رانندگی با تـازه وارد آمریکایـی
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
دکتر استرکی_1
دکتر ولدخانی_1
دکتر استرکی_3
اپیلاسیون نانا 3
دکتر ولدخانی_3
دکتر استرکی_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر ولدخانی_4
اپیلاسیون نانا 2
دکتر ولدخانی_2
دکتر استرکی_2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۷۶۰۰۹
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
۲۴۴۷۲
کمپانی بزرگ کادیلاک درسال 2012 محصول سدان جدیدی را به طرفداران خود معرفی کرد. بازار هدف این خودرو جایی است که در آن ب‌ام‌و سری3 و مرسدس‌بنزC کلاس حضور دارند. کادیلاک محصول جدید خود را با نام ATS در آگوست سال 2012 به عنوان مدل 2013 روانه بازار ساخت.
مجله تخت گاز - محمدحسن رزاقی: کمپانی بزرگ کادیلاک درسال 2012 محصول سدان جدیدی را به طرفداران خود معرفی کرد. بازار هدف این خودرو جایی است که در آن ب‌ام‌و سری3 و مرسدس‌بنزC کلاس حضور دارند. کادیلاک محصول جدید خود را با نام ATS در آگوست سال 2012 به عنوان مدل 2013 روانه بازار ساخت. مدلی که در کلاس سدان‌های متوسط لوکس عرضه شده است.

یکی از ویژگی‌های ATS طراحی خیره‌کننده و زیبای آن است. طراحی که همانند برادر بزرگ‌ترش یعنی CTS، در زمان تولید بسیاری از نگاه‌ها را به سمت خود کشاند. با عرضه نسخه ATS در خاورمیانه تعداد محدودی از این سدان آمریکایی وارد کشور شدند. تعداد انگشت‌شماری از کادیلاک ATS در منطقه آزاد ارس و 2 دستگاه در جزیره کیش تردد می‌کند. در این شماره فرصتی پیش آمد تا از نزدیک ملاقاتی با کادیلاکATS داشته باشیم. خودرویی که از جزیره کیش به صورت گذرموقت برای مدت کوتاهی به تهران آمده بود. رنگ طلایی این ATS یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن با دیگر مدل‌های وارد شده در کشور است.

رانندگی با تـازه وارد آمریکایـی

ATS از نمای نزدیک

کادیلاکATS در منطقه Lansing ایالات میشیگان تولید می‌شود. کارخانه‌ای که در سال 1999 توسط جنرال‌موتورز تأسیس شد و درسال 2001 فعالیت خود را با تولید کادیلاک CTS آغاز کرد. در این کارخانه بیش از 1500 کارمند و کارگر در آن فعالیت می‌کنند خودروهایی نظیر کادیلاک CTS وCTS-V سدان، استیشن و کوپه تولید می‌شود. هم‌چنین درسال 2014 این کارخانه به تولید شورولت کامارو پرداخته است. ATS در 2 مدل سدان و کوپه تولید می‌شود. البته نسخه کوپه این مدل در تابستان سال 2014 به عنوان مدل 2015 وارد بازار شد. خودرویی که در نمایشگاه دیترویت 2014 معرفی شد. ATS کوپه رقیب سرسختی برای مرسدس‌بنز Cکلاس کوپه و ب‌ام‌و سری4 به حساب می‌آید.

کادیلاک برای مدل ATS سدان چهار پیشرانه 4 و‌ 6 سیلندر استفاده کرده است. البته یکی از این پیشرانه‌ها در سال 2015 روی ATS قرار خواهد گرفت. پیشرانه پایه‌ این مدل 4سیلندر خطی 2.5لیتری است. دومین پیشرانه 2لیتر حجم دارد و به لطف بهره‌مندی از سیستم توربوشارژر قادر به تولید 272اسب بخار در 5500 دوربردقیقه و353 نیوتن‌متر گشتاور در 1700تا 5500 دوربردقیقه است. سومین پیشرانه که همانند پیشرانه دوم 272 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند برای سال 2015 روی ATS قرار خواهد گرفت که 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

چهارمین و قدرتمندترین پیشرانه‌ درون ATS قرار دارد 6 سیلندر است. حجم دقیق آن 3564 سی‌سی است. بدون هیچ توربو و سوپرشارژری 321 اسب‌بخار قدرت در 6800دوربردقیقه تولید می‌کند. هم‌چنین این پیشرانه قادر است در 4800 دوربردقیقه حداکثر گشتاوری معادل 371 نیوتن‌متر تولید کند. کادیلاک برای مدل 6سیلندر 3.6 لیتری و 2سیلندر 2.5لیتریATS  تنها از یک جعبه دنده6 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است. درصورتی که مشتریان مدل‌های 2لیتری توربوشارژ می‌توانند جعبه دنده 6سرعته دستی را سفارش دهند.

زیبای بیدار

درسال 2011 کادیلاک خودروی کانسپت Ciel را معرفی کرد. یک خودرو چهار در کانورتیبل. کادیلاک Ciel بیان‌گر طراحی خودروهایی جدید کادیلاک بود. طرحی که از جلو تا عقب به‌خصوص در قسمت چراغ‌ها حرف‌های جدیدی برای گفتن داشت. 2سال بعد اولین تصاویر ATS منتشر شد. در طراحی ATS از المان‌هایی که در Ciel به‌کار گرفته شده بود نیز استفاده شده است.

رانندگی با تـازه وارد آمریکایـی

 چراغ‌های جلو به قدری کشیده طراحی شده که قسمتی از گلگیرها را نیز دربر گرفته است. این طرح چراغ زمانی بیشتر جلوه می‌کند که از نمای روبه‌رو به ATS نگاه کنید.

 چراغ‌های نواری عمودی DayLight هماهنگی و زیبایی خاصی را با خطوط کشیده روی کاپوت و جلوپنجره ایجاده کرده است. هم‌چنین از انتهای چراغ جلو خطی تا بالای چراغ عقب کشیده شده که زیر زه شیشه‌ها عبور کرده است. اگر از نمای کنار ATS را نظاره کنید شاید تنها نکته‌ای که جلب توجه کند خط کمر کشیده از انتهای گلگیر جلو تا ابتدای گلگیر عقب خواهد بود. این خط با عبور از دستگیره‌های در و باک سوخت به نوعی یک انحنای زیبایی را روی خودرو ایجاد کرده است. البته این خط در کنار رینگ‌های 18 اینچ 10 پره زیبایی قسمت کناری را دوچندان کرده است. به عقب بنگرید!

همه چیز خوب است جز یک موضوع بسیار مهم. همه چیز از نظر طراحی هماهنگی خوبی با قسمت جلوی خودرو دارد. چراغ‌های عقب همانند چراغ‌های جلو کشیده طراحی شده‌اند. در طراحی قسمت انتهاییATS گویی طراح قسمت‌های کناری را با دست به مرکز هدایت کرده است. از برآمدگی روی درصندوق بار گرفته تا فلاپ زیر سپر. اما تنها ایرادی که می‌توان در این قسمت از ATS گرفت محل قرار گرفتن تک اگزوز استیل است.

به هیچ عنوان منطق و علت طراحی سیستم اگزوز در سمت چپ سپر مشخص نیست. محلی كه براي سراگزوز استیل تعبیه شده به نوعی نه مرکز سپر است و نه گوشه‌ آن. البته این موضوع تنها در نسخه 2.5لیتری به چشم خورده است.

خبری از صدای پرابهت نیست!

نسخه مورد آزمایش از پیشرانه پایه 4سیلندر 2.5لیتری بهره مند است. پیشرانه 2.5لیتری ATS تنها 202 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. درحالی که مرسدس‌بنزC200 ‌با پیشرانه 1.8لیتری توربو تنها 184 اسب بخار در5200دور بردقیقه تولید می‌کند. ضمن آنکه ب‌ام‌و 320i)F30) با پیشرانه 4 سیلندر  2لیتری توربو قادر به تولید 181 اسب بخار قدرت 5000 دور بردقیقه است. اما همه چیز به پیشرانه ختم نخواهد شد. برای انتخاب یک خودرو خوب باید معیارهای مختلفی نظیر طراحی، کیفیت و حتی قیمت را نیز در نظر گرفت.

رانندگی با تـازه وارد آمریکایـی

فضای درون کابین ATS همانند دیگر مدل‌های تولیدی کادیلاک علاوه بر حس اسپرت، حس خاص لوکس بودن را به همراه دارد. حسی که در هر خودرویی نمی‌توان احساس کرد. در مرسدس بنز Cکلاس بیشتر حس لوکس‌بودن به شما دست می‌دهد. در ب‌ام‌و سری3 نیز کاملا احساس می‌کنید سوار یک اتومبیل اسپرت هستید تا لوکس. به همین خاطر است که طرفداران ب‌ام‌و را بیشتر طیف جوانان تشکیل داده است. اما در محصولات کادیلاک بیشتر شما با خودرویی لوکس سروکار خواهید داشت. خودرویی که رگه‌هایی از رانندگی اسپرت را نیز به همراه دارد. به نوعی محصولات کادیلاک به صورت 50-50 رانندگی اسپرت و لوکس را در خود جای داده‌اند. سرنشینان عقب در ATS مورد آزمایش نیز می‌توانند از سیستم صوتی و تصویری جداگانه‌ای که برایشان در نظر گرفته شده استفاده کنند.

با این تفاسیر بعد از گرفتن عکس آماده رانندگی می‌شویم. کنسول مرکزی و غربیلک فرمان کاملاً به صورت قرینه طراحی شده‌اند. به همین علت دکمه Start پیشرانه روی کنسول مرکزی تعبیه شده است. در زیر دریچه مستطیلی شکل سیستم تهویه سمت راننده دکمه Statr/Stop پیشرانه قرار دارد. باروشن شدن پیشرانه شما یک صدای کاملاً معمولی و عادی را خواهید شنید. صدایی که کاملاً از یک پیشرانه 4سیلندر استاندارد توقع دارید و نه بیشتر! کیفیت خوب کابین از همان ابتدا مشخص است. اما باید دید ATS از نظر فنی تا چه میزان می‌تواند ما را راضی نگه دارد؟

نمونه مورد آزمایش از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک بدون پدال تعویض دنده پشت فرمان بهره‌مند است. وجود این پدال‌ها در هر خودرویی به تنهایی حس و حال رانندگی اسپرت را برایتان تداعی خواهد کرد. حرکت را از همان ابتدا با فشار روی پدال گاز آغاز کردم. اما عکس‌العملی که از پیشرانه شاهد بودم چندان با تصورات قبلی من هم‌خوانی نداشت. انتظار داشتم حداقل صدای پیشرانه در دورهای بالا لذت‌بخش‌تر شود. خبری از صدای طنین‌انداز و پرابهت نیست! تنها صدای زوزه‌ای را خواهید شنید که بعد از دور موتور4000 وارد کابین می‌شود. این صدای زوزه چندان هم آزار دهنده نیست.

ولی بهتر بود کادیلاک برای این موضوع چاره‌ای می‌اندیشید یا حداقل از عایق‌بندی بهتری برای کابین و محفظه موتور استفاده می‌کرد. البته نمی‌توان صدای زوزه پیشرانه را چندان هم آزار دهنده دانست. ATS به اندازه‌ کافی دارای نکات مثبت است که این موضوع را فراموش کنید. شما با یک خودرو 1570 کیلوگرمی رانندگی می‌کنید. خودرویی که با توجه به بهره‌مندی از محور محرک عقب نمی‌توان قسمت انتهایی‌‌ را راحت منحرف کرد، موضوعی که بارها و بارها سعی کردم در حین ورود به پیچ‌ها و یا دوربرگردان‌ها آن را امتحان کنم. اما پیروز میدان ATS بود.

رانندگی با تـازه وارد آمریکایـی

این خودرو دارای 4643 میلی‌متر طول، 1806 میلی‌متر عرض و 1420 میلی‌متر ارتفاع است. ضمن آنکه فضای کابین و سرنشینان به لطف فاصله بین 2 محور جلو و عقب در اندازه 2776 میلی‌متر کاملاً مناسب و عالی است. از نکات مثبتی که در حین رانندگی می‌توان به آن اشاره کرد میدان دید بسیار خوب به همراه وجود آینه‌های جانبی بزرگ و پهن است. پهن بودن آینه‌های جانبی علاوه بر نشان دادن فضای بیشتر از پشت سرتان باعث افزایش تسلط در حین رانندگی است. هم‌چنین بهره‌مندی از سیستم ترمزهای دیسکی Brembo اعتمادبه‌نفس شما را در طول مدت زمان رانندگی دوچندان خواهد کرد. به‌خصوص زمانی که می‌دانید ATS در زمان ترمز‌گیری از سرعت 96 کیلومتر تا صفر کیلومتر تنها به 39متر مسافت نیاز دارد.

در مجموع می‌توان گفت ATS با طراحی خاص و زیبای خود انقلاب جدیدی را در محصولات کادیلاک به همراه داشته است. خودرویی که با رنگ طلایی خود به راحتی نگاه هر عابری را به سوی خود جلب می‌کند. یک سدان خانوادگی که رانندگی شهری بسیار لذت‌بخشی را برایتان به همراه دارد. البته میانگین مصرف شهری 11لیتری برای این خودرو چندان توجیه‌پذیر نیست. باوجود آنکه ATS در بزرگراه و اتوبان‌ها به گفته شرکت سازنده تنها 7.1لیتر بنزین مصرف می‌کند. ضمن آنکه انتظار می‌رود با عرضه نسخه کوپه ATS در بازار به زودی شاهد ورود نسخهATS-V با پیشرانه قدرتمند 8 سیلندر خورجینی باشیم. پیشرانه‌ای که در خودروهایی نظیر CTS-V تحول عظیمی ایجاد کرده است.

درپایان از مالک محترم خودرو آقای حسین حجتی جهت در اختیار قرار دادن خودرویشان تشکر ویژه‌ داریم. هم‌چنین از مالکین خودروهای خاص و گذرموقت دعوت می‌کنیم برای تهیه گزارش از خودروهایشان توسط تیم مجله تخت گاز با دفتر مجله تماس حاصل فرمایند.
برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
استخدام_3
سفیر بار ساقدوش_3
شیرآلات زمانی_3
سفیر بار ساقدوش_4
شیرآلات زمانی_4
استخدام_4
سفیر بار ساقدوش_2
شیرآلات زمانی_2
استخدام_2
کیان برنا_فوتر موبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
شفا_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
کلینیک النا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آیلین_فوتر بلفارو
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
شاخه نبات_ فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی ادیب_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
کیان برنا_فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر
فنی آتل_فوتر
کلینیک النا_فوتر
شفا_فوتر