۱۶۳۹۹۹
۲ نظر
۵۰۶۳
۲ نظر
۵۰۶۳
پ

صد بازیکن برتر سال ۲۰۱۴ جهان (۵)

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی و انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴، بر آن شدیم تا لیستی از صد بازیکن برتر فوتبال در سال ۲۰۱۴ را برای شما تدارک ببینیم

طرفداری: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی و انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴، بر آن شدیم تا لیستی از صد بازیکن برتر فوتبال در سال ۲۰۱۴ را برای شما تدارک ببینیم که در قسمت پنجم و پایانی، نام بیست بازیکن برتر این لیست را مشاهده خواهید نمود.

۲۰- کوکه

هافبک ۲۲ ساله ای که به معنای واقعی کلمه با ظهور اتلتیکو مادرید دیگو سیمئونه به یکی از پدیده های فوتبال اسپانیا مبدل شد و در سال های اخیر روز به روز بهتر و پخته تر شده و با پا به سن گذاشتن هافبک های تیم ملی اسپانیا، وی یکی از امید های نسل آینده محسوب می شود. فصل ۲۰۱۳/۱۴ برای تمام جنوب مادریدی ها به یاد ماندنی و خاص بود، اما در این میان کوکه نقشی عظیم در موفقیت های تیمش ایفا کرد. وی فصل گذشته در مجموع ۵۷ بار برای اتلتیکو به میدان رفت و شاید در میان ۷ گلی که به ثمر رساند، مهمترین آنها گلی بود که در مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ وارد دروازه بارسلونا کرده و برای اولین بار از سال ۱۹۷۴ اتلتیکو را به نیمه نهایی فرستاد و در نهایت همراه با این تیم به عنوان نایب قهرمانی اروپا نائل شدند. اتلتیکو بعد از ۱۸ سال هم قهرمان لالیگا شد و کوکه با ۱۴ پاس گل به عنوان دومین پاسور برتر رقابت ها، نقشی اساسی در احقاق این رؤیا داشت. کوکه اما در جام جهانی همراه با تیم ملی اسپانیا توفیقی به دست نیاورد و اولین بازی خود در این تورنمنت را مقابل شیلی و سپس استرالیا تجربه کرد که موفق به تغییر سرنوشت شوم تیم نشد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۱۹- مارکو رویس

مارکو رویس سال گذشته بعد از نهایی شدن انتقال روبرت لواندوفسکی به بایرن مونیخ، به تک ستاره آسمان ابری وست فالن بدل گشت. با این حال، او توانست با نمایش های دلپذیر و گل های تاثیرگذارش تا حدی خلا هم تیمی های سابقش را پر کند. دارکوب در پایان فصل به عنوان بازیکن فصل بروسیا دورتموند برگزیده شد. وبسایت رسمی بوندس لیگا او را به عنوان بهترین بازیکن لیگ آلمان برگزید و مارکو در تیم فصل لیگ قهرمانان هم جایی برای خود دست و پا کرد. در حالی که از رویس به عنوان آماده ترین بازیکن اردوی تیم ملی آلمان یاد می شد، وی دچار مصدومیتی شدید در آستانه جام جهانی شد و از سفر به برزیل بازماند. او بعد از غیبتی ۴ ماهه به میادین بازگشت و خیلی زود به مرز آمادگی مناسب رسید و شایعات انتقالش به تیم های بزرگ اروپا بازهم به گوش رسید. با این حال، وی در نهایت بدشانسی دوباره آسیب دید و در روزهایی که شایعات انتقالش به مادرید قوی تر به گوش می رسد، هنوز به فوتبال بازنگشته است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۱۸- سرخیو راموس

ماتادور اهل کاماس، یکی از بهترین فصل های خود در زمینه باشگاهی را پشت سر گذاشت. راموس ۲۸ ساله به عنوان کاپیتان دوم باشگاه رئال مادرید، فصل گذشته یکی از ستون های خط دفاعی این تیم محسوب می شد که وظایف خود را بهتر از همیشه انجام داد. وی به عنوان یک مدافع میانی تکنیکی و صاحب سبک، فصل گذشته ۷ گل به ثمر رساند و بیشترین تعداد گل خود در یک فصل را ثبت کرد و بدون شک با ۳ گلی که در دیدارهای نیمه نهایی و فینال چمپیونزلیگ مقابل بایرن و اتلتیکو به ثمر رساند، نقشی غیرقابل انکار در فتح 'لا دسیما' مادریدی ها ایفا کرد. راموس در جام باشگاه های جهان نیز با به ثمر رساندن دو گل در نیمه نهایی و فینال، به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد. هرچند جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، نقطه تاریک کارنامه تمام اسپانیایی ها خواهد بود!

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۱۷- تیبو کورتـوا

دروزاه بانی که ۳ سال برای مادریدی ها خاطره ساخت و مانند دژی محکم در چارچوب دروازه آنها بود و در نهایت تابستان گذشته در اوج افتخارات و به عنوان یکی از سه دروزاه بان برتر دنیا، به آغوش مالک اصلی خود یعنی آبی های لندن بازگشت. او فصل گذشته ۵۶ بار پیراهن اتلتیکو را به تن کرد و با دریافت کمترین گل در فصل ۲۰۱۳/۱۴ لالیگا، برای دومین بار جایزه زامورا را به دست آورد. او سپس در جام جهانی همراه با تیم ملی بلژیک خوش درخشید و در ۵ بازی به طور ثابت سنگربان شیاطین سرخ بود و با ثبت ۳ کلین شیت، به صعود تیمش تا مرحله یک چهارم نهایی کمک کرد و عنوان بهترین ورزشکار سال ۲۰۱۴ کشورش را تصاحب کرد؛ و اکنون در تیم چلسی دروازه بان بزرگ و با تجربه ای چون پتر چک را نیمکت نشین خود کرده است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۱۶- لوکا مـودریچ

لوکا مودریچ، هافبکی که هم حضورش در میدان و هم غیبتش به طور یکسان احساس می شود. با روی کار آمدن کارلو آنچلوتی، وی به ستاره اصلی خط میانی رئال مادرید مبدل شد و در لالیگا میانگین ۹۰% پاس سالم را از خود به جای گذاشت و بیش از هر بازیکن دیگری در ترکیب تیم، توپ ها را بازیابی کرده بود. او در ۱۰۰مین بازی خود برای رئال مادرید، در دیدار نیمه نهایی چمپیونزلیگ مقابل بایرن مونیخ پاس گل اول تیمش را مهیا کرد و در هر دو دیدار نیمه نهایی به ترکیب منتخب هفته راه یافت. سازنده گل تساوی فینال چمپیونزلیگ نیز این بازیکن کروات بود تا نقش مهمی در تحقق رؤیای ۱۲ ساله مادریدی ها داشته باشد. مودریچ به تیم منتخب چمپیونزلیگ نیز راه یافت و به عنوان بهترین هافبک لالیگا [LFP] انتخاب شد. با وجود انتظارات فراوانی که از تیم ملی کرواسی می رفت، اما آنها در مرحله گروهی رقابت ها حذف شدند و بازی های ملی این بار در مقدماتی یورو ۲۰۱۶ گریبان گیر مودریچ شد تا او را ۳ ماه از میادین به دور نگه دارد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۱۵- پـل پوگبا

الماس سیاه یوونتوس و فوتبال فرانسه؛ فصل گذشته برای پوگبای جوان بسیار منحصر به فرد بود چرا که پس از فتح سری آ ایتالیا همراه با یوونتوس، وی همراه با تیم ملی فرانسه اولین جام جهانی خود را در ۲۱ سالگی تجربه کرد و تورنمنت بسیار خوبی نیز پشت سر گذاشت؛ او مقابل هندوراس پنالتی گرفته و باعث اخراج مدافع حریف شد، مقابل سوئیس پاس گل داد و مقابل نیجریه نیز گلزنی کرد و تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفتند تا وی به عنوان بهترین بازیکن جوان رقابت ها انتخاب شود. او همچنین در لیست ۲۳ نفره توپ طلا حضور پیدا کرد که جوان ترین بازیکن حاضر در لیست محسوب می شد. آمار او در این فصل نیز خیره کننده بوده و در حالیکه فصل گذشته در ۵۱ بازی برای یووه ۹ گل به ثمر رسانده بود، امسال در ۱۵ بازی ۴ گل به ثمر رسانده است و این بلوغ و پیشرفت او را نشان می دهد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۱۴- یحیی توره

زیر نظر مانوئل پیگرینی توره به کاپیتان دوم منچستر سیتی تبدیل شده است؛ در سال ۲۰۱۴ توره همراه با سیتزن ها فاتح جام اتحادیه و لیگ برتر انگلستان شد تا سال موفقی برای وی محسوب شود. توره در ۱۸ آوریل به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال لیگ برتر انتخاب شد و در نهایت در ترکیب منتخب سال قرار گرفت (PFA Team of the Year). سال گذشته او ۲۰ گل در لیگ برتر به ثمر رساند و بعد از فرانک لمپارد به تنها هافبکی تبدیل شد که در یک فصل این تعداد گل را به ثبت می رساند. توره در سال ۲۰۱۴ سومین جام جهانی خود را این بار به عنوان کاپیتان ساحل عاج تجربه کرد و در دیدار مقابل ژاپن به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۱۳- ادن هازارد

ستاره تیم ملی بلژیک و باشگاه چلسی که از نظر بسیاری کارشناسان پتانسیل دریافت توپ طلا در سال های آینده را دارد. در ۲۷ آوریل ۲۰۱۴، هازارد به عنوان بهترین بازیکن جوان سال لیگ برتر انتخاب شد و در ماه می همان سال نیز برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین بازیکن فصل چلسی انتخاب شد تا ارزش های خود را ثابت کند. هازارد به تنها بازیکن شاغل در فوتبال اروپا تبدیل شد که بیش از ۱۵ ضربه پنالتی گرفته و همه آنها را به گل تبدیل کرده است. وی فصل گذشته آمار ۴۹ بازی و ۱۷ گل را به جای گذاشت اما امسال تاکنون ۲۱ بازی و ۹ گل به نام خود ثبت کرده و نقشی کلیدی در روند پیروزی های تیم مورینیو داشته است. هازارد در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تنها دو پاس گل داد و همراه با تیمش تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت و در آنجا مغلوب آرژانتین شده و کنار رفتند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۱۲- گرت بیل

شاهزاده ولزی پس از کش و قوس های فراوان در طول تابستان گذشته به عنوان گران قیمت ترین بازیکن دنیا راهی قصر برنابئو شد و در همان یک فصل تقریباً به هرچه می خواست رسید. نیم فصل اول حضور بیل در مادرید با مصدومیت های متناوبی همراه بود، اما او در اولین بازی خود با پیراهن سفید مادریدی ها موفق به گلزنی در لالیگا شد. بیل که با توجه به وضعیت تیم ملی کشورش یکی از غایبان بزرگ جام جهانی محسوب می شد، تمام توان خود را در سطح باشگاهی به کار گرفت و یکی از ارکان اصلی فتح چهار جام تاریخی توسط رئال مادرید بود (کوپا دل ری، چمپیونزلیگ، سوپرکاپ اروپا، جام باشگاه های جهان). بیل در ۳ فینال موفق به گلزنی شد و اولین فصل خود را با ۲۲ گل و ۱۶ پاس گل در تمامی رقابت ها به اتمام رساند. تیم ملی ولز در سال ۲۰۱۴ با درخشش های گرت بیل امید بسیار زیادی به کسب جواز حضور در رقابت های یورو ۲۰۱۶ دارد و در رتبه دوم گروه B مقدماتی قرار دارند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۱۱- باستین شواین اشتایگر

شواینی طی سال های اخیر با مصدومیت های کوتاه و بلند دست به گریبان بوده است. این مسأله شامل کارنامه سال گذشته این بازیکن هم می شود که به طور متناوب برای بایرن به میدان رفت، ولی همواره پراهمیت ظاهر می شد. قبل از جام جهانی، شبهاتی در مورد آمادگی بدنی شواینی وجود داشت، ولی یواخیم لوو با اعتمادی که به وی داشت، نام او را در لیست ۲۳ نفره اش برای جام جهانی قرار داد. در برزیل، شواین اشتایگر از بازی های دور حذفی وارد ترکیب اصلی مانشافت شد و فرماندهی میانه میدان را به عهده گرفت. اوج هنرمندی و تاثیرگذاری گلادیاتور یوگی در فینال جام جهانی مقابل آرژانتین مشاهده شد؛ جایی که در غیبت سامی خدیرا و مصدومیت کریستوف کرامر، تنها عنصر دفاعی خط هافبک طرف اروپایی زمین شد. باستین با وجود مصدومیت قبلی و آسیب دیدگی اش در همان فینال، ستاره بی چون و چرای سفید پوشان آلمان بود و بسیاری از حمله های آلبی سلسته را ناکام گذاشت. این بازی و بازی همراه با مصدومیت کاپیتان فعلی مانشافت، او را ماه ها خانه نشین کرد، ولی وی شایستگی حضور در بین بیست نفر اول سال ۲۰۱۴ را داشت.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۱۰- دیگو کوستا

اتلتیکو مادرید همیشه مهاجمان بزرگی داشته و دیگو کوستا یکی از آنها بود؛ در فصلی که گذشت، زندگی حرفه ای کوستا به اوج خود رسید. کسی که با درخشش و گلزنی های خود برای تیم سیمئونه تا هفته ها در جدول گلزنان لالیگا بازیکنانی چون کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را به چالش کشیده بود و در نهایت تیمش فاتح تاریخی لیگ شد. او در لیگ قهرمانان اروپا نیز با به ثمر رساندن ۸ گل در ۹ مسابقه، نقشی کلیدی در رسیدن اتلتیکو به فینال رقابت ها ایفا کرد. کوستا اما در رده ملی با ترجیح دادن اسپانیا به برزیل، یک جام جهانی کابوس وار را پشت سر گذاشت اما این تلخی خیلی زود با انتقال ۳۲ میلیون پوندی به چلسی و ادامه درخشش زیر نظر مورینیو فراموش شد. کوستا در ۱۵ بازی لیگ برتر ۱۳ بار دروازه حریفان را گشوده است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۹- توماس مـولر

توماس مولر در جام جهانی ۲۰۱۰ به دنیای فوتبال معرفی شد. او طی فصل گذشته یکی از ارکان بایرن مونیخ در راه کسب دو گانه فوتبال آلمان و نیمه نهایی لیگ قهرمانان بود. با این حال، به یاد ماندنی ترین روزهای سال گذشته کشاورز فوتبال آلمان در ماه های ژوئن و جولای ۲۰۱۴ سپری شد. او در قدم اول جام جهانی مقابل پرتغال هت تریک کرد و در بازی با آمریکا هم گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند. پنجمین گل او هم در پیروزی تاریخی ۷-۱ آلمان مقابل برزیل در نیمه نهایی جام جهانی بدست آمد که دهمین گل او در تاریخ جام جهانی هم تلقی می شد. عملکرد خوب مولر با کاپ قهرمانی جهان به نتیجه رسید و او را به واسطه همین تاثیرگذاری و ثبات، در رده نهم برترین بازیکنان سال طرفداری قرار داد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۸- لیونل مسی

نابغه آرژآنتینی تنها یک قدم تا فتح جامی فاصله داشت که می توانست ویترین افتخارات وی در دنیای فوتبال را تکمیل کند اما اسیر تیم سازمان یافته آلمان و بی دقتی های خود و هم تیمی هایش در فینال جام جهانی شد تا سال را تنها با یک سوپرکاپ اسپانیا به پایان برساند؛ چیزی که برای بازیکنی چون مسی عادی نیست. شماره ۱۰ تیم ملی آرژانتین و بارسلونا در سال ۲۰۱۴ با مصدومیت های متعدد و گاهاً طولانی مدتی دست و پنجه نرم کرد و از شرایط آرمانی خود به دور بود اما با این وجود هم وی در همین سال به عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا (بالاتر از پائولینو آلکانتارا) دست یافت، با هت‌تریک مقابل رئال مادرید بالاتر از آلفردو دی استفانو به بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو ها تبدیل شد، با ثبت ۲۵۳مین گل خود در لالیگا، رکورد تلمو زارا را شکسته و به عنوان بهترین گلزن تاریخ این رقابت ها مطرح شد و همچنین با ثبت ۷۵مین گل، رکورد رائول گونزالس به عنوان بهترین گلزن تاریخ چمپیونزلیگ را نیز پشت سر گذاشت. لیونل مسی همچنین توپ طلای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را نیز به خاطر عمکلرد درخشانش در مرحله گروهی و یک هشتم نهایی (بهترین بازیکن میدان در ۴ مسابقه) بدست آورد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۷- آنخل دی ماریا

اگر بگوییم سال ۲۰۱۴ بهترین سال فوتبالی آنخلیتو بود، گزاف نخواهد بود. ستاره آرژانتینی جزو معدود بازیکنانی بود که هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی سال درخشانی پشت سر گذاشت. وقتی به نظر می رسید قربانی خرید گرت بیل خواهد شد، کارلتو پست جدیدی برای او تعریف کرد و وی به یکی از اضلاع مثلث خط میانی رئال مادرید تبدیل شد. دی ماریا با ۱۷ پاس گل به عنوان بهترین پاسور لالیگا انتخاب شد و در فینال چمپیونزلیگ نیز با عملکرد خیره کننده خود، جایزه بهترین بازیکن میدان را از دستان سرالکس فرگوسن دریافت کرد. او با فتح دو جام باشگاهی راهی جام جهانی شد، و به رسیدن آلبی سلسته تا فینال کمک کرد اما غیبت او در مقابل ژرمن ها ضربه سختی به پیکره شاگردان سابه یا وارد کرد. او بعداً در جریان دیدار دوستانه مقابل آلمان، با یک گل و سه پاس گل باعث پیروزی ۴-۲ تیمش شد تا آرژانتینی ها بیش از پیش حسرت غیبت او در فینال جام جهانی را بخورند. پس از جام جهانی، وی با مسئولان رئال مادرید به مشکل برخورد و پس از فتح سوپرکاپ اروپا، مادرید را به مقصد منچستریونایتد ترک کرد. دی ماریا عنوان بهترین بازیکن سال آرژانتین را بالاتر از بازیکنانی چون لیونل مسی و سرخیو آگرو تصاحب کرد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۶- تونی کروس

ماشین آلمانی مانشافت در سال ۲۰۱۴ آنقدر بازی کرد و درخشید تا سرانجام خودش اقرار کند که خسته شده است! هافبک ۲۴ ساله سابق بایرن مونیخ و کنونی رئال مادرید، فصل گذشته ۵۱ بازی برای باواریایی ها انجام داد و ۴ گل برای این تیم به ثمر رساند و یکی از عناصر اصلی کمربند خط میانی پپ گواردیولا در راه کسب دو گانه آلمان محسوب می شد. پیش از شروع جام جهانی، زمزمه هایی مبنی بر جدایی وی از بایرن مونیخ به گوش می رسید و از این رو، بزرگترین فستیوال فوتبالی جهان، برای کروس محلی بود برای به نمایش گذاشتن و اثبات مهارت ها و توانایی های خود تا بیش از پیش در مقابل چشمان خیره مشتریان، دلربایی کند. ثبت نام کروس به عنوان بهترین بازیکن میدان در پیروزی ۷-۱ مقابل برزیل در نیمه نهایی جام جهانی (با ۲ گل و یک پاس گل)، مهر تأییدی بر عملکرد خوب این بازیکن بود. بعد از آن وی راهی رئال مادرید شد و همراه با این تیم نیز قهرمان سوپرکاپ اروپا شد و دومین قهرمانی متوالی در جام باشگاه های جهان را نیز تجربه کرد تا سال بی نظیر خود را تکمیل کند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۵- لوئیز سوارز

فرشته آنفیلد فصل گذشته ۳۳ بار در لیگ برتر انگلستان پیراهن قرمزها را به تن کرد و با ثبت ۳۱ گل و تشکیل زوج فوق العاده با استوریج، عامل اصلی نایب قهرمانی لیورپول در لیگ برتر و بازگشت دوباره به رقابت های چمپیونزلیگ بود. او در آوریل سال ۲۰۱۴ به اولین بازیکن غیر اروپایی مبدل شد که عنوان بهترین بازیکن سال لیگ برتر را از آن خود می کند. وی به طور مشترک با کریستیانو رونالدو جایزه کفش طلای سال را نیز برنده شد. سوارز که با ۱۱ گل به عنوان آقای گل مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در آمریکای جنوبی گام به مسابقات گذاشته بود، بازی نخست تیمش در این جام مقابل کاستاریکا را به دلیل مصدومیت زانو از دست داد، اما در بازی بعدی مقابل انگلستان هر دو گل تیمش را به ثمر رساند تا امید های اروگوئه برای صعود به مرحله بعد زنده شود؛ اما کابوس سوارز در دیدار بعدی مقابل ایتالیا رقم خورد، جایی که تیمش با کسب پیروزی ۱-۰ راهی مرحله یک هشتم نهایی شد، اما سوارز به خاطر گاز گرفتن شانه کیه لینی، با محرومیت ۴ ماهه از بازی های ملی و باشگاهی مواجه شد که ضربه بزرگی به کارنامه وی وارد آمد. با اینحال نمی توان ارزش های مهاجم کنونی بارسلونا در فصلی که گذشت را نادیده گرفت و بدون شک وی شایسته حضور در جمع بهترین های سال است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۴- فیلیپ لام

یکی از تصمیمات بحث برانگیز پپ گواردیولا بعد از کوچ به مونیخ، انتقال فیلیپ لام از خط دفاع به خط میانی بایرن بود که بعدها توسط یواخیم لوو هم اجرا شده و ادامه یافت. از لام به عنوان برترین مدافع راست فوتبال دنیا طی سال های اخیر نام برده می شود، ولی هوش بالای بازیخوانی و تمرکز مثال زدنی اش در زمین، او را در پست هافبک تدافعی هم زبانزد کرد. سال ۲۰۱۴ بیانگر موفقیت های باشکاهی و ملی برای لام بود. او بعد از عملکرد رضایت بخش مستمر در کسب دوگانه فوتبال آلمان با کوسه ها، راهی جام جهانی شد. مصدومیت شکوردان موستافی و آمادگی خدیرا و شواین اشتایگر به معنای بازگشت کاپیتان ریزنقش مانشافت به پست سابقش در میانه راه جام جهانی بود. نمایش های مطمئن این بازیکن یکی از مهم ترین عوامل قهرمانی چهارم آلمان ها در جام جهانی و در نهایت حضورش در بین برترین های سال بوده است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۳- آرین روبن

کسی انتظار نداشت هافبک-مهاجم هلندی بعد از ترک رئال مادرید به مقصد مونیخ دوباره احیا شده و در زمره بهترین های دنیا قرار گیرد. با این حال، آرین روبن این کار را کرد و با تکیه به سرعت حرکتی بالا، دریبل های ریز و بغل پاهای دقیقش مرد محبوب آلیانتس آره نا لقب گرفت. این بازیکن علاوه بر عملکرد درخشانش برای بایرن مونیخ طی فصل گذشته در راه کسب قهرمانی بوندس لیگا و جام حذفی آلمان و رسیدن باوارایی ها به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، در جام جهانی هم خوش درخشید. شماره ۱۰ بایرن مونیخ، در برزیل در کنار رابین فن پرسی، زوج قدرتمندی تشکیل داد و اورانخه را برای دومین بار پیاپی تا نیمه نهایی جام جهانی پیش برد. ثبات در عملکرد و تحول در بازی این هافبک سابق چلسی، او را در زمره برترین های سال میلادی فعلی قرار داده است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۲- مانوئل نویر

مانوئل نویر مرد اول خطوط دروازه طی سال میلادی گذشته بوده است. بازی با توپ قدرتمند، واکنش های تماشایی و خروج های از محوطه جریمه متهورانه نویر بیش از ویژگی های دیگرش مورد توجه بوده است. از نویر به عنوان مبدع نقش سوییپر-دروازه بان یاد شده و او را متحول کننده شماره یک نقش دروازه بانان در فوتبال مدرن می شناسند. اوج هنر این بازیکن ۲۸ ساله در دیدار مرحله یک هشتم نهایی آلمان مقابل الجزایر بدست آمد که توانست با حرکت های جسورانه و تکل های دیدنی اش، از حذف زودهنگام مانشافت از مسابقات جلوگیری کند. انتخاب دروازه بان سابق شالکه به عنوان برترین دروازه بان جام جهانی ۲۰۱۴ و حضورش در بین ۳ نامزد نهایی کسب توپ طلای این سال میلادی در کنار جام قهرمانی جهان و دو گانه فوتبال آلمان، خلاصه ای از دستاوردهای فردی و تیمی برترین دروازه بان فعلی جهان است و او را در رده دوم ۱۰۰ بازیکن سال طرفداری قرار می دهد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

۱- کریستیـانو رونـالدو

و بالاخره بهترین بازیکن دنیا در سالی که گذشت! کسی که برای بهترین بودن همه کار کرد. کریستیانو رونالدو در فصل گذشته باز هم به رکورد شکنی ها ادامه داد: به ثمر رساندن ۱۷ گل بی سابقه در یک فصل چمپیونزلیگ که با قهرمانی رئال مادرید نیز همراه شد، دریافت جایزه مرد سال فوتبال اروپا، کسب عنوان پی چی چی (آقای گل لالیگا) با ۳۱ گل زده و دریافت سومین کفش طلای خود، رکورد دار هت‌تریک در تاریخ لالیگا با ۲۳ هت‌تریک، کسب عنوان بهترین بازیکن و بهترین مهاجم لالیگا و دریافت جایزه زیبا ترین گل فصل، پشت سر گذاشتن رکورد ۷۱ گل رائول گونزالس در جدول بهترین گلزنان تاریخ چمپیونزلیگ (با ۷۲ گل)، سریع ترین بازیکنی که در تاریخ لالیگا به ۲۰۰ گل می رسد (پس از ۱۷۸ بازی)، و بسیاری رکورد های دیگر که در کنار ۴ جام قهرمانی، سالی درخشان برای او رقم زد. او که یک تنه تیم ملی پرتغال را به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رسانده بود، در اواخر فصل گذشته با مصدومیت زانو دست و پنجه نرم می کرد و با همان شرایط گام به مسابقات گذاشت و در حالیکه تنها یک گل و یک پاس گل به نام خود ثبت کرد، تیمش با ۴ امتیاز در همان مرحله گروهی حذف شد. رونالدو در این فصل نیز عملکرد بی نظیر خود را ادامه داده و در ۲۵ مسابقه ۳۲ گل به ثمر رسانده است و در حال حاضر با ۲۵ گل و ۸ پاس گل، آقای گل و بهترین پاسور لالیگا محسوب می شود و در سال ۲۰۱۴، از ۱۷۸ گل رئال مادرید ۶۰ گل به نام او ثبت شده است و تمام این ها صدور حکم بهترین در مورد این بازیکن را آسان می کند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (5)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      رونالدو رو عشقه

    • چشمه کبودی

      من خیلی احمقم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج