۱۶۹۲۸
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

۵ اتوموبیل برتر نمایشگاه SEMA ۲۰۱۱

تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

SEMA که مخفف Specialty Equipment Market Association و به معنی همایش عرضه و تجارت تجهیزات خاص بوده، نام نمایشگاه بین المللی اتوموبیلی می باشد که سبک و سیاقی متفاوت با سایر نمایشگاه های خودرو داشته و تنها خودروهای تیونیگ شده با استاندارهای خاص و برندهای معتبر ارائه کننده لوازم اسپرت و جانبی خودرو در آن مجاز به حضور می باشند.

تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

برترین ها: SEMA که مخفف Specialty Equipment Market Association و به معنی همایش عرضه و تجارت تجهیزات خاص بوده، نام نمایشگاه بین المللی اتوموبیلی می باشد که سبک و سیاقی متفاوت با سایر نمایشگاه های خودرو داشته و تنها خودروهای تیونیگ شده با استاندارهای خاص و برندهای معتبر ارائه کننده لوازم اسپرت و جانبی خودرو در آن مجاز به حضور می باشند.

این نمایشگاه از هر جهت متفاوت و البته معتبر، از سال ۱۹۶۳ و هرساله در هفته اول نوامبر با هیاهو و زرق و برق فراوان در شهر لاس وگاس واقع در ایالت نوادا کشور ایالات متحده برگزار می‌شود.آخرین لوازم جانبی و دستاوردهای دنیای اتومبیل از جمله تجهیزات مخصوص پیست و مسابقه، انواع کیت های ارتقاء ظاهری و دینامیکی بدنه خودرو، معتبرترین برندهای رینگ و لاستیک‌و....، نخبگان صنعت اتومبیل و البته هیجان انگیزترین خودروهای ارتقا یافته و تیون شده در کلاس های مختلف که حتی تصور آن‌ها نیز در دنیای واقعی مشکل به نظر می رسد، همه و همه در نمایشگاه SEMAدرکنار یکدیگر موجود می باشند. اتومبیل‌های شرکت کننده در نمایشگاه طیف وسیعی از خودروهای تیونینگ شده در کلاس هاس مختلف شامل انواع ماسل کارها(خوردوهای عضلانی آمریکایی)، خودروهای گروه کلاسیک، خودروهای لوکس، اتوموبیل‌های اسپرت سبک(عموماً ژاپنی و کره ای)، خودروهای استریت راد(Street rodیا hot rodها کلاس خاصی از خودروهای سبک، با ظاهری کاملاً ویژه و عملکردی منحصربفرد بوده که بیش‌تر برای ریس های خیابانی تجهیز شده اند و در ایالات متحده عمومیت بیش‌تری دارند که از معروف‌ترین آن‌ها می توان به خودروی پلیموث پراولرکمپانی کریسلر در سال‌های نه چندان دور اشاره کرد)، SUV ها ، کامیونت های سبک با عملکرد اسپرت و Off road و ... را که توسط معتبرترین کمپانی های خودروساز و تیونر خودرو از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا عرضه می شوند را تشکیل می دهند تا قابلیت‌ها و توانمندی‌های سازندگان خود را به رخ سایرین بکشند. در این نمایشگاه ویژه انواع تیونینگ شده سوپر اتوموبیل‌های گران‌قیمت اروپایی مانند فراری، لامبورگینی، بوگاتی، پاگانی و ...به ندرت به چشم می خورند.اهمیت چندانی ندارد که به چه کلاس و یا برندی از اتوموبیل گرایش دارید، در هر صورت و با توجه به طیف بسیار وسیع اتوموبیلهای تیونینگ شده موجود در نمایشگاهSEMA، خودروی مورد علاقه خود را با سیستم تعلیق و فنربندی اصلاح شده، تایرهای بزرگ‌تر، بادی کیت های متورم، موتورهای تقویت شده و .... خواهید یافت! تنها موضوع این است که نمایشگاه SEMA برای بازدید عموم آزاد نیست و با توجه به ماهیت تجاریش برای ورود، به نوعی گواهینامه صنعتی احتیاج است که آن را از جهاتی ویژه متخصصین و متولیان صنعت خودرو می نماید.(نکته جالب اینکه با وجود این محدودیت ها در طول برگزاری نمایشگاه امسال بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده متخصص در آن حضور یافتند).در ادامه مجموعه ای از ۵ اتوموبیل برتر عرضه شده در آخرین نمایشگاه سما(SEMA show ۲۰۱۱)، ارائه خواهد شد


تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

هیوندای جنسیس کوپه RM500

یک فرمول کلاسیک برای کسب موفقیت در خودروهای اسپرت: قرار دادن موتور V۸ پرقدرت بر روی یک پلت فرم با قابلیت انتقال قدرت به محورهای عقب و البته در قالب یک بدنه کوپه جذاب.
و این دستورالعمل به درستی توسط آقای ریس میلن و تیم مسابقه ای RMRدر مورد هیوندای جنسیس کوپه RM500 رعایت شده است. بسیار از افراد حرفه ای و صاحب نظران دنیای اتوموبیل، جنسیس کوپه هیوندای را هرگز در جایگاه یک خودروی اسپرت واقعی و بعنوان تهدیدی جدی برای رقبای اصیل اروپایی و آمریکایی اش در نظر نمی گیرند. اما آقای ریس میلن کاملاً متفاوت می اندیشد و برای نشان دادن پتانیسل بالای​این کوپه نوظهور کره ای در مقوله تیونینگ ،موتور V8 5 لیتری 450 اسبی، متعلق به عضو دیگر خانواده هیوندای یعنی جنسیس سدان R-Spec را با ظرافت هر چه تمام جای​گزین موتور 3.8 لیتری V6نموده است. البته با سیستم اگزوز فولادی به همراه سراگزوزهای تیتانیومی بسیار زیبای ضد زنگ و همچنین تقویت سیستم خنک کننده موتور، قابلیت تطبیق پذیری و مقاومت موتور V8 را درپیمودن پیست های مسابقه نیز به شکل چشم گیری افزایش داده است. سیستم ترمز نیز در RM500 حکایت جداگانه ای داردو سیستم ترمز استاندارد جنسیس کوپه جای خود را به دیسک های ترمزکربن سرامیک غول پیکر برمبو با اندازه های 15.5 اینچ درچرخهای جلو با کالیپرهای 6 پیستونی و 15 اینچ درعقب و با کالیپرهای 4 پیستونی داده اند تا در مقابل مهار قدرت موتور V8آن همواره سربلند باشند.اعضای تیم RMRدر ارتقای هندلینگ محصولاتش تبحری ویژه دارند، اما در مورد این هیوندای و با توجه به توانایی های نسبتاً بالای شاسی جنسیس، سیستم تعلیق​را تقریباً بدون تغییر باقی گذاشته اند و تنها لاستیک های هانکوک RS-3s در اندازه های ZR45/245در جلو و ZR35/275بر روی رینگ​های 19 اینچی برند معروف HRE سوار شده اند. برای کاهش وزن نیز در قطعات بدنه به وفور از کربن فایبر استفاده شده است تا جای گلایه ای باقی نماند.


تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

کادیلاک CTS-V Coupe D3

ستاره نمایشگاه SEMA show ۲۰۱۱ بدون شک کادیلاک مخوفی بود که تغییرات شگرفی توسط مهندسین گروه تیونینگ D۳ در آن ایجاد شده بود. کادیلاک استاندارد CTS-Vکوپه، در حالت استاندارد نیز با تکیه بر موتور ۶.۲ لیتری V۸ سوپر شارژر با توان اعجاب انگیز ۵۵۶ اسب بخاردر زمره اتوموبیل‌های پرقدرت با عملکرد ویژه بوده و یک رقیب تمام عیار و خطرناک برای خودروهای اسپرت گران قیمت اروپایی نظیر بی ام دابلیو M۳، جاگوار XKR، مرسدس C Coupe۶۳ AMG و ...محسوب می شود و تیونینگ آن قطعاً از عهده هر شرکت تیونری خارج بوده و اصولاً قواعد تقویت اتوموبیل‌هایی در این کلاس از عملکرد، باخودرهای عادی کاملاً متفاوت می باشد و هر تغییر ناشیانه ای به راحتی میتواند لطمات جدی به قابلیت‌های خودرو زده و حتی شاهد رکوردهای بعضاً ضعیف تری از نتایج قبل از تیون باشیم.

البته بدست آوردن ارقام بالاتر در توان خروجی موتور و یا ثبت رکورهای بهتر شتاب و حداکثر سرعت، تنها بخش ناچیزی از مقوله تیونینگ (علی الخصوص در مورد این کلاس از خودروها) بوده و هماهنگی و یکپارچگی تمام قطعات خوردو از قبیل جعبه دنده، سیستم ترمز، تعلیق و ... مقوله بسیار پیچیده است که پرداختن به آن از حوصله این مقاله خارج می باشد .

تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

با این وجود تغییراتی که توسط D۳ که سابقه ای طولانی در تیونیگ محصولات کادیلاک را نیز در کارنامه خود به یدک می کشد واقعاً ستودنی بوده و در واقع نتیجه کار محصولی استثنایی است که برای درک بهتر پروژه ای که در مورد این کادیلاک به انجام رسانیده است بهتر می باشد تا نگاهی به مشخصات این سوپر اتوموبیل بیندازیم. D۳ با رساندن حجم موتور به ۷ لیتر و استفاده از سوپر شارژهای غول پیکر و انحصاری توانسته قدرت شگفت انگیز ۱۰۰۱ اسب بخار را برای این هیولا به ثبت برساند.

این قدرت عظیم توسط لاستیک‌های مسابقه ایTOYOProxes R۸۸۸ با سایزهای ۳۴۵ در جلو و ۲۷۵ در عقب که بر روی رینگ‌های ۲۰ اینچی سوار شده اند اشتیاق فراوانی‌برای کندن آسفالت خیابان​ها و پیست‌های مسابقه‌دارد!سیتم تعلیق کاملاً ارتقایافته با سود بردن از محصولات برند KW و البته تایرهای غول پیکر TOYO تحمل فشار جانبی بیش از ۱ جی را برای این اتومبیل میسر می‌سازند. در جهت کاهش وزن نیز مجموعه اقدامات ویژه ای مانند استفاده فراوان و دست و دل بازانه از الياف کربن در جای جای خودرو، بکارگیری صندلی‌های مخصوص ریکارو و... انجام شده است.

تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

در مورد رکوردهای این ابر اتومبیل اطلاعات دقیقی توسط کمپانی تیونر داده نشده، اما به زودی و با درخشش بر روی پیست های مسابقه و خیابان‌ها اطلاعات رسمی مرتبط با رکوردهای آن نیز فاش خواهد شد.


تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

جیپ رانگلر Blue Crush

گروه تیونینگ Moparدقیقاً همان جایگاهی را که تیونرهای AMG و M - Powerدر مورد تولیدات بنز و بی ام دابلیو دارند، در قبال محصولات گروه خودروسازی کرایسلر و از جمله برند Jeepدارد. بدین معنی که شرکت تیونینگ به نوعی زیر مجموعه خودرو ساز اصلی است و در نتیجه محصولات آن نیز از نظر کیفی مورد تأیید کارخانه مادر بوده و این مهم مزایای ارزشمندی برای صاحبان خودروهای تیونینگ شده این‌چنینی به همراه دارد، از قبیل خارج نشدن خودرو از گارانتی استاندارد کارخانه، بازار دست دوم بهتر و ....

تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

محصولات Mopar همواره بعنوان اتومبیل هایی که چاشنی تفاوت در آن‌ها نسبت به خودروهای عادی کاملاً مشهود است شناخته می شوند و جیپ رانگلر Blue Crushنیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.Blue Crush در نمایشگاه SEMA ۲۰۱۱ اولین حضور خود را در یک نمایشگاه بین المللی معتبر تجربه نمود و با آن ظاهر مخوف و مشخصات بی نظریش توانست لبخند رضایت را بر لبهای علاقه مندان به خودروهای Off road واقعی و به ویژه برند اصیل Jeep بنشاند.

تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

نکته بسیار جالب و در عین حال عجیب در مورد این رانگلر پر قدرت، قرار گرفتن آن در گروه خودروهای هایبرید و یا تلفیقی است. اما در اینجا مفهموم هیبرید با آنچه که در خودرهایی مانند تویوتا پریوس، کمری هایبرید، شورلت ولت و .... می شناسید، اندکی تفاوت دارد! (در واقع اتومبیل‌های هیبرید به بیان ساده به خودروهای اطلاق می شوند که قوای محرکه خود را از تلفیق یک موتور درون سوز معمولاً بنزینی و یا دیزل، با یک موتور الکتریکی قابل شارژ گرفته و از نظر مصرف سوخت نیز بسیار اقتصادی می باشند. هایبرید در لغت نیز به معنی دورگه، مرکب و تلفیقی بوده که در مورد خودرهای مذکور اشاره به تلفیق و استفاده از دو نوع موتور در یک خودرو دارد). واژه هایبرید یا دورگه توسط مهندسین Mopar در مورد Blue Crush به گونه ای دیگر مورد استفاده قرار گرفته واین رانگلر وحشی در حقیقت با تلفیق قابلیت‌های یک خودروی صخره نورد و توانایی درنوردیدن تپه های شنی آن‌هم در بالاترین استانداردهای موجود، توانسته به سبک خود در زمره خودروهای تلفیقی و یا به عبارتی هایبرید جای گیرد!

تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

جیپ رانگلر Blue Crush بر مبنای رانگلر پر طرفدار Unlimited ساخته شده و بیش از هر چیز یک نیروگاه معروف HEMIV۸ ۶.۴ لیتری با توانایی تولید ۵۴۰ اسب بخار در زیر کاپوت آبی رنگش می درخشد.

گذشته از موتور حجیم و عملکرد استثنایی، Blue Crush از محورها و اتصالات فوق العاده نیرومند، سپرهای کوتاه آلومینیومی، رل کیج سرتاسری پنج اتصالی داخل، ضد شوکهای کمکی و یک سیستم تعلیق انحصاری که کاملاً در راستای ارتقای بیش از پیش توانایی‌های Off road تجهیز و تنظیم شده، بهره می برد.

و در انتها تایرهای ۳۹ اینچی! این هیولای دو نفره علاوه بر زیبایی و جذبه بصری، این امکان را در اختیارتان می گذارد تا در عبور از ناهموارترین و دست نیافتنی ترین عوارض زمین و مناطق سنگلاخی، غیر ممکنی برایتان وجود نداشته باشد.


تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

مزدا توربو 2 کانسپت

مزدا ۲ که به تازگی شاهد تردد آن در خیابان‌های کشورمان هستيم و در کنار برادر بزرگترش یعنی مزدا۳، از جمله خودرهای موفق و پر فروش گروه خودروسازی مزدا می باشد و علی رغم قیمت نامعقولش که مستقیماً ناشی از سیاستهای عجیب و غریب و مبهم حاکم بر بازار خودرو کشورمان است، توانسته در همین مدت کوتاه با تکیه بر فاکتورهایی مانند خوشنامی برند مزدا، به روز بودن فناوری، طراحی اسپرت و متفاوت، فقدان رقبای بین المللی در بازار خودروی ایران و ... عملکرد نسبتاً موفقی در فروش را تجربه نماید.این مهم بهانه ای شد تا به معرفی ورژن متفاوتی از مزدا۲ که به طور کامل و حرفه ای توسط تیم R&D(تحقیق و توسعه) کارخانه مزدا مورد تیونینگ قرار گرفته بپردازیم. مزدا توربو ۲ موجود در نمایشگاه SEMA ۲۰۱۱ با وجود اینکه خودروهای پر آوازه ای از جمله انواع تیون شده مزدا MX-۵، Cosmo کلاسیک و ... را در در غرفه مزدا در کنار خود میدید با اعتماد بنفس مثال زدنی توانست علاقه مندان بسیاری را به غرفه مزدا بکشاند. جالب است از حضور مزدا۲ و برخی همکلاسانش ماننند فورد فیستا، شورلت سونیک، فیات ۵۰۰ و... در بازار به شدت رقابتی ایلات متحده نیز زمان زیادی نمی گذرد، زیرا آمریکایی های اصولاً و از گذشته علاقه ای به اتوموبیل‌های هاچ بک آن‌هم در ابعاد خودرویی مانند مزدا۲ نداشته و به تازگی و تحت تأثیر عواملی مانند بهای سوخت، بحران اقتصادی و ... این گروه خودروهای اقتصادی و ارزان (البته نه در کشورمان) توانسته اند طرافدارنی در بازار ایلات متحده دست و پا نمایند.مزدا توربو ۲ کانسپت برمبنای فلسفه پرطرفدار قرار دادن یک موتور بزرگ توربو بر روی یک شاسی کوچک توانمند شکل گرفته است. مزدا با حک نمودن نام آقای چارلز اسپنلاب (CharlsEspenlaub) راننده افسانه ای خود با تالاری از افتخارات در مسابقات Gran-AM و SSCA World Challenge در زیر شیشه جلو این خودرو قصد داشته به نوعی هدف خود از ارائه این سامورایی کوچک را نشان دهد! بزرگ‌ترین تغییر و ارتقاء در زیر کاپوت انجام پذیرفته و موتور استاندارد، با موتور ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوشارژر که از مزدا اسپد ۳ قرض گرفته شده جای گزین شده است. موتور اسپید۳ که با کد MZR شناسایی می شود با توانایی تولید ۲۶۳ اسب بخار قدرت به واقع این ژاپنی سبک وزن را به یک موشک زمین به زمین با قابلیت تردد در خیابان بدل کرده است. در سیستم تعلیق نیز شاهد تغییرات فراوانی می باشیم که البته با توجه به توانایی های موتور اجتناب ناپذیر می باشد. استفاده از کیت کمک فنر و ضد شوک‌های H&R و رینگ‌های ۱۷ اینچی مسابقه ای OZ به طور اثربخشی باعث بهبود هندلینگ این هاچ بک ۵ در ژاپنی شده اند.در مجموع شکل ظاهری خودرو نیز شیک، اسپرت و تا حد امکان بدور از شلوغی‌های نامربوط می باشد. نقوش دلپذیر و هدفمند موجود در بدنه، اسپلیت (زیر سپری) های ظریف جلو و دیفیوزرهای عقب که به واقع کاملاً متناسب با ابعاد خودرو طراحی و تعبیه شده اند علاوه بر ایجاد حسی متفاوت و افزایش جاذبه های بصری به طور هوشمندانه ای در دمیده شدن روح سامورایی بر پیکره این مزدای دوست داشتنی مؤثر عمل کرده اند.با وجود استفاده از دیسک‌های ۱۳ اینچی برمبو در چرخ‌های جلو، تنها مورد منفی در مورد این مزدا به سیستم ترمزهای آن مربوط می شود. در کمال تعجب ترمزهای عقب این خودرو، درام (کاسه ای) بوده که به واقع نا امید کننده و سؤال برانگیز است!


تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

پورشه 911 C4 1990

اگر در نمایشگاه امسال انواع و اقسام مدل‌های​تیونینگ شده و بعضاً رعب آور فورد موستانگ در کانون توجه بازدیدکنندگان قرار داشتند، این ۹۱۱ بی نظیر نیز افراد بسیاری را مجذوب خود ساخته بود تا آلمان‌ها نیز دست خالی نباشند! این پورشه توسط کمپانی ILLEST ، یک برند تولید کننده پوشاک اسپرت! که البته دستی نیز در تیونیگ خودرو دارد (بیشتر به‌دلیل استفاده از بازخوردهای تبلیغاتیش می باشد)، راهی SEMA امسال شده بود. ILLEST این بار و با کمک تیونر معروف ژاپنی محصولات پورشه یعنی را -ولت (Rau - Welt) ، این پدیده مهیج را تولید کرده است. این هیولای آلمانی از بادی کیت بسیار زیبا و عریض Rau - Welt و با گلگیرهای متورم برای فراهم آوردن فضای کافی جهت بکارگیری تایرهای غول پیکر فالکن RT-۶۱۵K که با دقت هر چه تمام بر روی رینگ‌های Rotiform ۱۸ اینچی آمریکایی(البته با پهنای متفاوت در عقب و جلو) سوار شده اند بهره می برد.سیستم فنربندی که توسط کمپانی KW برای این ابر پورشه تدارک دیده شده است، با استفاده از سیستم هیدرولیک HLS در سه وضعیت قابل تنظیم بوده و این امکان را فراهم می آورد تا در پایین ترین ارتفاع، هیچ فضایی مابین لبه پایینی گلگیرها با دیواره لاستیک های باقی نماند و در واقع علاوه بر ارتقاء هندلینگ و پایداری خوردو، در سالن نمایشگاه بیش از پیش مسحور کننده به نظر آید!موتور ۶ سیلند ۳.۶ لیتری به طور کامل توسط تیونر ژاپنی مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته و با کمک سیستم توربوی دقیق آن و با قرار دادن فشار Boost توربو بر روی عدد محتاطانه ۶ psi به راحتی ۴۰۰ اسب بخار نیرو تولید می کند.و تنها یک تنظیم و تیون مجدد کافی است تا با رساندن فشار Boost توربو بر روی ۱۵ psi قادر به استخراج رقم اعجاب انگیز ۶۰۰ اسب بخاراز پیشرانه ۶ سیلندر این سوپر اتوموبیل باشید!

تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

تجمع​ ماشين​هاي ديوانه + عکس


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهار

      کادیلاک عاشششششششششششقتم

    • احسان

      فقط پورش

    • بدون نام

      ممنون

      پاسخ ها

      • A man

        بابا این بنده خدا تشکر کرده dislike می زنی؟؟؟؟!!!

    • امیر

      ممنون ولی هیچی هیوندا نمیشه حالا هرچی میخواد باشه....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج