جاباما
۱۵۷۱۶
۱ نظر
۵۰۲۶
۱ نظر
۵۰۲۶
پ

جادوی اناری برای پوست ياقوت‌ نشان

از قديم‌ها مادربزرگ‌ها مي‌گفتند انار خون را صاف مي‌كند و براي پوست خوب است اما واقعا چقدر اين حرف‌ها درست است؟ اين ميوه شگفت‌انگيز علاوه بر خوشمزگي و زيبايي خواص بسياري هم براي پوست شما دارد. بي‌دليل نيست كه اين روزها در بسياري از كرم‌هاي پوستي يا شامپو و تقويت‌كننده مو عصاره انار وجود دارد...

جادوی اناری برای پوست ياقوت‌ نشان
جادوی اناری برای پوست ياقوت‌ نشان

اين روزها فصل انار است و در بسياري از خيابان‌ها يك وانت پر از انار هر عابري را وسوسه مي‌كند حداقل چندتايي از آن‌ها را با خود به خانه ببرد اما اين ميوه شگفت‌انگيز علاوه بر خوشمزگي و زيبايي خواص بسياري هم براي پوست شما دارد. بي‌دليل نيست كه اين روزها در بسياري از كرم‌هاي پوستي يا شامپو و تقويت‌كننده مو عصاره انار وجود دارد، تحقيقات نشان مي‌دهند انار به‌دليل مواد موجود در آن پوست را از درون و بيرون تغذيه مي‌كند. از قديم‌ها مادربزرگ‌ها مي‌گفتند انار خون را صاف مي‌كند و براي پوست خوب است اما واقعا چقدر اين حرف‌ها درست است؟


جوش‌هاي‌تان را درمان كنيد

از انار به‌صورت موضعي براي درمان آكنه استفاده مي‌كنند. روش تهيه آن نيز چندان مشكل نيست، كافي است مقداري مازو، پوست انار، گل ارمني و مندل را بكوبيد و با سركه و گلاب مخلوط كنيد و روي جوش‌ها بماليد تا به مرور علائم بهبودي را ببينيد.راه دوم اين است كه هسته‌هاي انار را بكوبيد يا آسياب كنيد و يك لايه خميري بسازيد، حالا اين خمير را به پوست صورت‌تان بماليد و بعد از 15 تا 30 دقيقه بشوييد. بعد از اين كار در پوست‌تان احساس تازگي و سفتي مي‌كنيد. اين كار همچنين به كاهش جوش‌ها و لك‌هاي پوستي كمك مي‌كند.


از ريزش مو هم جلوگيري مي‌كند

انار ميوه‌اي خون‌ساز و تصفيه‌كننده خون است زيرا منبع خوبي از اسيدفوليك، پتاسيم و آهن است. بنابراين مصرف آن به بيماران مبتلا به كم‌خوني به‌خصوص خانم‌ها توصيه مي‌شود. شايد خود بهتر بدانيد كه يكي از علل مهم مشكلات پوست، مو و ناخن در خانم‌ها، كم خوني و فقر آهن است و همين فقر آهن از شايع‌ترين علل ريزش مو در خانم‌هاست.

البته اين نكته را فراموش نكنيد كه اگر مبتلا به كم خوني، فقر آهن هستيد، بايد از قرص‌هاي آهن براي درمان استفاده كنيد و هيچ ميوه‌اي حتي انار حاوي مقادير كافي آهن براي درمان نيست.


انعطاف پوست‌تان را بالا ببريد

‌صورت‌تان را بشوييد، بعد مقداري پنبه را به آب انار آغشته كنيد و به پوست‌تان بماليد، اين كار به كاهش آكنه‌ها و جوش‌ها كمك مي‌كند، علاوه بر اين، آب انار مي‌تواند پوست را سفت كند و همانند يك تونر عمل كند.
  • اگر پوست‌تان خشك است
اگر پوست‌تان خشك است، مقداري عسل را با آب انار مخلوط كنيد و به پوست‌تان بماليد، البته مي‌توانيد به جاي آب انار هسته‌هاي انار را آسياب كنيد و لايه خميري به دست آمده را با عسل مخلوط كنيد، با استفاده از اين مخلوط احساس مي‌كنيد پوست‌تان انرژي گرفته ‌است و علاوه بر اين درخشان مي‌شود بدون اين‌كه احساس خشكي كنيد.
  • اگر پوست‌تان كدر شده‌ است
اين ماسك مي‌تواند تا حد زيادي درخشندگي از دست رفته پوست را به آن بازگرداند، كافيست نصف يك انار با 2 قاشق چاي‌خوري روغن بادام و نصف قاشق غذاخوري عسل را در مخلوط‌كن بريزيد تا كاملا با هم مخلوط شده و يك حالت خميري شكل پيدا كنند، حالا اين مخلوط را آرام روي پوست تميز صورت و گردن بماليد و حدود 20دقيقه صبر كنيد، بعد پوست را اول با آب ولرم بشوييد و در نهايت با آب سرد آب بكشيد.


هر آنچه در انار وجود دارد

انار منبع مهم آنتي‌اكسيدان‌ها، پتاسيم و ويتامين C است. در واقع آب انار يكي از غني‌ترين منابع پلي‌فنول‌هاست كه گروهي از آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي هستند. نقش آنتي‌اكسيدان‌ها، كند كردن يا جلوگيري از صدمه سلولي است كه توسط علل مختلف استرس‌زا حادث مي‌شود، مانند مصرف سيگار و دخانيات، آلودگي هوا، استرس‌هاي روحي و سموم مختلفي كه به‌صورت روزمره، خواسته و ناخواسته با آن‌ها مواجه هستيم. به زبان ساده‌تر مي‌توان گفت، انار به‌دليل داشتن آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي، با راديكال‌هاي آزاد كه عامل اصلي پيري پوست هستند، مقابله مي‌كند. جالب است بدانيد قدرت آنتي‌اكسيداني آب انار را تا ۳ برابر ميزان آنتي‌اكسيدان موجود در چاي سبز ذكر كرده‌اند. علاوه بر اين‌ها تحقيقات نشان مي‌دهند، انار در پيشگيري از سرطان پوست هم تاثير به‌سزايي دارد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

جادوی اناری برای پوست ياقوت‌ نشان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون واقعا عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج