۱۶۴۷۲۴
۱ نظر
۵۰۲۷
۱ نظر
۵۰۲۷
پ

فاطمه گودرزی، عاشق رستوران و رستوران‌داری

فاطمه گودرزی به دلیل وسواس در انتخاب نقش‌هایش، در هر كاراكتری كه ایفای نقش كرده تا مدت‌ها در ذهن مخاطبان مانده است.اولین حضور او به سه دهه پیش برمی‌گردد.

فاطمه گودرزی، عاشق رستوران و رستوران‌داری
مجله زندگی ایده آل - نسیم چراغلو: فاطمه گودرزی به دلیل وسواس در انتخاب نقش‌هایش، در هر كاراكتری كه ایفای نقش كرده تا مدت‌ها در ذهن مخاطبان مانده است.اولین حضور او به سه دهه پیش برمی‌گردد. كمتر كسی اولین بازی فاطمه گودرزی در سریال گالش‌های مادربزرگ درسال ۶۷ به‌خاطر می‌آورد؛ ترانه مادری، ازدواج صورتی و دردسر والدین نقش‌های ماندگار او هستند.

آخرین بازی او ایفای نقش محبوبه، مادر خانواده‌ای ورشكسته در سریال جاده چالوس است كه هرشب ساعت ۲۳ از شبكه ۵ پخش می‌شود. با او به گفت‌وگو نشستیم تا درباره این سریال و ۲۶ سال حضور او در سینما و تلویزیون بپرسیم.

چه شد كه به گروه جاده چالوس پیوستید؟

فكر می‌كنم جزو اولین كسانی بودم كه به گروه دعوت شدم، با من تماس گرفتند و وقتی فیلمنامه را خواندم، نقش محبوبه به دلم نشست و قبول كردم تا در جاده چالوس بازی كنم.

فاطمه گودرزی، عاشق رستوران و رستوران‌داری

نقطه عطف فیلمنامه چه بود كه شما را جذب كرد؟

بخشی از آن برمی‌گردد به صحبت‌هایی كه با آقای معظمی در مورد نقش كردیم؛ زنی كه مشكلاتی برای خانواده‌اش پیش می‌آید و مسئولیت‌هایی بر دوشش می‌افتد. چالش‌هایی كه در این نقش وجود دارد او را جذاب می‌كند. قبل از آن كارهای آقای معظمی را در سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» دیده بودم و فكر كردم می‌توانم به این پروژه اعتماد كنم.

قبلا در سریال فاصله‌ها و الان در سریال جاده چالوس شما رستوران‌دار هستید، آیا در زندگی شخصی‌تان هیچوقت به این شغل فكر كرده‌اید؟ یا به آن علاقه‌ای دارید؟

من شیفته آشپزی و پخت‌وپز هستم و امیدوارم روزی فرصتی پیش بیاید تا بتوانم این كار را به صورت حرفه‌ای انجام دهم.

بعد از پخش چندین قسمت از این سریال چه عكس‌العمل‌هایی از طرف اطرافیان و مردم داشتید؟

اطرافیانم فعلا صحبتی نمی‌كنند، به این دلیل كه منتظرند تا قسمت‌های بیشتری ببینند و بتوانند راحت‌تر قضاوت كنند اما فكر می‌كنم تا اینجای سریال موفق بوده و توانسته ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار كند. ما به زمان نیاز داریم تا سریال جای خودش را باز كند. این سریال جنایی، پلیسی و اكشن نیست بلكه خانوادگی است و مسائل بسیار واقعی را مطرح می‌كند به همین دلیل غیر قابل باور و دور از ذهن نیست.

كارگردان این سریال تاكید بر نشان دادن فرهنگ و باورهای ایرانی دارد، در شخصیت خود شما چنین تمایلی وجود دارد؟

من تلاش خاصی نمی‌كنم به این دلیل كه ناخودآگاه این باورها در خون تمام ما و فرهنگی كه در آن بزرگ شده‌ایم وجود دارد. تمام هم‌نسل‌های من با این روش زندگی می‌كنند و البته تمام تلاشم را كرده‌ام تا فرزندانم نیز همینطور باشند؛ البته كه بعضی از پیشرفت‌ها در علم و رسانه‌ها در تمام خانه‌های ایرانی رسوخ پیدا كرده‌اند اما این مسئله جهانی است و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم ولی نه من بلكه تمام مردم ایران به این اصالت پایبند هستند .

در سال ۱۳۶۷ اولین كار شما سریالی بود به نام گالش‌های مادربزرگ و تا جاده چالوس كه آخرین كار پخش‌شده شماست در ۱۷ سریال تلویزیونی بازی كرده‌اید که عدد كم و كوچكی نیست. از این كارنامه پربار چه چیزی برای خودتان باقی مانده است؟

من یاد گرفتم که باید با مردم روراست باشم و باید درست‌ترین كار را انجام دهم. ما به‌عنوان بازیگر برای مردم الگو می‌شویم و اگر كمی از مسیر را اشتباه برویم، می‌توانیم روی آنها تاثیر منفی بگذاریم، به‌خصوص برای كسانی كه بسیار الگوپذیر هستند. یك بازیگر حرفه‌ای و متعصب با در نظر گرفتن تمام این مسائل نقش را انتخاب و ایفا می‌كند.

بخش اصلی فیلمبرداری این سریال در جاده چالوس انجام شده یعنی زمانی در این خطه زندگی كردید، هیچ‌وقت در زندگی واقعی خود به مهاجرت از تهران فكر كرده‌اید؟

من شهرهای شمالی كشور را واقعا دوست دارم اما به مهاجرت هیچ‌وقت فكر نكرده‌ام. متاسفانه من جاهای شلوغ را بیشتر دوست دارم و نمی‌خواهم از تهران بروم. شاید باور نكنید اما من عاشق بازار رفتن هستم و این كار به من آرامش می‌دهد.

خاطره‌ای از دوران فیلمبرداری «جاده چالوس» دارید؟

خوشبختانه از گروه خیلی راضی بودم، ارتباط بین عوامل و هنرمندان بسیار دوستانه بود؛ خیلی خوشحالم كه با این گروه كار كردم. گروه فیلمبرداری، گروه كارگردانی و همه بسیار فوق‌العاده بودند. تلاش آنها در آن دوران قابل ستایش بود، فیلمبرداری ما در ماه رمضان و در گرمای شدید بود. تلاش تمام عوامل به‌خصوص گروه تداركات برای بهتر شدن شرایط گاهی اوقات واقعا مرا شرمنده می‌كرد. این نكته كه كارگردان و تمام گروه به‌موقع نیاز بازیگر را تشخیص دهند و بفهمند در آن لحظه به چه چیزی احتیاج دارد، چیزی است كه در تمام گروه‌ها دیده نمی‌شود. از كار كردن با آنها لذت بردم و خیلی خوشحالم كه این موقعیت برایم پیش آمد.

در این ۲۶ سال آیا همكاری دیگری با آقای امكانیان داشتید؟ چطور بود؟

در این سریال اولین باری بود كه آقای امكانیان به‌عنوان نقش مقابلم بود. ما فقط در سریال دردسر والدین كه ایشان به عنوان تهیه‌كننده سریال حضور داشتند با هم همكاری كرده بودیم. آقای امكانیان یك بازیگر بسیار زحمت‌كش و دقیق است. كار كردن با او بسیار راحت و روان است. اگر صبر و حوصله ایشان نبود شاید كار به این آسانی‌ها پیش نمی‌رفت.

در سریال جاده چالوس و البته چند نقش دیگرتان مثل دردسر والدین، ازدواج صورتی و ازدواج به سبك ایرانی موقعیت‌هایی از طنز وجود دارد، كارهای طنز را ترجیح می‌دهید؟

من بازی در نقش‌های طنز را دوست دارم تا الان هم همانطور كه شما گفتید در چند سریال و فیلم كه موقعیت طنز داشتند بازی كردم. خیلی خوشحالم كه این موقعیت‌ها برایم پیش آمده است. اگر فیلمنامه طنز و موقعیت‌ها به درستی كنار هم چیده شوند بازی در آنها برای من در اولویت هستند.

محبوبه در سریال جاده چالوس چقدر شبیه شخصیت واقعی خود شماست؟

همیشه درصدی از نقش در وجود بازیگر هست. من هم درصدی از محبوبه را در خودم دارم، شاید همین تلاش كردنش برای انسجام و همكاری خانواده‌ای كه یك مشكل مهم را پیش‌رو دارد، بخش عمده‌ای از وجود خود من است.

فاطمه گودرزی، عاشق رستوران و رستوران‌داری

اگر در زندگی واقعی خود مانند این سریال خانواده‌تان دچار ورشكستگی شوند آیا به خونسردی محبوبه در سریال خواهید بود؟

واقعا تا زمانی كه این اتفاق نیفتد نمی‌توانم نظر بدهم اما فكر می‌كنم باید خونسردی خود را حفظ كرده و كمی تحمل‌مان را بیشتر كنیم. اگر كمی مسائل را ساده‌تر بگیریم قطعا با آرامش بیشتری می‌توانیم مشكلات را حل كنیم. وقتی از پس مشكلات بر نمی‌آییم بهتر است از كنار آنها به آسانی بگذریم.

در این سریال از جوانانی كه تازه وارد در این عرصه هستند و به‌اصطلاح نابازیگرند استفاده شده، این موضوع كار را برای شما سخت نمی‌كرد؟ آیا كار كردن با تیم كاملا حرفه‌ای را ترجیح نمی‌دهید؟

من از این اتفاق خیلی خوشحال می‌شوم، ما همیشه در سنین مختلف بازیگر كم داریم. من در تمام سریال‌ها با جوانان زیادی هم‌بازی بوده‌ام، خوبی كار با آنها این است كه ما را به دنیای خودشان نزدیك می‌كنند و به افراد حاضر در صحنه انرژی می‌دهند.

ظاهرا پسر خود شما هم در این سریال بازی می‌كند؟

بله پسر من پویان هم در این سریال بازی می‌كند، البته من برای ورود او به دنیای بازیگری هیچ تلاشی نكردم و تقریبا به‌زور وارد این حرفه شده است. من همیشه به او می‌گفتم می‌تواند بازیگری را در كنار شغل اصلی خودش داشته باشد اما او بسیار به این رشته علاقه دارد و وقتی من متوجه شدم كه صمیمانه می‌خواهد با تلاش خودش وارد این عرصه شود، مانع او نشدم.

فاطمه گودرزی گالش‌های مادربزرگ تا فاطمه گودرزی جاده چالوس، چه تغییری كرده است؟

در شروع كار بازیگری و وقتی اولین بار جلوی دوربین قرار گرفتم هیچ ترس و استرسی نداشتم، واقعیتش این است كه انسان هرچه كمتر آگاهی داشته باشد، كمتر می‌ترسد. بعد از سال‌ها فكر می‌كنم خیلی راه دارم برای یاد گرفتن. هرچه بیشتر كار می‌كنم، وسواس بیشتری دارم. امیدوارم مسائل و مشكلاتی كه برای كارهای تلویزیونی وجود دارد، حل شود و اشتیاقی كه افراد حرفه‌ای برای كار كردن دارند از بین نرود. باید در نظر بگیریم كه خیلی از افراد امرار معاش‌شان از همین راه است، باید قبل از شروع كار به تمام مسائل فكر كنند نه اینكه كار را شروع كنند و بگویند حالا درست می‌شود. كارهایی كه با این عملكرد شروع می‌شوند باعث اذیت شدن كل گروه می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نگار

      کدوم وسواس در انتخاب نقش؟! آن چه زنان درباره مردان نمی دانند رو میگی؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج