۱۶۵۸۵۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ساحت رهبری از بی‌ادبی‌ها آسیبی نمی‌بیند

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه کسانی که به رهبری جسارت کردند، بی عقل هستند، گفت: ساحت مقام معظم رهبری آنقدر پاک است که از بی‌ادبی‌های افراد آسیبی نمی‌بیند.

ایسنا: آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه کسانی که به رهبری جسارت کردند، بی عقل هستند، گفت: ساحت مقام معظم رهبری آنقدر پاک است که از بی‌ادبی‌های افراد آسیبی نمی‌بیند.

آیت الله مصباح یزدی شب گذشته در همایش بزرگ بیعت که در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد، بیان کرد: تعدادی هستند که حتی مسائل ساده را نیز تشخیص نمی دهند و دلیل این امر بی‌عقلی آنان است.

وی ادامه داد: هفته‌ای که گذشت را به حق بصیرت نام نهادند؛ بصیرت به معنای بینش عمیق معنوی است و این قوه در تمامی انسان‌ها مانند عقل یکسان نیست.

مصباح یزدی اضافه کرد: بصیرت نیازمند ابزاری همچون درک و معلومات است که بخش اعظم آن را تجربیات تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر معلومات و عقل ضعیف باشد، بصیرت ضعیف می شود، خاطرنشان کرد: معلومات یک فرد که از ابتدای انقلاب زندگی خود را برای خدمت به آن صرف کرده است نسبت به کسی که تازه وارد این عرصه شده، متفاوت است.

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: انسان زمانی که چیزی را دوست ندارد، چشمش آن را درک نمی کند و این یک اصل روانشناسی است که در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما هم مصداق دارد.

وی بیان کرد: بعضی از افراد تنها به دنبال لذت هستند و اگر کسی اینگونه شد، دیگر حقیقت را نمی تواند درک کند زیرا بر قلب، گوش‌ها و چشم‌هایش مهر زده است.

مصباح یزدی با اشاره به اینکه اگر انسان بنده‌ی هوای نفس شد، بصیرت را از دست می دهد، افزود: متاسفانه فرهنگ دنیای امروز این موضوع را تبلیغ می کند.

وی اضافه کرد: این بندگی برای هوای نفس در عرصه سیاست وجود دارد و افراد خاصی حرف‌هایی می زنند که بچه هم تشخیص می دهد که این حرف اشتباه است.

مصباح یزدی توضیح داد: زمانی که قبل از انقلاب حکومت نظامی اعلام شده بود، امام(ره) فرمودند که مردم بیایند داخل خیابان‌ها و تعداد کثیری از سیاستمداران مخالف دستور ایشان بودند، این مسئله نیز در این زمان برای مقام معظم رهبری اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه خداوند با کمال و لطفش انقلاب اسلامی را رها نکرده است و دستور داده از کسی اطاعت کنیم که در زمان غیبت از نظر بصیرت ممتاز است، تاکید کرد: ولایت فقیه امتیازی است که خداوند برای جامعه ما ذخیره کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: فرق اساسی که انقلاب ما با دیگر انقلاب‌ها داشته است، ولایت فقیه بوده که دلیل پیروزی جمهوری اسلامی تاکنون بوده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری احیا کننده بصیرت در این زمان هستند، اضافه کرد: نباید خواص و بعضی مردم از روی ناآگاهی بابت این نعمت، شکرگذاری نکنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج