۱۵۹۸۸۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انتقاد از تمسخر کنندگان اسلامی شدن علوم

آیت‌الله جوادی آملی با انتقاد از اظهارنظرهای تمسخرآمیز نسبت به دینی شدن علوم، گفتند: متأسفانه برخی‌ افراد با برگزاری همایش، از اسلامی شدن علوم با طنز و تمسخر یاد می‌کنند؛ همه باید بدانند تمامی علوم فعل خداوند است و این افعال انسان است که یا اسلامی هست یا الحادی.

روزنامه کیهان: آیت‌الله جوادی آملی با انتقاد از اظهارنظرهای تمسخرآمیز نسبت به دینی شدن علوم، گفتند: متأسفانه برخی‌ افراد با برگزاری همایش، از اسلامی شدن علوم با طنز و تمسخر یاد می‌کنند؛ همه باید بدانند تمامی علوم فعل خداوند است و این افعال انسان است که یا اسلامی هست یا الحادی.

آیت‌الله جوادی آملی، در دیدار رئیس و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) که در بنیاد بین‌المللی اسرا برگزار شد، با تقدیر از مسئولین این دانشگاه اظهار داشت: همه ما در طول عمر خود نیازمند راهنمایی بصورت دائمی هستیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه «گرفتاری‌های انسان از علم بدون دین است»، تصریح کرد: اگر علم از حالت دینی خود خارج شود، گرفتاری‌های انسان آغاز می‌شود، لذا علمی که با قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) همراه باشد، مراقبت‌های دائمی برای انسان ایجاد شده است.

معظم‌له ادامه دادند: برای نجات از خطرات تکثر در علوم بدون دین، باید به فقه و یا تفسیر پناه ‌بریم؛ علم با صبغه دین موجب تبدیل علوم به کوثر می‌شود.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود «دانش اسلامی» را موجب اسلامی شدن دانشگاه‌ها دانست و افزود: باید علوم را اسلامی کنیم؛ زیرا اگر دانش اسلامی شود، دانشگاه‌ها اسلامی خواهد شد.

ایشان بابیان این که اسلامی‌سازی دانشگاه و تفکیک جنسیتی جزء وظایف ماست، خاطرنشان کرد: راه اسلامی شدن مراکز دانشگاهی، اسلامی شدن علوم در دانشگاه‌ها است.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی، تبیین علوم را از وظایف حوزویان دانست و بیان کردند: اگر صورت‌ مسئله علم دینی خوب حل شود و فیلسوف بتواند علم الهی و وجود خداوند را به اثبات برساند چیزی در جهان جز فعل خداوند نخواهد بود؛ زیرا فعل خداوند غیردینی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج