جاباما
۱۵۶۵۲۶
۱ نظر
۵۱۳۵
۱ نظر
۵۱۳۵
پ

خانم وکیل چطور دل جورج کلونی را برد؟

گرچه جورج كلوني گفته بود قرار است جشن عروسي كوچكی را برگزار كند اما قطعا تعريف او از کوچک با تعریف ما تفاوت دارد. جشن ازدواج اين بازيگر و همسر وكيلش چهار روز به طول انجاميد.

خانم وکیل چطور دل جورج کلونی را برد؟
مجله سیب سبز: وقتی ۲۱ سال پیش جورج کلونی از همسر اولش «تالیا بالسام» بازیگر آمریکایی جدا شد، کمتر کسی فکر می‌کرد که این بازیگر تصمیم بگیرد بار دیگر عشقش به یک زن را قانونی کرده و حلقه ازدواج را به دست کند. اما جورج کلونی که پس از جدایی‌‌اش قسم خورده بود هرگز دوباره ازدواج نخواهد کرد، آنقدر شیفته وکیل لبنانی شد که حتی با وجود چند بار رد شدن درخواست ازدواجش، به تلاش برای به دست آوردن دل این زن جوان ادامه داد.

جورج کلونی ۵۳ ساله، حالا جشن مجلل ازدواجش با امل علم‌الدین را هم برگزار کرده است. ازدواج پرسروصدای مردی که ادعا می‌کرد قرار است تا ابد مجرد بماند، بهانه ما برای بررسی پیش‌آگهی‌هایی شد که در مورد آینده دومین تجربه ازدواج او به چشم می‌خورد.

۱۷ سال اختلاف سنی زندگی را سخت می‌کند؟

جورج كلوني كه او را سرشناس‌ترين مرد دنيا هم خطاب مي‌كنند، در يكي از رمانتيك‌ترين نقاط دنيا جشن ازدواجش را برگزار كرد و مراسم رسمي ازدواج او هم در كاخ تاريخي شهرداري ونيز و طبق قوانين ايتاليا انجام شد. بازیگر ۵۳ ساله سینمای تجاری با امل علم‌الدین ۳۶ ساله ازدواج می‌کند.

حتی ۱۷ سال اختلاف سنی هم باعث نمی‌شود که وکیل مطرح لبنانی، از خیر ازدواج با یکی از سرشناس‌ترین و خوش‌سیماترین بازیگران سینمای تجاری بگذرد. اما دل بستن به یک مرد با وجود چنین اختلاف سنی پایان خوشی دارد؟ در بسیاری از فرهنگ‌ها هنوز هم اختلاف سنی زیاد عروس و داماد، سوال‌های زیادی را در ذهن اطرافیانشان در مورد انگیزه‌های آن ازدواج ایجاد می‌کند. اطرافیانی که در تحلیل‌هایشان گاهی پای عشق را وسط می‌کشند و گاهی پای منافع مالی و غیرمالی را به میان می‌آورند.

خانم وکیل چطور دل جورج کلونی را برد؟

روانشناس‌ها چه می‌گویند؟

روانشناسان معتقدند پنج تا هفت سال بزرگ‌تر بودن مرد از زن مورد تایید است. از نظر مشاوران خانواده نزدیک بودن سن زن و شوهر به یکدیگر یا بزرگ‌تر بودن خانم، گرچه هنوز هم در بسیاری از خرده فرهنگ‌های جامعه ما پذیرفتنی نیست اما نمی‌تواند مشکل جدی را برای زوج‌ها ایجاد کند.

آنها معتقدند یکی، دو سال بزرگ‌تر بودن خانم شرایطی مشابه با هم‌سن بودن زن و مرد را در رابطه ایجاد می‌کند و نمی‌تواند بحرانی جدی را در زندگی مشترک ایجاد کند. البته مشاوران خانواده می‌گویند نمی‌توان حکمی قطعی در این مورد صادر کرد چراکه سن عقلی افراد همیشه با سن شناسنامه‌ای‌شان همخوان نیست و کم نیستند زن‌هایی که در ۳۶ سالگی سن عقلی یک زن ۴۶ ساله را دارند و مردهایی که در ۵۳ سالگی عقل و دل‌شان مثل یک مرد ۴۳ساله کار می‌کند.

پس ...

اختلاف سنی به خودی خود دردسرساز نیست اما مشکل زمانی ایجاد می‌شود که سن شناسنامه‌ای مبنای تصمیم‌گیری افراد می‌شود و اعداد شناسنامه با سن عقلی فرد همخوان نیست. از طرف دیگر رابطه وقتی به مرحله بحران می‌رسد که زن و مرد از دو دوره کاملا متفاوت زمانی با هم ازدواج می‌کنند.

در چنین شرایطی به خاطر اختلاف سنی زیاد، میان خاطرات، آرزوها و سبک زندگی آنها تفاوت بسیار زیادی وجود خواهد داشت و همین تفاوت‌ها که به نگرش و رفتار متفاوت در زن و شوهرها منجر می‌شود، می‌تواند فاصله میانشان را هر روز بیشتر کند. پس هنگام انتخاب همسر، شناسنامه‌های‌تان را کنار بگذارید و خودتان و خودش را فارغ از این اعداد در نظر بگیرید.

اشتراک عقاید مهم است؟

از نظر جورج کلونی همسرش زن خیلی بااستعداد و بسیار خاصی است. او و امل در جریان فعالیت‌های بشردوستانه‌ این بازیگر با هم آشنا شده‌اند. نینا کلونی، مادر جورج در مورد این ازدواج می‌گوید: «جورج و امل شباهت‌های زیادی به هم دارند، هر دوی آنها شوخ‌طبع‌ و در عین حال مهربان هستند. پسرم اولین‌بار این مسئله را یک سال پیش برای ما عنوان کرد و گفت او نیز همانند من به مسائل بین‌المللی علاقه‌مند است.»

روانشناس‌ها چه می‌گویند؟

برای ساختن یک زندگی موفق نیازی به مشترک بودن صددرصد علایق و عقایدتان نخواهید داشت. دلیلی ندارد اگر شما هنرمند هستید و به بازیگری علاقه دارید، همسرتان هم تمام وقتش را جلوی دوربین سینما بگذارد و اگر شما بانک‌دار هستید، همسرتان هم اهل حساب و کتاب باشد؛ از نظر روانشناسان کافی است علایق هر یک از زوج‌ها، دیگری را آزار ندهد و هیچ یک از دو طرف به سدی برای فعالیت‌های دیگری تبدیل نشود.

آنها معتقدند اگر زن و شوهرها بتوانند در کنار هم خوش بگذرانند و از شیوه وقت گذرانی هم دلزده نشوند، دیگر نیازی به مشترک بودن تمامی علایق و فعالیت‌های‌شان نیست. با این وجود قطعا زوج‌هایی که به یک شیوه زندگی می‌کنند و روزهای‌شان را می‌گذرانند، حرف‌های بیشتری برای به اشتراک گذاشتن دارند و کمک بیشتری در مسیر رسیدن به اهداف‌شان به هم می‌کنند.

پس ...

تصور نکنید برای ساختن یک زندگی موفق، باید با هم‌رشته‌تان ازدواج کنید یا اینکه از میان همکاران‌تان همسری را انتخاب کنید. کافی است شما هم مثل جورج کلونی سراغ گزینه‌ای بروید که با وجود شغل و فعالیت‌های متفاوتش به علایق شما علاقه‌مند است. امل بازیگر نیست اما او هم مثل همسرش از انجام فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه لذت می‌برد. به نظر شما همین اندازه شباهت علایق برای شروع کافی نیست؟

باید خانواده‌ها هم موافق باشند؟

درست است که سن و سال جورج کلونی از گرفتن تصمیمی ناپخته برای ازدواج گذشته است اما هنوز هم نمی‌توان انکار کرد که موافقت خانواده او با انتخابش در آینده مشترک او و همسرش تاثیرگذار است. پدر و مادر جورج کلونی انتخاب پسرشان را تایید کرده‌اند. نیک کلونی، پدر جورج، امل را جذاب توصیف می‌کند و مادرش که می‌گوید از این انتخاب بی‌نهایت خوشحال است و امل علم‌الدین را دختری دوست‌داشتنی معرفی می‌کند.

روانشناس‌ها چه می‌گویند؟

روانشناسانی که روی موضوع خانواده تمرکز می‌کنند و برای معرفی اصولی که می‌توانند از ازدواجی موفق خبر دهند، تلاش می‌کنند، معتقدند موافقت خانواده‌ها در موفقیت یک ازدواج تاثیرگذار است. آنها می‌گویند همه افراد انتظار دارند انتخاب‌شان مورد احترام قرار گیرد و وقتی به خاطر مخالفت خانواده یا فراتر از آن جامعه با یک انتخاب، چنین احترامی را دریافت نمی‌کنند به مرور به درست بودن انتخاب خود شک می‌کنند یا اینکه پس از مدتی از مقاومت در برابر حملات دیگران خسته می‌شوند و عطای این انتخاب را به لقایش می‌بخشند.

پس ...

اگر می‌خواهید در جریان زندگی مشترک‌تان‌-‌به‌ویژه در روزهای اولش- تنش کمتری را تجربه کنید، قبل از ازدواج با خانواده‌تان سنگ‌های خود را وابکنید و از خواستگارتان هم بخواهید در مورد آینده‌اش با خانواده خود صحبت کند. همیشه نمی‌توانید به محض بیان خواسته‌تان موافقت صددرصد خانواده را جلب کنید اما اگر با آرامش و در جلسات متعدد منطق تصمیم‌تان را توضیح دهید، کار برای‌تان آسان‌تر می‌شود.

از طرف دیگر، اگر متوجه نارضایتی خانواده فرد مقابل‌تان شده‌اید، مسئولیت راضی کردن‌شان را بر عهده نگیرید چون این کار وظیفه فرزند آنهاست؛ اوست که باید جاده صاف‌کن رابطه شما و خانواده‌اش در تمام سال‌های بودن درکنارتان باشد.

خانم وکیل چطور دل جورج کلونی را برد؟

همسر شما پله‌های ترقی‌تان است؟

عده‌ای معتقدند جورج کلونی گذشته از علاقه‌اش به امل، در این ازدواج اهدافی را هم جست‌وجو می‌کرده است. رسانه‌های متعددی معتقدند بخش مهمی از این ازدواج با جاه‌طلبی‌های سیاسی کلونی ارتباط دارد. این روزنامه «میرور» بود که برای اولین‌بار به اهداف سیاسی کلونی پرداخت. در ماه مه ‌ادعا کرده کلونی می‌خواهد فرماندار کالیفرنیا شود و بسیاری از رسانه‌های دیگر هم مطرح کرده‌اند کلونی برای تبدیل شدن به یک چهره سیاسی موجه به حضور امل در کنار خود نیاز داشته است.

روانشناس‌ها چه می‌گویند؟

همان‌طور که گفتم، اهداف مشترک و علایق همسان می‌توانند پیش‌آگهی مثبتی را در مورد آینده یک ازدواج به نمایش بگذارند. از طرف دیگر، بدون شک حضور همسری که شریک زندگی‌اش را در جریان فعالیت‌هایش حمایت می‌کند و زمینه بیشتر رشد و حرکت را برایش فراهم می‌کند، می‌تواند فرد را به دوام زندگی مشترکش دلگرم‌تر کند اما وقتی رسیدن به اهداف شخصی، اصلی‌ترین دلیل انتخاب می‌شود، ماجرا چهره دیگری به خود می‌گیرد. درست است که ازدواج یک قرارداد است اما به میان آمدن پای چنین حساب و کتابی به یک رابطه که بار اصلی‌اش را عواطف بر دوش می‌کشند، نمی‌تواند پیش‌آگهی مثبتی تلقی شود.

پس ...

به ازدواج به عنوان راهی برای ارتقای شغلی، بهبود شرایط مالی یا به دست آوردن پایگاه اجتماعی شایسته‌تر نگاه نکنید. درست است که با شریک شدن در زندگی یک فرد در همه ابعاد زندگی‌اش شریک می‌شوید اما اگر با انگیزه قبلی وارد چنین معادله‌ای شوید، از توجه به ریزه‌کاری‌هایی که برای داشتن آرامش هر روزه به وجودشان نیاز دارید، غافل خواهید شد. قبلا هم گفتیم که ازدواج یک قرار‌داد است اما نه قراردادی که با آن بخواهید پایگاه اجتماعی، شغلی یا اقتصادی‌تان را تغییر دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سميه

      حالا كه همه اول دنبال پول پدر دختر ميگردن نه نجابت و وفاداري و زن زندگي بودنش...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج