۱۵۷۷۶
۳ نظر
۵۱۰۶
۳ نظر
۵۱۰۶
پ

آنچه درباره خواص درماني اين ميوه بايد بدانيد

چرا پرتقال با صبحانه ممنوع است؟!

پرتقال يكي از پرطرفدارترين ميوه‌ها در جهان است كه سابقه مصرف آن در كشورهاي شرقي به‌ويژه چين به بيش از ۲۲۰۰ سال پيش باز مي‌گردد. از اين ميوه پرخاصيت امروز ۱۵ نوع در جهان ديده مي‌شود.

چرا پرتقال با صبحانه ممنوع است؟!
چرا پرتقال با صبحانه ممنوع است؟!

پرتقال يكي از پرطرفدارترين ميوه‌ها در جهان است كه سابقه مصرف آن در كشورهاي شرقي به‌ويژه چين به بيش از ۲۲۰۰ سال پيش باز مي‌گردد. از اين ميوه پرخاصيت امروز ۱۵ نوع در جهان ديده مي‌شود. مردم سرزمين‌هاي شرقي از قبيل چين و تبت اين ميوه را از آن جهت كه به خورشيد شباهت دارد سمبل جاودانگي مي‌دانند و بر اين باورند، با مصرف پرتقال مي‌توان سلامت و تندرستي جسم و روح را براي هميشه حفظ كرد. دكتر رضا حشمت، درمانگر طب سنتي چين در اين شماره از خواص درماني پرتقال، اين ميوه زمستاني بيشتر براي مخاطبان سيب سبز مي‌گويد.


پاكسازي بدن با پرتقال

پرتقال به‌دليل خاصيت ادرارآوري كه دارد در گروه ميوه‌هايي قرار مي‌گيرد كه براي پاكسازي دروني توصيه مي‌شود. اين ميوه از آن رو كه مزه ملايم و طبيعي خنك دارد علاوه بر آن‌كه موجب رفع تشنگي مي‌شود به‌دليل خاصيت مدر بودنش موجب دفع مواد زائد و سموم به واسطه ادرار از بدن مي‌شود. به اعتقاد بسياري از درمانگران طب چيني مصرف پرتقال تازه در فصل زمستان يكي از بهترين روش‌ها براي حفظ سلامت و شادابي عمومي بدن است.


اين نكته را جدي بگيريد

شما مي‌توانيد پرتقال را هم به‌صورت ميوه و هم به‌صورت آبميوه ميل كنيد و از خواص درماني آن بهره‌مند شويد. اگر در گروه افرادي هستيد كه مصرف آب ميوه پرتقال را به ميوه آن ترجيح مي‌دهيد به شما توصيه مي‌كنيم پيش از آن‌كه آب پرتقال را بگيريد آن را كمي روي سطح صاف ميز قل بدهيد. اين كار باعث مي‌شود تا ميزان آب دريافتي شما از ميوه پرتقال بيشتر شود. اين شيوه‌اي است كه بسياري از مردم سرزمين چين براي گرفتن آب پرتقال از آن استفاده مي‌كنند.


رفع عطش و خشكي گلو با پرتقال

درمانگران طب سنتي چين براي مراجعان خود كه از خشكي دهان، زبان و گلو شكايت دارند نوشيدن آب پرتقال يا خوردن اين ميوه را توصيه مي‌كنند. آن‌ها معتقدند، نوشيدن آب پرتقال در افرادي كه در طول روز و با انجام فعاليت‌هاي روزمره خيلي زود دچار خشكي دهان و گلو مي‌شوند، بسيار مناسب است.


چرا با صبحانه پرتقال نخوريد؟

بسياري از ما بر اين باوريم كه نوشيدن آب پرتقال به همراه صبحانه تاثير زيادي در حفظ سلامت، شادابي و تندرستي ما دارد، اما درمانگران طب سنتي چين اينگونه فكر نمي‌كنند. آن‌ها معتقدند، نوشيدن يا خوردن پرتقال به همراه وعده غذايي مناسب نيست و بهتر است اين ميوه را يك ساعت بعد از وعده غذايي ميل كرد، زيرا همزماني خوردن آب پرتقال يا پرتقال با وعده صبحانه موجب جذب نشدن مناسب مواد‌غذايي مي‌شود زيرا اسيد بالاي اين ميوه موجب هضم زودهنگام غذا و دريافت نكردن مواد و ويتامين‌هاي لازم از وعده صبحانه يا ديگر وعده‌هاي غذايي مي‌شود. هميشه آب پرتقال را يك ساعت پس از آن ميل كنيد.


چه افرادي در مصرف پرتقال پرهيز كنند؟

پرتقال اگر چه يكي از پرفايده‌ترين ميوه‌هاي طبيعي محسوب مي‌شود كه مصرف روزانه آن موجب افزايش مقاومت بدن به‌ويژه در روزهاي زمستاني مي‌شود اما برخي از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد اين ميوه موجب مي‌شود تا مصرف آن براي برخي از افراد توصيه نشود.

افرادي كه به هر دليل دچار اسهال هستند، بهتر است آب پرتقال ميل نكنند. نوشيدن اين آبميوه موجب افزايش عملكرد روده‌ها و تشديد اسهال مي‌شود.

به اعتقاد درمانگران طب سنتي چين كودكاني كه دچار گوش درد هستند بهتر است آب پرتقال ننوشند.

افراد مبتلا به برونشيت و افرادي كه مبتلا به سينوزيت هستند در شرايطي كه بيماري در آن‌ها عود كرده، بهتر است آب پرتقال ننوشند و از ميوه آن مصرف نكنند.

درمانگران طب سنتي چين،بيماران مبتلا به ديابت را نيز از مصرف پرتقال و آب آن منع مي‌كنند. آن‌ها بر اين باورند كه اين ميوه به‌دليل قند زيادي كه در خود دارد براي مبتلايان به ديابت مضر است و آن‌ها با مشاوره پزشك‌شان بايد از اين ميوه مصرف كنند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

چرا پرتقال با صبحانه ممنوع است؟!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • niloufar

      mrc b darde man khord az sale pish k daneshjo shodam aksaran sob ab porteghal mikhoram.pas zaraaaare:)mrrrrrc

    • حنا

      نیلوفر جون خواستی بگی دانشجوجویی.....

    • amir

      حناخانوم شماهم میذاشتی سال بعدجوابشومیدادی......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج