۱۶۲۴۶
۶ نظر
۵۱۱۵
۶ نظر
۵۱۱۵
پ

توصيه‌هاي پروفسور جعفريان براي آن‌كه ۱۲۰ سال زندگي كنيد

۴+۱ ماده غذایی كه عمر ما ايراني‌ها را كم مي‌كنند

اين روزها نظريه‌هاي نويني در سطح دنيا مطرح شده كه تمام باورهاي ما را درباره تغذيه به چالش مي‌كشد.

4+1 ماده غذایی كه عمر ما ايراني‌ها را كم مي‌كنند
4+1 ماده غذایی كه عمر ما ايراني‌ها را كم مي‌كنند

اين روزها نظريه‌هاي نويني در سطح دنيا مطرح شده كه تمام باورهاي ما را درباره تغذيه به چالش مي‌كشد. نظريه«خوب و سير بخوريد تا لاغر شويد» يكي از آن‌هاست كه پروفسور منوچهر جعفريان چهره نام‌آشناي تغذيه از آن مي‌گويد. او مي‌گويد چاقي ربطي به خوردن ندارد بلكه اين هورمون‌ها هستند كه ما را چاق مي‌كنند و معتقد است اگر افراد بياموزند عادت‌هاي اشتباه تغذيه‌اي خود را اصلاح كنند نه تنها دچار چاقي نمي‌شوند بلكه مي‌توانند از موهبت عمر طولاني بهره‌مند شده و عمر ۱۲۰ سال را همراه با سلامت تجربه كنند. پروفسور جعفريان كه ۴۵ سال پيش جلاي وطن كرده و در سوئيس تحقيقات علمي خود را در زمينه تغذيه ادامه داده ۲۵ سال از عمرش را در آزمايشگاه‌ها مشغول مطالعه و تحقيق بوده است. حاصل تلاش علمي او علاوه بر تاليف چند كتاب در زمينه تغذيه، دستاوردهاي علمي نويني ا‌ست كه پنجره جديدي را در باب تغذيه و ارتباط تنگاتنگ آن با سلامت جسم و روح، روي ما گشوده است.او كه فارسی را با لهجه آلماني صحبت مي‌كند و در حاشيه نخستين همايش تغذيه روح و جسم كه به همت انجمن «راهيان مولانا» و با حضور استادان عرفان و تغذيه در تالار انديشه معلم سعادت آباد برگزار شد با ما هم صحبت شد.


لاغر مي‌شوي و دوباره چاق مي‌شوي

متاسفانه هنوز در ایران رایج است که می‌گویند «کم بخور تا لاغر شوی.» این تئوری در دنیا رد شده است. پس چه چیز انسان را چاق می‌کند؟ سوءتغذيه. در اثر سوءتغذیه‌اي که ما در ایران داریم هورمون‌هایی در بدن ترشح می‌شود كه اين هورمون‌ها باعث چاقی یا لاغری می‌شوند. «کم بخور تا لاغر شوی» و کالری‌ شماری براي زمان قدیم بود نه عصر امروز. زیرا امروزه آن رژیم‌های غذایی که ديگر در اروپا و در دنیا هم رد شده سبب کوتاهی عمر، ریزش مو و سلب سلامت می‌شود؛ زيرا بدن افراد در اثر این رژیم‌ها چربی‌های باوفا را از دست می‌دهند و اين چربي‌ها 2 ماه بعد به شكل«یو یو افکت» برمی‌گردند. سوال اصلي اين است كه چطور چربی‌هايي که خالی می‌شوند و بدن را ترک می‌کنند دوباره برمی‌گردند و فرد را چاق می‌کنند؟ در ايران مردم هنوز علت علمی آن را نمی‌دانند. علت اين است كه چربي‌ها در سلول‌های (آ.دی. فسفاته) جمع مي‌شوند. دانشمندان ثابت کردند، زماني كه اين سلول‌ها از چربی‌ تخلیه می‌شوند بدن به تکثیر این سلول‌ها شروع مي‌كند. در نتيجه اين تكثير، یک میلیون سلول تبدیل به 10 میلیون می‌شود و این انبارهای جدید صبر می‌کنند تا غذای جدید وارد بدن شود. با ورود غذا این تعداد چند برابر شده، سلول‌ها غذا را دریافت كرده و فرد را از اول هم بیشتر چاق می‌کنند.


بر عمر ما افزوده می‌شود اگر ...

سبك زندگي امروز بيشتر به سمت نشستن و تحرك كمتر سوق پيدا كرده كه چاقي نتيجه آن است. علت اين مسئله به‌دليل تحليل رفتن ماهيچه‌ها در فرآيند مداوم نشستن و تحرك كمتر است. اگر از ماهیچه‌های بدن کار نکشیم این ماهیچه‌ها فرسوده می‌شوند، طول عمرشان کم شده و انرژی‌شان کاهش می‌یابد. اگر بتوانیم هر روز تحرک داشته باشیم و ماهیچه‌ها را به کار ببریم بر عمر ما افزوده می‌شود، البته در هر سنی ماهیچه‌های بدن قابلیت حجم پیدا کردن را دارا هستند. جالب است بدانيد تاكنون ۶۴۰ ماهیچه با اسم در بدن ما شناسایی شده که نقش اساسي را در نشستن، بلند شدن، خندیدن، گریستن و ورزش کردن به‌عهده دارند. اگر از هیچ یک از این‌ها استفاده نشود خب طبیعی است که فرسوده ‌شویم و از بین برویم.


ضمانتنامه‌ براي عمر ۱۲۰ ساله

بهترين كار اين است كه سعی کنیم بدن خود را حفظ و از آن نگهداری کنیم و عمرمان را به 120 سال برسانیم. این گفته من نیست بلكه استادان بزرگ پزشكي جهان اين را گفته‌اند. می‌گویند؛ انسان با برگه ضمانت 120 سال عمر به این دنیا پا می‌گذارد ولی ما در سنین پایین به دلیل اشتباهات تغذیه‌ای که داریم اين برگ ضمانت را باطل می‌کنیم.

امروز ثابت شده ما می‌توانیم جلوی تمام بیماری‌ها را بگیریم و سلامت دست خود ماست.

این خداوند متعال نیست که ما را بيمار می‌کند زيرا هیچ سازنده‌ای آن هم خالقي مثل خداوند نمی‌تواند بد بسازد و این يك توهین است. عیب را ما خودمان درست می‌کنیم و آن هم به اين علت است كه آگاهی نداریم چطور تغذیه کنیم.

رئیس بیمارستاني در سوئیس كه دوست من است مرا به ناهار دعوت کرد و داستان جالبی برایم تعریف کرد.

دوست من كه سن بالایی ندارد گفت، خانمی كه 100 سال عمر دارد با عصا به مطب من آمد و گفت: «دکتر من امروز آمده‌ام از شما تشکر کنم؛ نتیجه زحمات شما بود که من به این سن رسیدم ولی یک نگرانی دارم.» دوستم مي‌پرسد: «چه نگرانی؟» اين خانم جواب مي‌دهد: «می‌ترسم روزی برسد كه شما خداي نکرده بميرید، آن وقت چه کسی می‌خواهد از من نگهداری کند؟»


4+1 ماده غذایی كه عمر ما ايراني‌ها را كم مي‌كنند

مرغ‌هاي خوشبخت سبوس مي‌خورند اما ما...

سبك غلط طبخ در ايران باعث شده سبوس و پوسته ارزشمند گندم يا برنج در ايران دور ريخته شود. با دور ريختن پوسته گندم و برنج با دست خود اين پل را خراب مي‌كنيم. اگر آب برنج آبكشي شده را به آزمايشگاه بفرستيد مي‌بينيد كه سرشار از ويتامين ۱B است. اين گندم با پوسته به دنيا آمده و صنعت آسياب آن را آسياب مي‌كند. تمام املاح مورد نياز بدن در پوست گندم است كه اين پوست جداسازي شده و در اختيار مرغ‌هاي خوشبخت قرار داده مي‌شود. در اروپا معمولا به آسيابانان بابت آسياب گندم دستمزدي پرداخت نمي‌شود بلكه به او مي‌گويند، بعد از آسياب گندم و برگرداندن آرد سفيد پوسته را به‌عنوان دستمزد بردار. پوسته سرشار از مواد مغذي است، يعني دستمزد آسيابان را همان پوسته قرار مي‌دهند. علت اصلي سرطان‌هاي روده استفاده از ساندويچ‌هايي است كه از آردسفيد تهيه شدند و بايد بدانيم آرد سفيد زندگي را كوتاه مي‌كند. ما درآزمايشي ۲ دسته موش را انتخاب كرديم. به يك دسته آرد سفيد داديم كه همه آن‌ها بعد از ۲ هفته مردند. اما به دسته دوم گندم با سبوس داديم و بعد از دو هفته مشاهده كرديم همه مي‌جهند. آرد سفيد به تنهايي كشنده است اما در كنار سبزي و مصرف سالاد ميزان كشندگي آن كمتر است. در كشور سوئيس سبوس‌ گندم يا برنج در بسته‌هاي كوچك به قيمت يك فرانك فروخته مي‌شود. در ايران ديدم كه سبوس‌ها در كيسه‌هاي بزرگ مقابل نانوايي قرار دارند. با خود گفتم چه نانوايي ثروتمندي است. از ايشان پرسيدم: «چند گرمي از اين سبوس‌‌ها به من مي‌دهيد.» گفت: «همه را برداريد، اين كيسه را اينجا گذاشتيم كه در زمستان از آن استفاده كنيم.


4+1 ماده غذایی كه عمر ما ايراني‌ها را كم مي‌كنند

اين 5 غذا جلوي طول عمر ايراني‌ها را مي‌گيرد

سلامت براي ما همه چيز نيست اما بدون آن براي ما همه چيز هيچ است. سلامت بزرگ‌ترين نعمتي است كه خداوند متعال به ما عنايت كرده اما چون سلامت را به‌صورت رايگان در اختيار ما قرار داده و ما براي چيزهاي رايگان ارزش قائل نمي‌شويم قدر سلامت را هم نمي‌دانيم. اگر ميلياردها تومان پول براي بدن‌مان پرداخت مي‌كرديم امكان نداشت اجازه بدهيم اين بدن بيمار شود اما چون سلامت رايگان در اختيار ما قرار داده شده براي حفظ آن نمي‌كوشيم. ما بايد به‌طور قطع به عمر ۱۲۰سال برسيم و تنها راه آن حفاظت از سلامت بدن است. در ايران تغذيه غلط اعمال مي‌شود زيرا ما به عادت‌هاي سنتي چسبيده‌ايم. با ۵ غذاي سنتي ايراني به ۱۲۰ سال نمي‌رسيم؛ «ديزي»، «چلوكباب»، «خورش قورمه سبزي»، «خورش قيمه»، آخري هم كه نمي‌دانم تازه باب شده يا نه «كباب لقمه» است. با اين ۵ غذا به ۱۲۰ سال نمي‌رسيم.در ايران متاسفانه نياز بدن را نمي‌دانيم فقط شكم را پر مي‌كنيم. اگر بدانيم بدن‌مان به چه منابع تغذيه‌اي نياز دارد و آن را براي سلول‌هاي بدن تهيه كنيم، تمام سلول‌ها از شما ممنون مي‌شوند. ما غذاي سلول‌ها را در اختيار آن‌ها قرار نمي‌دهيم؛ خوب غذا مي‌خوريم اما به صورت اشتباه. بايد بيشتر از ميوه‌ها و سبزي‌ها استفاده كنيم و از گوشت فاصله بگيريم. گوشت در تغذيه جهاني روز به روز بيشتر محكوم مي‌شود و تمام دنيا به گياه‌خواري برگشته است.


4+1 ماده غذایی كه عمر ما ايراني‌ها را كم مي‌كنند

روزانه شير و سبوس بخوريد

اگر مردم بدانند سبوس در زندگي روزمره چه خاصيتي دارد هرگز اين برخورد را با اين ماده حياتي نخواهند داشت. سبوس چربي‌هاي اضافي را همراه صفرا مي‌گيرد و از سيستم گوارش جدا مي‌كند. صفرا را به جاي اول خود بازمي‌گرداند و چربي را دفع مي‌كند. سبوس بخوريد و بعد از سه هفته به آزمايشگاه برويد. خواهيد ديد كه كلسترول شما چقدر پايين آمده است. سبوس را از نانوايي‌ها تهيه كنيد و هر صبح در يك ليوان شير حل كرده و مصرف كنيد. بهترين سبوس در پوست سيب است كه سرشار از «پكتين» است و اجازه نمي‌دهد علاوه بر چربي املاح خطرناك مثل سرب و جيوه در بدن باقي بماند.


چاقي‌هاي ذاتي و اكتسابي

انسان‌ها را براساس ميزان سوخت و ساز بدن به 3 دسته تقسيم كرده‌اند:
دسته اول: سوخت بالا و ساز پايين دارند. اين دسته تا پايان عمر لاغر باقي مي‌مانند و هر چه بخورند چاق نمي‌شوند به اين دسته، گروه ژنتيك مي‌گويند و انسان‌هاي خوشبختي محسوب مي‌شوند چون چاق نمي‌شوند و نمي‌توان كار زيادي براي‌شان انجام داد البته در سال‌هاي پس از ۶۰ سالگي سوخت بدن آن‌ها كم مي‌شود و بالاخره مي‌توان انتظار داشت كه در اين دسته هم افرادي چاق شوند.

دسته دوم: افرادي هستند كه سوخت كم و ساز بالا دارند. به اين‌ها چاقي اكتسابي مي‌گويند به اين دسته مي‌توان كمك كرد.

دسته سوم: افرادي هستند كه سوخت و ساز بدن در آنان مخلوط است و با ۲ دسته ديگر فرق مي‌كند.


4+1 ماده غذایی كه عمر ما ايراني‌ها را كم مي‌كنند

«3» عاملي كه عمر را كوتاه مي‌كند

اثبات شده چاقي، بي‌خوابي و نااميدي ۳ عاملي هستند كه عمر را كوتاه مي‌كنند. يك توصيه به شما داشته باشم. اگر مي‌خواهيد ۱۲۰ سال عمر كنيد و سالم بمانيد، يك ماه در سال را روزه بگيريد. ۱۱ ماه ديگر از سال را شب‌ها روزه بگيريد و تاثير آن را در سلامت ببينيد. سعي كنيد ساعت ۶ عصر به بعد چيزي نخوريد. سوء تغذيه و تغذيه غلط به همراه هورمون‌ها ما را چاق مي‌كنند نه غذا خوردن. نوشابه‌ها با خاصيت شيريني كه دارند باعث ريزش شديد انسولين به داخل خون مي‌شوند. قند نوشابه در همان دقايق اوليه در خون از بين مي‌رود و اين انسولين است كه داخل خون مي‌ماند و باعث چاقي مي‌شود بدن افراد چاق پر از هورمون انسولين است. انسولين به‌ويژه شب‌ها كه پانكراس بايد استراحت كند با آن بازي مي‌كند درحالي‌كه بدن خواب است. سيستم گوارشي و پانكراس شب‌ها همراه بدن مي‌خوابد اما اين ما هستيم كه شب‌ها پانكراس را از خواب بيدار مي‌كنيم و آن را وامي‌داريم انسولين بسازد. وعده غذايي سنگين براي شام باعث مي‌شود قلب با فشار بيشتري خون را پمپاژ كند و اعضايي كه در طول شب بايد استراحت كنند مجبور به كار هستند. بياييد مثل ساير كشورهاي دنيا عصرانه بخوريم و از مصرف غذاهاي پختني براي شام اجتناب كنيم و با مصرف يك وعده غذايي سبك، سلامت بدن‌مان را حفظ كنيم.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

4+1 ماده غذایی كه عمر ما ايراني‌ها را كم مي‌كنند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مشهود دهقاني

      با تشكر - خيلي خوب بود

    • مجتبی

      120 سال عمر بدون دیزی چلو کباب و قرمه سبزی؟میشه؟اینارو نخوریم چی بخوریم؟چلوکباب و قورمه سبزی رو میشه کاری کرد اما بی دیزی هرگز....

    • کیان

      باسلام.من تابحال جایی نظر نذاشتم ولی انقدر از این متن لذت بردم که...
      ممنونم از زحمات بی دریغتان

    • ساناز

      سلام ميخواستم بدونم اقاي دكتر در ايران مطب دارن؟؟ اگه دارن ميشه ادرسشون رو بذارين ممنون

    • کوروش

      پدربزرگ من 108 سال عمر کرد، دیزی شم همیشه به راه بود!! چرا حقیقت رو به مردم نمیگید؟؟!! مشکل از دیزیه یا این همه غذاهای صنعتی و دستکاری شده و...، چه بلایی به سر مردم دنیا اومده که تو خود امریکا در طول 50 سال اخیر تعداد فرزندان اوتیسم 20 برابر شده!!!

    • یک هموطن

      سلام خدمت همه ی عزیزان.ضمن احترام ب نظریه ی دکتر. اما باید عرض کنم پدر شوهر من 106 سال عمر کرد تا جایی که من دیدم ایشون تا اخر عمرش تا جایی که تونست همه دارایش رو فدای شکمش کرد حتی بچه هاش.اونم بهترین غذاهای گوشتی.در این دوره فقط غصه ی بی پولی وبیکاری و محصولات ناسالم کارخانه ها از پای در میاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج