۱۵۵۸۴۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سلیمی: امیدوارم مسئولان تلنگر بخورند

نایب قهرمان فوق سنگین وزنه‌برداری جهان گفت: امیدوارم مسئولان با حرف ورزشکاران نه اما با مدال آنها تلنگر بخورند چون طلای فوق سنگین برای همه کشورها خصوصاً برای مردم ایران خیلی حایز اهمیت است.

خبرگزاری فارس: برای دومین سال پیاپی قهرمانی فوق سنگین جهان به وزنه‌برداران روس رسید با این تفاوت که امسال بهداد سلیمی، قهرمان المپیک یک بار دیگر نماینده کشورمان در این دسته بود.

بهداد همچنان نسبت به خیلی از مسائل انتقاد و اعتقاد دارد که این حرف‌ها را باید زد حتی اگر این صحبت‌ها و انتقادات باعث نشود که تلنگری به مسئولان ورزش کشور زده شود.

به بهانه مسابقات قهرمانی جهان به سراغ بهداد سلیمی، نایب قهرمان فوق سنگین جهان رفته و نظراتش را در خصوص مسائل مختلف جوا شدیم:

عمده‌ترین دلیلی که باعث شد مدال طلا را در قهرمانی جهان از دست بدهی چه بود؟

عمده‌ترین دلیل این بود که پس از مسابقات جهانی متأسفانه ول شدیم و هیچ گونه حمایتی از طرف مسئولان ورزشی نسبت به وزنه‌برداران و تیم ملی نشد و همین موضوع باعث شد در روحیه ملی‌پوشان از جمله خود من تأثیر بگذارد. فدراسیون نیز حمایت‌هایی که لازم بود را در خیلی از زمینه‌ها از جمله برگزاری بد موقع مسابقات لیگ و ... انجام نداد.

یعنی فدراسیون وزنه‌برداری هم مقصر بود؟

فدراسیون هم به نظر من یک مقدار کم کاری کرد و آن حمایت‌هایی که لازم بود را انجام نداد. برهمین اساس خیلی تنها و مظلومانه به مسابقات قهرمانی جهان رفتیم.

چند تن از کارشناسان از جمله برخواه اعتقاد داشتند که شما را ۳ زودتر به نقطه اوج رساندند و نگه داشتن بدن یک وزنه‌بردار طی این مدت تا مسابقات قهرمانی جهان بسیار سخت است. این موضوع را قبول داری؟

نظرات آقای برخواه و سایر منتقدان روی سر من است اما یک سری مسائل وجود داشت که داخل وزنه‌برداری است و آقای برخواه و دوستان منتقد دیگر که بیرون گود بودند، شاید خیلی متوجه مشکلات و دلایل نبودند. البته حرفشان تا یک جایی منطقی است و درست می‌گویند. عواقب زودتر رساندن به اوج همین نتایج را داشت اما ما مجبور بودیم چون بازی‌های آسیایی هم کم ارزش نبود و مجبور بودیم در بازی‌های آسیایی هم با آمادگی کامل شرکت کنیم در غیر این صورت نمی‌توانستیم در اینچئون موفق باشیم.

مسئولان ورزش کشور از مدت‌‌ها قبل گفته بودند که فدراسیون‌ها بازی‌های آسیایی را حتی نسبت به قهرمانی جهان جدی‌تر بگیرند. شاید این موضوع باعث شد تا بازی‌های آسیایی جدی‌تر به نظر برسد.

اگر تأکید هم نمی‌کردند خود من حاضر نبودم بازی‌های آسیایی را از دست بدهم چون ما در کشور خودمان لیگ قوی نداریم و اسپانسر و حامی مالی هم نداریم از طرف وزارت ورزش هم آن طور که باید حمایت نمی‌شویم. پس تنها منبع درآمد ما حضور موفق در بازی‌های آسیایی است و جوایزی که از قبال این رقابت‌ها به ما می‌رسد و از این طریق باید کسب درآمد کنیم. به طور مثال ایلیای قزاق همه جوره مورد حمایت اسپانسر قرار داشت و وقتی اشباع شد دیگر در بازی‌های آسیایی شرکت نکرد و فقط در مسابقات جهانی حاضر شد و رکورد جهان را هم ارتقا داد. جایزه بازی‌های آسیایی بیشتر از قهرمانی جهان است. پس با این شرایط بهداد سلیمی حاضر نیست بازی‌های آسیایی را از دست بدهد. اگر هم قرار بود بازی‌های آسیایی نروم خیلی اتفاقات بدی برایم می‌افتاد چون نه حامی مالی داشتم و نه کسی به من کمک می‌کرد.

البته در یک مقطع کوتاه با پرسپولیس قرارداد بستی؟

متأسفانه یک مقدار از پولم را هم از این تیم نگرفتم. ۵۰ میلیون از ۹۰ میلیون قراردادم را از پرسپولیس نگرفتم.

شاید هم بدشانسی شما بود که فاصله زمانی قهرمانی جهان با بازی‌های آسیایی کم شد و کارتان را سخت کرد.

۱۰۰ درصد. بدشانس‌تر از آن هم این بود که اول بازی‌های آسیایی برگزار شد و سپس قهرمانی جهان چون با آمادگی کمتری هم می‌شد در بازی‌های آسیایی قهرمان شد.

با همه این مشکلات فکر خداحافظی که به سرت نزده است؟

اصلا به فکر خداحافظی نیستم. مصمم هستم که سال آینده شکست امسال را جبران کنم. ابتدا قهرمانی جهان و سپس المپیک ۲۰۱۶ ریو.

هدف‌گذاری نهایی‌ات تا کجاست؟

فعلا که برای بعد از المپیک ۲۰۱۶ هیچ ایده و برنامه‌ای ندارم و برنامه‌هایم فقط فعلا روی المپیک ریو متمرکز است.

آقای برخواه اعتقاد داشت که مسئولان ورزش خیلی بعید است که با انتقادات ورزشکاران تلنگر بخورند.

با حرف ورزشکار خیر؛ اما با مدالی که می‌گیرند امیدوارم تلنگر بخورند چون همیشه مدال طلای فوق سنگین برای همه کشورها خصوصاً برای مردم ایران خیلی حایز اهمیت است و حالا که دو سال است این اتفاق نمی‌افتد، مردم باید از مسئولان بپرسند که چه اتفاقی افتاده که پس از چند سال پیاپی که آقای رضازاده و سپس من، قهرمان فوق سنگین و قوی ترین مرد جهان می‌شدیم، دو سال است که این مدال طلا از دست می‌رود. در هر صورت اگر تلنگری هم نمی‌خورند باید پاسخگوی مردم باشند. اگر آنها جواب این سؤال مردم را ندهند، مردم ناراحت می‌شوند چون تا همین امروز هم از خود من خیلی سؤال می‌شود که چه اتفاقی افتاده که مدال طلای فوق سنگین دیگر به وزنه‌برداران ایران نمی‌رسد.

در مورد روز مسابقه هم صحبت می‌کنی. در حرکت آخر دوضرب به خوبی وزنه ۲۵۷ کیلویی را به روی سینه کشیدی اما ...

من تمام زورم را برای آن وزنه زدم اما دیگر موقع قیچی پاهایم خالی کرد و دیگر نتواستم زیر وزنه تحمل کنم و دیگر جانی برایم نمانده بود. دوست داشتم این وزنه را بالای سر ببرم اما این اتفاق نیفتاد.

آلبگوف هم برای دومین سال پیاپی قهرمان جهان شد.

درست است اما اگر من حتی آمادگی بازی‌های آسیایی را داشتم، این اتفاق هیچگاه برایش نمی‌افتاد اما به هر حال یکسری مسائل دست به دست هم داد که وزنه‌بردار روس قهرمان شود.

یکسری از کارشناسان هم معتقد بودند که ما برای فوق سنگین و بهداد سلیمی استراتژی نداشتیم. این موضوع را قبول داری؟

کادرفنی که خداوکیلی تمام زحمت خود را کشیدند اما این را در نظر بگیرید که من در مقابل روس‌ها دو به یک بودم و به دو وزنه‌بردار قدرتمند روس خورده بودم و ابتکار عمل دست روس‌ها بود چون آنها با ۱۲ حرکت می‌توانستند کار را تمام کنند و من فقط ۶ حرکت داشتم، ضمن اینکه به بهداد آماده هم نخوردند. اگر من آماده بودم هیچگاه روس‌ها نمی‌توانستند نقشه‌هایشان را پیش ببرند. من آماده نبودم و استراتژی آنها جواب داد.

البته در چند سال اخیر همیشه شرایط وزنه‌برداران ایرانی دو به یک بود و امسال شرایط برعکس بود. از سجاد انوشیروانی خبر داری؟ قرار نیست برگردد؟

با وی در تماس هستم. فعلا که صحبتی از برگشتن نکرده است.

قول می‌دهی سال آینده دوباره قهرمان جهان شوی؟

ان‌شالله. من تمام تلاشم را می‌کنم. چه سجاد باشد و چه بهادر؛ تمام هدفمان این است که دوباره قهرمانی فوق سنگین به ایران برسد.

در روز مسابقه هم کیانوش تو را گرم می‌کرد.

در مسابقات جهانی تدارکات ضعیفی داشتم. من حرف‌هایم را می‌زنم چون از نظر خودم باید این صحبت‌ها زده شود حالا رضازاده از دست من ناراحت هم می‌شود، من باید حرف‌هایم را بزنم. ما در قهرمانی جهان یک ماساژور و فیزیوتراپ نداشتیم. پشت صحنه کیانوش رستمی من را ماساژ می‌داد و اینها کمبودهایی ایت که ما احساس می‌کنیم. فکر می‌کنم خیلی وجهه قشنگی نداشت که کسی که دو روز پیش قهرمان جهان شده است، بخواهد بیاید و من را ماساژ بدهد. این کم و کاستی‌ها وجود دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

این انتقادات تو را از اهدافت دور نکرده است؟

اصلا از هدفم دور نکرد. به هر حال کشور ما طوری است اگر انتقاد نکنی همه فکر می‌کنند شرایط گل و بلبل است. اما کمبودها را باید گفت تا مردم متوجه واقعیت‌ها بشوند.

حرف پایانی؟

اینکه من انتقاداتی را نسبت به مسئولان ورزشی کشور داشتم این را ربط دادند به مسئولان استان مازندران و گفتند که این افراد رسیدگی نکرده‌اند در صورتی که چنین چیزی نبوده و استاندار و مدیرکل ورزش مازنداران در این چند وقت پیگیری و حمایت زیادی از من داشته‌اند. حتی در زمانی که در تیم ملی مشکل داشتم، این افراد بیشترین تلاش را کردند تا به اردوی تیم ملی برگردم. خواهش می‌کنم از طریق خبرگزاری فارس این ابهام را برطرف کنید که اصلا روی صحبت من مسئولان ورزشی استان مازندران نبوده و اگر هم صحبت و انتقادی بوده به مسئولان کشوری بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج