جاباما
۱۷۳۴۱۸
۵۰۹۴
۵۰۹۴
پ

نکات خانه داری برای حواس پرت ها

شیر سررفته روی گاز سوخته و چسبیده؟ تکه‌های پنیر از رنده پاک نمی‌شود؟ برفک‌ها فریزر را پر کرده‌است؟ نگران نباشید.

لاپلاس: شیر سررفته روی گاز سوخته و چسبیده؟ تکه‌های پنیر از رنده پاک نمی‌شود؟ برفک‌ها فریزر را پر کرده‌است؟ نگران نباشید.

نکات خانه داری برای حواس پرت ها

این اشتباه ها از هر خانم خانه‌داری سر می‌زند. مخصوصا اگر حواس‌تان کمی پرت باشد و چند فکر دیگر هم در ذهن داشته باشید. به جای ناراحتی و عصبی شدن می‌توانید این مطلب را بخوانید.

تکه‌های پنیر روی رنده

نکات خانه داری برای حواس پرت ها

وقتی پنیر پیتزا را رنده می‌کنید، خرده‌های پنیر به رنده می‌چسبد و از آنجا که شستن رنده آسان نیست، ممکن است روی آن باقی بماند و خشک شود. برای تمیز کردن آنها می‌توانید از روغن مایع استفاده کنید. کمی روغن مایع با استفاده از پنبه روی رنده بمالید و بعد از نیم‌ساعت که خرده‌های پنیر نرم شد، رنده را براحتی با اسکاچ و مایع ظرفشویی بشویید.


لکه‌های ظروف نگهداری غذا

نکات خانه داری برای حواس پرت ها

خورش‌ها و غذاهایی که سس گوجه‌فرنگی دارند به دلیل خاصیت اسیدی‌شان لکه زردی روی ظروف پلاستیکی برجای می‌گذارند که با شست‌وشوی عادی پاک نمی‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید از جوش‌شیرین یا آبلیمو استفاده کنید. کمی از آن را روی لکه بمالید و بعد از نیم‌ساعت بشویید. سپس ظرف را در آفتاب قرار دهید تا کاملا سفید شود. جوش شیرین باعث می‌شود بوی بد این ظروف هم از بین برود.


ریختن ماده غذایی در یخچال

نکات خانه داری برای حواس پرت ها

ریختن آب، شیر، آبمیوه و مایعاتی شبیه به این مشکل زیادی ایجاد نمی‌کند. شما می‌توانید با دستمال حوله‌ای آن را پاک کرده و جایش را با یک دستمال مرطوب از بین ببرید. اگر شیشه مربا یا عسل به یخچال چسبیده می‌توانید یک دستمال زبر را با آب داغ خیس کنید و با آن جای مربا یا عسل را تمیز کنید. اما اگر آب گوشت یا مرغ ریخت باید حتما دستمال را با آب و کمی مایع سفیدکننده مرطوب کنید و بعد جای آن را تمیز کنید. باکتری‌ها می‌توانند در این آب بمانند و باعث فساد در یخچال شوند.


برفک‌زدن فریزر

نکات خانه داری برای حواس پرت ها

امروزه که معمولا یخچال و فریزرها به هم وصل هستند، نمی‌توانید از روش‌های قبلی برای تمیز کردن برفک استفاده کنید. برای اینکه مجبور نباشید یخچال را از برق بکشید و منتظر بمانید تا برفک‌ها آب شوند و در این مدت نگران مواد غذایی موجود در یخچال باشید، می‌توانید از یک کفگیر استفاده کنید. کفگیرهای مخصوص تابه‌های تفلون بدنه فریزر را خش نمی‌اندازند. با استفاده از آنها برفک‌ها را بتراشید و بعد با استفاده از یک دستمال زبر که با آب‌گرم مرطوب شده، آنها را کاملا پاک کنید.


شیر ته گرفته یا سوخته

نکات خانه داری برای حواس پرت ها

وقتی برای درست کردن دسر یا پاستوریزه کردن شیر را می‌جوشانید، معمولا ته قابلمه یک لایه شیر می‌چسبد. بعضی وقت‌ها هم شیر روی گاز سر می‌رود و می‌سوزد. برای از بین بردن این لکه سمج، وقتی در قابلمه باشد، می‌توانید قابلمه را با آب گرم و کمی جوش‌شیرین پر کنید و به جوش بیاورید. در این صورت لکه شیر به راحتی پاک می‌شود. برای از بین بردن اثر سوختگی روی گاز می‌توانید گاز را روشن کنید تا لکه کمی گرم شود و بعد آن را با یک دستمال آغشته به خمیر جوش‌شیرین پاک کنید.


شکر سوخته در تابه

نکات خانه داری برای حواس پرت ها

وقتی شکر را کارامل می‌کنید، بعد از سرد شدن سفت می‌شود و به گاز می‌چسبد. کافی است کمی آب در تابه بریزد و زیر تابه را روشن کنید. آن‌قدر به هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و تکه‌های سفت آن از بین برود. سپس تابه را به روش معمولی بشویید.


لکه‌های چربی روی کاشی‌

نکات خانه داری برای حواس پرت ها

برای از بین بردن لکه‌های مانده روی کاشی‌ها می‌توانید کمی از مایع پاک‌کننده چند منظوره را روی لکه اسپری کرده و بعد از ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید یا با کمی آب جوش شیرین را خمیر کنید و روی لکه‌ها بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با اسکاچ پاک کنید.

لکه‌های خشک‌شده

برای پاک کردن غذای داغی که روی گاز ریخته، روی اسکاچ مایع ظرفشویی بریزید و کف آن را روی لکه‌ها بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه لکه‌ها پاک می‌شود. اگر بیشتر از یک روز گذشته، با یک قاشق جوش شیرین و ۳ قاشق آب مایعی درست کنید، روی لکه بریزید و بعد از نیم‌ساعت آن را پاک کنید.


غذای گیر کرده در آبکش

نکات خانه داری برای حواس پرت ها

وقتی برنج در سوراخ‌های صافی گیر کند و خشک شود، باید صافی را نیم‌ساعت در آب گرم بگذارید و بعد آن را به دیواره سینک بکوبید تا برنج‌ها کاملا بیرون بیایند.می‌توانید از اسکاچ و لوله‌بازکن‌های باریک هم کمک بگیرید.


قابلمه یا تابه سوخته

نکات خانه داری برای حواس پرت ها

اگر سوختگی به ظرف چسبیده ‌آن را با آب پر و یک قاشق جوش‌شیرین به آن اضافه کنید و آن را روی گاز بگذارید. زیر گاز را روشن کنید و قبل از اینکه آب جوش بیاید ظرف را از روی حرارت بردارید و بشویید. اگر لازم است این کار را یک بار دیگر تکرار کنید تا مشکل به کلی برطرف شود.


لکه روی ظروف چینی

نکات خانه داری برای حواس پرت ها

برای پاک کردن لکه چای از قوری چینی یا لکه غذا از ظروف لعابی می‌توانید از خمیردندان استفاده کنید. قوری را پر از آب کنید و کمی خمیردندان در آن بریزید و آن را حل کنید. بعد از نیم‌ساعت قوری را بشویید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج