لازم است سلول به خارج از کشور فرستاده شود یا بعضی لوازم خاص برای PCR از خارج وارد ایران شود و این مسائل باعث می‌شود هزینه بالاتر رود. البته در این روش‌ها احتمال اشتباه هم وجود دارد اما میزان آن بسیار ناچیز و زیر یک درصد است.

شاید برعکس نتیجه بگیرید

برای تعیین جنسیت روش‌های ساده‌تری هم وجود دارد که درصد اطمینان‌شان 100 درصد نیست اما تا حدود 80 درصد جواب مثبت می‌دهند. یکی از این روش‌ها تزریق اسپرم به داخل رحم است. در روش جداسازی و تزریق اسپرم داخل رحم میزان اعتماد به جنسیت تعیین شده، 70 تا 80 درصد است. در واقع اسپرم‌هایی که حاوی کروموزوم Y هستند حرکت‌شان سریع‌تر از اسپرم‌های حاوی کروموزومX است.

با روش‌های آزمایشگاهی می‌توان تا حدودی این اسپرم‌ها را از هم جدا کرد و برحسب علاقه زوج مورد نظر اسپرم‌های X (دختر) یا Y (پسر) تزریق می‌شوند. البته باید در نظر داشته باشید که در هر دوره احتمال رخداد بارداری حدود 30 تا 35 درصد است؛ یعنی احتمال ایجاد جنسیت دلخواه با این روش 70 تا 80 درصد و احتمال بارداری 30 تا 35 درصد است.
اگر فرزند دوقلو می خواهید ...

اگر نمی‌خواهید خرج کنید

از دیگر روش‌های ساده‌تر برای تعیین جنسیت می‌توان به انجام سونوگرافی برای تعیین روز تخمک‌گذاری اشاره کرد. در واقع پزشک براساس نتیجه سونوگرافی می‌تواند بگوید نزدیکی در چه روزهایی احتمال دختر شدن یا پسر شدن را بیشتر می‌کند. معمولا بعد از تخمک‌گذاری احتمال پسر شدن جنین بیشتر است و 2 تا 3 روز قبل از تخمک‌گذاری احتمال دختر شدن بیشتر است زیرا اسپرم‌های Yسرعت‌شان بیشتر است و زودتر از بین می‌روند اما اسپرم‌های X مقاومت‌شان بیشتر و حرکت‌شان کندتر است و برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند.

رژیم و قرص فایده‌ای ندارد!

قرص‌های ضدبارداری تاثیری روی جنسیت جنین نمی‌گذارند و درست یک ماه بعد از قطع آنها احتمال بارداری مانند قبل زیاد خواهد شد. بعضی‌ها هم معتقدند آقایان باید از چند ماه قبل روی بیضه‌های‌شان کیسه یخ بگذارند اما باید بدانید این موضوع تاثیری روی جنسیت بچه یا قدرت باروری نمی‌گذارد و تنها کافی است از بالا رفتن بیش از حد درجه حرارت در ناحیه بیضه جلوگیری کرد. گاهی اوقات هم گفته می‌شود برای پسردار شدن آقایان باید ازسه ماه قبل دیگر غذاهای کنسروی و سوسیس و کالباس مصرف نکنند که این موضوع نیز تاثیری بر جنسیت بچه نمی‌گذارد. با این حال اگر مصرف این خوراکی‌ها را کنار بگذارند مطمئنا به نفع‌شان خواهد بود! موضوع آخر اینکه جدول‌های زمان‌بندی شده برحسب روزها و ماه‌های سال برای نزدیکی و تعیین جنسیت، پایه علمی‌ ندارد و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

تعیین رنگ چشم هنوز ممکن نیست

پیش از بارداری چه تغییراتی را در ظاهر جنین می‌توان به‌وجود آورد و چه بیماری‌هایی را می‌توان‌پیش‌بینی کرد؟

تعیین رنگ چشم، مو و ... فرزند با استفاده از تغییرات ژنتیک هنوز عملی نیست و در حد تحقیقات است اما ژن بعضی بیماری‌ها شناخته شده و در بعضی موارد می‌توان وجود آنها را در جنین تشخیص داد. به این ترتیب می‌توان از وقوع بیماری‌های صعب‌العلاج و لاعلاج جلوگیری کرد.

در ایران هم با استفاده از روش PGD (Pregestational Diagnosis) یا تشخیص قبل از تولد و IVF می‌توان ناهنجاری‌های جنین را تشخیص داد. به این صورت که قبل از قرار دادن رویان در رحم مادر، یکی از سلول‌های آن را بیرون می‌کشیم و روی آن آزمایش ژنتیک انجام می‌دهیم. اگر آزمایش ژنتیک نشان دهد ژن بیماری مورد نظر در جنین وجود دارد آن را در رحم مادر قرار نمی‌دهیم و اگر ژن بیماری وجود نداشته باشد، کاشت در رحم انجام می‌شود. این روش معمولا برای کسانی به کار می‌رود که فرزند اول‌شان بیماری خاصی دارد یا اینکه بیماری شناخته‌شده‌ای در فامیل‌شان وجود دارد.

برای مثال اگر دخترعمو و پسرعمو با هم ازدواج کنند و بیماری شناخته‌شده‌ای در فامیل داشته باشند، 25 درصد احتمال دارد فرزندشان هم به آن مبتلا شود در حالی که می‌توانند با انجام IVF PGD مطمئن شوند جنین به بیماری مبتلا نیست و کاشت را انجام دهند. البته همه این موارد باید با تشخیص و تجویز متخصص ژنتیک انجام شوند. پس حتما قبل از اینکه باردار شوید با متخصص زنان و ژنتیک مشورت کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سحر

      سلام خسته نباشید من میخواستم بپرسم من و همسرم 2 دختر داریم . می خواستم بپرسم در این مرکز روشivf انجام میشود . امکان دوقلو پسر هست هزینه اش چقدر میشود؟متشکرم

    • گيلدا

      سلام خسته نباشيد من يه پسر دارم ميخواستم بچه بعديم دختر بشه آيا آي يو آ iui روش خوبي براي انتخاب جنسيت هست؟نظرتون رو ميخواستم بدونم

      پاسخ ها

      • زینب حیدری

        با سلام و خسته نباشید من دوتا دختر دارم میخواستم که دو پسر هم از خدا میخوام اگر ممکن است راه حل این که دوقلو بار دار شوم را برام نشان بدین تشکر از شما

    • بهناز

      با سلام من یه خانوم 24 ساله هستم بنج ماه بیش حاملگی خارج هز رحم داشتم دلیلش هم کیست تخم دانی داشتم به خاطر اون سقت کردم و هر روز نگرانی های من روز به روز بیشتر میشه بزشکم بهن گفته نباید تا شش ماه حامله بشی میخواستم بدونم احتمال حاملگی دوقو لو هست یا نه ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نخیر

    • الی

      سلام من یه پسر سه داله دارم دوست دارم دوقلو داشته باشم دختر

    • آوا

      سلام من دوقلو پسر و دختر سالم و باهوش دارم دوقلو داشتن خیلی سخته اما واقعا شیرینه خدارو بخاطر داشتنشون شکر

    • ساناز

      سلام ايا خوردن داروهاى نابارورى براى کسى که نازايى ندارد ضرر ندارد؟؟براى داشتن فرزند دوقلو...

    • نرگس

      وای دوقلوووو چقدد خوبههه... اما یه جا خوندم که مشکلات و عوارضی زیادی داره این روش ایشالا نی نی هاتون سالم باشن همیشه براتون لینکش میفرستم عوارضش بخونید
      http://www.melikala.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7/188-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%82%D9%84%D9%88-%D8%B2%D8%A7%DB%8C%DB%8C

    • مریم

      سلام من سی سالمه چهار تا بچه دارم سه بار سزارین شدم مادر مادربزرگم از طرف مادری دوقلو داشته من میخوام دوقلو داشته باشم ایا میتونم از دارو استفاده کنم خوردن کلومفین برام ضرری نداره؟ واینکه چه جوری باید مصرف کنم...

      پاسخ ها

      • نیکا

        تا بچه داری 4 بچه میخوای چیکار؟

      • علی

        ميخاي ترشی بندازي

      • بدون نام

        خوش به حالت4 تا بچه! خدا بیشترش کنه!شد دوقلو نشد ی قلو
        بچه هرچی بیشتر بهتر

      • فائزه

        سلام م من هم دوقولو دوست دارم اما فکر نمیکنی بچه زیاد اوردی و فقط دوست داشتن خودت مهم نیست مراقبت کردن و پرورش دادنشونم هست

    • گلناز

      سلام ممنون از راهنمایی هاتون،من سال گذشته از همون روش سونوگرافی و آمپولها استفاده کردم اما موفق نشدم و مصرف قرصها باعث کیست تخمدان شد و حالا هم که مبتلا به همانژینیوم کبدی شدم و دکتر داروهای هورمونی رو ممنوع کرده و گفته داروها و قرصها یی که مصرف کردم مسببش بوده، میخام بدونم با این حال میتونم ivfکنم بدون اینکه آسیب بیشتری به کبدم برسه؟ خیلی دلم میخاد پسردار شم اونم دوقلو،لطفا اگه امکانش برام وجود داره بگین تا بیام خدمت خودتون خانم دکتر صفارزاده

    • صغری هستم

      باسلام اسم دوقلو نیارین که واقعا سخته خداصبر بده

    • بدون نام

      سلام من هم دوتا دختر دارم یکی شون هشت سال ودیکری هفت سال شون هست بد از دختر دومی کیست تخمدان گرفتم وعمل کردم وبداز پنج سال دباره کیست گرفتم وعمل شدم وبد از عمل دومه یکی از لوله هام برداشتن ویکی دیگر لوله هام خیلی خوب نیست و من دوست دارم دوقلو پسر داشته باشمومن ۳۰سالم هست ودر انگلیس زندگی میکنم دکتور گفت اکر بچه میخواهی باید ivfکنیمیخواهم بیام ایرن توی بیمارستان صارم انجام بدم ومن چهل پنج روز وقت دارم میشه بهمین وقت ترا خدا کمک کنید

      پاسخ ها

      • نیکا

        رحم اجاه ای بگیر خب

    • بدون نام

      سلام من بیستو چهار سالمه سه تا دختر دارم سزارین شدم خانواده شوهرم خیلی دلشون پسر میخاد هرکار کردم نشد یا امکانش هست منم دوقلو بیارم.پسر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ivf کن

    • بدون نام

      سلام من 42سلام دوپسر 20ساله و10ساله دارم من وهمسرم خیلی دختر دوست دارم ولی چون سن بالاست مترسم آ یا خطر ندار دراین سن باردارشم دوست داریم دوقلو دختر داشته باشیم لطفا راهنمایی و کنیدممنون میشم

      پاسخ ها

      • نیکا

        سلام
        دوست عزیز در این سن احتمال سندرم بالاست ریسک نکن

    • بدون نام

      سلام من 42سلام دوپسر 20ساله و10ساله دارم من وهمسرم خیلی دختر دوست دارم ولی چون سن بالاست مترسم آ یا خطر ندار دراین سن باردارشم دوست داریم دوقلو دختر داشته باشیم لطفا راهنمایی و کنیدممنون میشم

    • یکتا

      واسه بارداری دوقلو فقط کلومیفن و hmg هست داروی دیگه نداره

    • ایلماه

      سلام من قرص کلومیفن استفاده کردم بدوقلو باردار نشدم.تازه روزی سه تاش.اما ی دختر خوشگل گیرم اومد

    • زهرا

      سلام من میخوام دو قلو بار دار بشم جنسیتش برام فرقی نداره.درحال حاضر قرص روکین میخورم این ماه میخوام قطع کنم .فولیک اسید و متفورمینم میخورم دکتر قرص لتراکس هم داده از 3 پری مصرف کنم بنظر شما دوقلو باردار میشم کمکم کنید

    • Tarana

      سلام کسی هست که با یک دوره کلموفین باردار شده باشه؟

    • مریم

      سلام اگرتخمک یا رحم اجاره ای خاستید درخدمتم

      پاسخ ها

      • محمد

        همسرم تخمک نداره ، هزینه تخمک چنده ؟متشکرم

    • Ghazal

      سلام من تازه ازدواج کردم و ۳۰ سالمه میخوام باردار شم و خیلی دوست دارم دو قلو پسر و دختر داشته باشم آیا با روش IVF امکانش هست؟

    • بدون نام

      سلام من دوتا دختر دارم دلم خيلى پسر ميخواد چه داروى مصرف كنم پسر دار بشم

    • بدون نام

      باسلام خسته نباشد من خیلی دوست دارم دوقلو دختر داشته باشم قرص کلومیفن چطوری باید استفاده کنم

    • نرگس

      سلام من دوتا دختر دارم می خواستم دوتا دو قلو پسرم داشته باشم میشه ادرس خانم دکترو برام بفرستید

    • خدیجه سواری

      سلا م من چهار تا دوختر دارم اخری رفتم تعین جنسیت یک دوختر اوردم دلم دو قلو پسر می خواهم یک دوکتر خوب معرفی کنی

      پاسخ ها

      • علی احسان

        ملک اسا خیلی خوبه خرم اباد هستش

    • بدون نام

      ادرس دكتر را خاستم

    • بدون نام

      سلام.من میخوام یکسال دیگ بارداربشم.دوس دارم دوقلو باردارشم..لطفا اگ پیشنهادی هس ک امکان دوقلوشدن رو زیاد میکنه و باید از الان شروع کنم بهم بگید..مرسی

    • بدون نام

      واقعا برای این فرهنگ و مادر و بچه بیچاره متاسفم اون خانم میگه که خانواده شوهرم پسر می خوان !!!!!!
      یعنی این قدر بی برنامه و بی هدف و بی خود بچه پس می اندازن.
      حالم بهم خورد از این همه فرهنگ پایین . اون پسر چطوری می خواد تربیت بشه. بعد پامیشن راه می افتادن که مردها حق زنان رو پایمال می کنن . شما می خواهی اون پسر رو با این روحیه پایین بزرگ کنی که پدر زنها رو هم در بیاره . مردها واقعا حق زنان مثل تو رو باید له کنن نه پایمال . اگر بگم حالم بهم خورد که خدا نعمت رو به کی ها میده میگید حتما بچه دار نمیشی .در صورتیکه من فرزند دارم.

      پاسخ ها

      • عاطفه

        گل گفتی ....اینجور افراد خودشونو عین ی ماشین جوجه کشی برا خانواده شوهر تصورر میکنن....واقعا تاسف که بعضی ازخانما اینطور ارزش خودشونو میارن پایین

    • دراكولا تا به تا

      اين كامنتها شوخي هست؟ از نداشتن پول ميناليد و ماشالله همه ٤ تا بچه دارند. بچه دارند و هنوز ديكته سقط رو بلد نيستند!
      به طرز عجيبي تعداد كامنتها زياده!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا کور شود هر آنکس که نتواند دید عزیزم،مردم دوست دارند بچه داشته باشند ،به جنابعالی چه،همین شما بادید بسه

    • دوقلو

      سلام من دوقلویم و میخواستم بگم به کسایی که دوقلو میخوان یا دوست دارن بچه دار بشن ما الان ۱۶ سالمونه و دوقلو بودن خیلی خوبه و خیلی شیرینه اگه بچه میخواین اگه دوقلو باشه زندگیتون تغییر میکنه...
      اگه میخواین درباره دوقلو بودن سوالی دارین یا همیشه سوالی براتون پیش میاد بپرسین جواب میدم و خواش حال میشم یک دوقلو نظرشو بگه:)

      پاسخ ها

      • تینا

        منم دوقلومیخوام راهشوبگین لطقگفا

      • علی احسان

        سلام این اشاالله که همیشه خوش باشی شما چه راهی رفتی که دوقلو داری چه دارویی خوردی؟؟؟

    • رحمانی

      سلام به همه ی زوجهای عزیز رحمانی هستم خانمهایی که مشکل تخمک و جنین و رحم دارند میتونن با من تماس بگیرند

      پاسخ ها

      • محمد

        همسرم تخمک نداره،ودوس دداریم بچه دار شویم چکار کنیم تخمک اهدایی شرایطش چطوره،منون،

      • مونا

        سلام شماره موبایلتون می خواستم من دوسِال ازدواج کردم باردار نشدم این ماه باامپول ۱۳ پری فولیکول ۲۲ و۱۸ داشتم امپول واسه ازاد شدن تخمکام زدم چنددرصد احتمال بارداری هست

    • بدون نام

      ادرس بیمارستان دوقلو کجا

    • ﻋﻠﻲ

      ﺳﻼﻡﻣﻨﻮ ﻫﻤﺴﺮﻡﺧﻴﻠﻲ ﺩﻭﺳﺖ ﺩاﺭﻳﻢ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺩﻭﻗﻠﻮ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ ﺁﻳﺎ ﺭاﻫﻲ ﺑﺮاﻱ ﺩﻭﻗﻠﻮ ﺩاﺭ ﺷﺪﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩاﺭﺩ ﻣﻤﻨﻮﻥ ﻣﻴﺸﻴﻢﺭاﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻛﻨﻴﺪ

    • امیرعلی

      سلام یه پسردارم خیلی دلم دوقلومیخوادبایدچه کارکنم قرص کلومفین میخورم

      پاسخ ها

      • زهرا

        سلام چیشد؟بعدمصرف قرص دوقلوحامله شدی؟

      • زهرا

        سلام بعدازمصرف قرص کلومفین دوقلوباردارشدی؟

    • مینا

      سلام من سه تا دختر دارم دلم میخواد دو قلو پسر داشته باشم باید چکار کنم ۴۱ ساله هستم ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

    • مریم

      سلام
      برای پسر دار شدن دو هفته قبل از بارداری همسرتون کاسنی بخوره
      برای دختر دار شدن خودتون از دو هفته قبل کاسنی بخورید

    • *****

      سلام چقدر هزینه داره تزریق داخل رحم

    • کانا پرشان

      من ۲۳سالمه و مجردم توهندوستان زندگی میکنم ازبچگی من دوقلو خیلی دوست دارم پسر دایی های مامانم وهمین طور خود مامانم هم دوقلو هستش میخواستم بدونم شانسم برای بارداری دوقلو چه قدره ؟

      پاسخ ها

      • م

        خیلی

    • کاناپرشان

      بچه دار شدن خوبه ولی به وقتش هم نباید فاصله ی سنی از بچه زیاد باشه هم این که اگه بچه ی دیگه ای داریم خیلی بزرگ نباشه مثلا اون خانوم نوشته دوتا پسر دارم یکی بیست ساله به نظرتون اگه اون پسر خواهر یا برادر دار بشه بااین سنی که داره پیش بقیه مثل دوستاش خجالت نمی کشه؟
      بره چی بگه مثلااین داداش منه ؟ الان دیگه اون بچه جای پسرشه نه داداشش.

    • کانا پرشان

      بچه داشتن در هر شکلی شیرینه واگه دوقلو باشه شیرین تر درسته من بچه ندارمولی من توی بنبعی معلم بچه های ناشنوا بودم اما حالا که بر گشتم ایران دلم برای همشون تنگ شده و اونا رو مثل بچه های خودم دوست داشتم و شاهد بودم که بیشتر مامان بابا ها از وضعیت بچه هاشون ناراضی بودن و بچه هاشون رو خیلی نمیخواستن ولی باید ما یادمون باشه که بچه یه نعمت خدا دادیه حتی اگه مشکلی داشته باشه پس قدر بچه هاتون وبچه های آیندتون رو خبلی زیاد بدونید

    • امیر خان

      سلام.با نظرت موافقم.اما شما چطور با سن کم معلم شدی اونم بمبئی .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هم میخوام برم آی یوآی کنم الان ۶سال ازدواج کردم اما هیچ خبری نشد الان میخوام برم اما وضع مالی خوبی ندارم

    • نرگس

      سلام من 27 سالمه 3 تادختر دارم وارزو دوقلو پسر را دارم تور خدا ادرس دکتر خوبی بدهید متشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکتر معصومه بیرالوند دکتر دارو گیاهی هست لرستان بروجرد میدان لولو بپرسی نشونت میدن کارش عالی هستش

    • شیرین

      من پنج پسر دارم 46 سالمه دقلو دختر میخوای لطفا پاسخ بدین

    • شیرین

      من پنج پسر دارم 46 سالمه دقلو دختر میخوای لطفا پاسخ بدین

    • مهناز

      وااای من‌دلم ۴قلو میخوااااد خدااا،هر چی بچه بیشتر بهترررررررررر

    • متعحب

      واقعا که!!! ملت حالشون خرابه!!! توی این اوضاع این همه بچه میخوان چیکار؟؟؟

    • بدون نام

      سلام منم بچه میخوااام خدابهم دوقلوبده

    • مامان ریحانه

      ببینید هرکسی بسته به شرایط زندگیش واون روحیات واخلاقیاتش ترجیح میده که دختر دار بشه یا پسر دار بعضیا دوست دارن یه بچه داشته باشن وبعضیا هم چند قلو این هیچ عیبی نداره عزیزانم به نظر من تعداد فرزند مهم نیست هرکسی میتونه ده تا بچه داشته باشه واونارو خیلی خ ب تربیت کنه اما یکی هم ممکنه بایه بچه توی تربیتش بمونه

    • آوا

      سلام
      امیدوارم هرکی بچه دوست داره و هر چندتا که میخواد خدا بهش بده ولی مادران و زنان سرزمینم یادبگیرید بچه رو بخاطر خودتون بیارید نه خوشامد دیگران این که خانواده خودتون یا شوهرتون ازچه جنسیتی خوشششون میاد و شما اون رو ندارید دلیل به دنیا اوردن یک انسان یک موجود زنده نباشه یه هدف بهتر .قشنگ تر و زیباتر برای به وجود اوردن یه موجود زنده داشته باشید لطفا

    • بدون نام

      سلام من 37سالم دوقلو میخوام ولی نمیدونم چکار
      باید بکنم که باردارم دوقلو باشند

      پاسخ ها

      • پری

        ن

    • بدون نام

      س من که فقط بچه سالم و صالح خدابهم بده کافیه دختر یا پسر فرقی نداره واقعا باید خداروشکر باشید که بهتون داده ب من که نه ساله نداده

      پاسخ ها

      • £

        یه جایی میشناسم که هر کی رفته نتیجه گرفته .از همه جا هم رفتن پیشش.ین

        ینی بری تو مطبش خودتون متوجه میشین
        ادرسش هم استان بوشهر .شهر چغادک مطب ماما سودابه گوهردوست
        واسه نوبت گرفتن هم باید ساعت۴صبح بریدو فقط حضوری نوبت میدن
        درسته که ماما هست ولی فوق العادس کارش اگه برید حتما نتیجه میبینید
        امیدوارم که تونسته باشم کمکی بهتون کرده باشم و انشالله که نتیجه ببینید

    • £

      خانمی که ۹ ساله منتظرید من یه جایی میشناسم که معجزه میکنه و هر کی رفته نتیجه دیده و دست خالی برنگشته و از همه جای ایران پیشش میرن حتی از کربلا و چن جای دیگه
      بهتون پیشنهاد میکنم اگه واستون مقدوره حتما پیشش برید مطمئنم که نتیجه میبینید.
      ادرسش:استان بوشهر .شهر چغادک مطب ماما سودابه گوهردوست. واسه نوبت گرفتن هم باید ساعت ۴ صبح برید مطبش.نوبت هم فقط حضوری میدن
      درسته که ماما هس ولی کارش فوق العاده هست.وقتی که برید مطبشون خودتون متوجه میشید که درست جایی اومدید
      من فقط جهت کمک گفتم و امیدوارم تونسته باشم کمکی بهتون کرده باشم
      انشالله به امید خدا نتیجه میبینید و دست خالی برنمیگردید

      پاسخ ها

      • زهرا

        سلام .ببخشید این خانومی که میگین بوشهره.تخصصش چیه.فقط تو باردار کردن یا تخصص داره برای دو قلویی

    • بدون نام

      سلام من ستا پسر دارم دوست دارم دوتا دختر دوقلو داشته باشم راهنمایی کنید ممنونم

    • حافظ

      سلام من دوتا دختر دارم ۶ ویک ساله .
      دلم میخواد دوقلو پسر بیارم ۲۹ سالمه.هزینه چقدره وشرایطش چه جوریه لطفا پاسخ بدین

      پاسخ ها

      • پری

        من میخام

    • بدون نام

      سلام من 26سالمه تازه عروسی کردم دوست دارم بچه اولم دوقلوباشه بایدچکارکنم لطفاراهنمایی کنیدممنون،

    • مروارید

      سلام من دوقولو میخوام اولین بچه مه لطفا راهنمایی کنید خیلی دوست دارم

    • معصومه

      سلام من 23 سالمه یه ساله ازدواج کردم منوشوهرم دوس داریم بچه اولمون دوقلو باشه..میشه راهنماییم کنید ممنون میشم...

    • مریم

      سلام .من یک بار ای وی اف انجام دادم موفق نشدم.دو قلو پسر میخوام.چکار کنم لطفا راهنمایی کنید.

    • سارا

      من دوساله ازدواج کردم بیست سالمه و میخام اولین بچم دوقلو باشه چون تنهام و میخام بچه هام همبازی داشته باشن این قرص که میگن ضرری نداره و چطور باید استفاده کرد؟

      پاسخ ها

      • نه نداره نترس

        خوبه

    • علی

      من چکار کنم پسردار بشم

      پاسخ ها

      • زورو

        تلاش کن تو میتونی

      • بدون نام

        سلام چی کار کنم بچه دوقولو پسر باردار شو تو را خدا کمکم کنید

    • دنیام شوهرم

      سلام برای داشتن دوقلو پسر چه باید کرد ممنون میشم راهنمایی کنید ۱۶ساله هستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه قوی باشی تو میتونی

    • نرگس

      سلام من خانومی 19 ساله هستم دوقلو میخوام یکی دختر یکی پسر باید چیکار کنم ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه شب تاصبح ده بار سکس کن تاآخرین قطره حروم نکن جهارقلومیاری

    • بدون نام

      سلام من 27سالمه میخام حامله باشم ولی دوقلوباشه بایدچکارکنم

    • بدون نام

      سلام من ۲۹ سالمه یه پسر۴ساله دارم می خوام دوقلو داشته باهشم چی کار کنم

    • درباره ی اگه فرزند دوقلو می خواهید

      سلام.من دو تا دختر دارم دلم خیلی دو قلو پسر میخواد لطفاراهنمایی کنید متشکرم.

    • بدون نام

      منم خیلی دوقلو دوست دارم بچه ام ۳۸ هفته ازدست دادم داخل شکمم فوت شد

    • ندا

      من یک پسرو چهار دختر دارم سزارین می شم دوست دارم دوقلو داشته باشم چه کار کنم کمکم کنید لطفا

    • ملیکا

      من40سال سن دارم ودوتا دختردارم میخوام صاحب دوقلو پسربشم چکاربایدانجام بدم
      لطفا راهنمایی کنید

    • مریم

      سلام من بچه های دوقلودوس دارم هنوز ۲۰سالمه بایدچکارکنم لطف کنی راهنمایی کنید

    • ح

      سلام خسته نباشید من میخواهم دوتا پسر باردار شم دوقلو باید چیکار کنم

    • بدون نام

      سلام من دوس دارم دوقلو حامله بشم الان یکساله ازدواج کردم توروخدا هرکس میدونه راهنمایی کنه یا آدرس یه پزشک بده ممنون میشم

    • زورو

      سلام من 30 سالمه بچه خیلی دوس دارم چیکار کنم تا شیش قلو بیارم تو رو جون عزیت راهنمااااااای کنید الان دیه هم شده 270 میلیون.

    • کرزلنگ

      از کپسول های بیا اینو بخور استفاده کن

    • بنفسه

      سلام خسته نباشید من دوقلو دختر و پسر میخوام ی پسر دارم شوهرم مشکل حنسی داره من چکار کنم

    • کرمی

      سلام میخواستم ببینم مادرم دوقلو داشته میتونم من داشته باشم ممنون

    • مامان علی اصغر

      سلام من بیستودوسالمه و شوهرم بیستو هشت ما یپسر دونیم ساله داریم میخواستم ببینم بهترین زمان برا بارداریه دوم کی هس واینکه پسرم با سزارین بدنیااومده

    • سلام ساری هستم ازتهران

      من دوقلومبخوام اونم پسرچکارکنم ۱۷سالمه دوساله ازدواج کردم تخمدانامم کیست تخمدان دارم خیلی کمه

    • محمد

      سلام من سه ساله عروسی کردم یه پسر دو ساله دارم ولی الان خیلی دلم میخواد دختر دار بشم لطفا راهنمایم کنید

    • مریم

      سلام من سه تا دختر دارم سی سال سن دارم میخوای دوقلو پسر دار بشم بعد من خواهرم دوقلو داره امکان داره برای دوقلو دار شدن

    • Tamin

      *

    • بدون نام

      سلام من بیست شش سالمه دختر م 8سال پسرم 13سالشه الان دخترم اسرار میکنه خواهر میخوام پسرم میگه برادر میخوام الان دوست دارم بچه دوقلو باردارشم برای راهنمایی لازم دارم

    • مامان نازنین

      من یه دختر خوشکل چهار ساله دام میخوام باردا شم دوست دارم پسر دار شوم باید چیکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیاپیشم درست میشه

    • بدون نام

      منم نی نی میخوام دوقلوجووووووون چقدرحال میده ..ازخداخواستم به حرف هاتون گوش کنه ایشاالله هرچی میخوایین همون بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارخوبی کردی.خدا خیرت بده

    • زهرا

      خانمایی که بچه اولشون دلشون میخواد دوقلو باشه فقط به خاطر شیرینیش.خواهشا اول بدونین بزرگ کردن یه دونه ش چقد سخته که بعدا به غلط کردن نیفتین

    • دختر ترشیده

      من هنوز ازدواج نکردم .دعا کنید ازدواج کنم33سالمه:(

    • بدون نام

      سلام من بچه اولم دوقلو بود داخل 27هفته خراب شودن حالا هم دوتا بچه دارم دوست دارم قلو گیرم بیاد

    • زینب خانم

      سلام من ۱۹ سالمه تازه میخوام ازدواج کنم من و شوهرم دوس داریم دوقلو پسر داشته باشیم
      عمه و عمو دوقلو هستن مادر شوهر هم که عمه است

      چقدر امکان داره من دوقلو داشته باشم .

    • نارسیس

      سلام من خرداد ۴۰ سالم میشه یه دختر ۴سال و نیمه دارم دلم یه پسر هم میخواد به نظر شما مشکلی نداره؟ از لحاظ بدنی هم سالم هستم و عادت ماهانه منظمی دارم فقط سنگ کیسه صفرا دارم یه دونه.

    • کمیا

      سلام من سقط مکرر داشتم والان عمل فیبروم انجام دارم

    • بدون نام

      سلام منم دلم میخواد دوقلو داشته باشم یه پسر یه دختر چیکار باید بکنیم خوردن قرص واقعا تاثیر داره اینم بگم دوتا از خواهرام دوتاشون دوقلو داشتن کمکم کنین منم دوقلو حامله شم

    • Yas

      سلام پدرم با عمم دوقلو بود امکانش هست که بچه منم دوقلو بشه عمه هام هم دوقلو دارن

    • سحر

      من دو تا دختر دارم دلم میخواد دو قلو پسر داشته باشم چکار کنم لطفاً کمکم کنید

    • مینا

      وقت بخیر
      من ۱۹سالمه و ۶ماهه ک ازدواج کردم منو همسرم خیلی دوقلو دوست داریم و اینکه خاله ی من دوقلو زاییده و مادر شوهرمم دو تا شکم دوقلو زاییده آیا ممکنه منم دوقلو باردار شم ؟ برا اینکه احتمالش بیشتر بشه چه دارویی مصرف کنم؟؟؟ لطفا جواب بدید:(

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج