۱۷۸۴۲۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۱۱ مدال طلا سهم کشتی‌گیران ایران شد

سی و پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی در سه بخش فرنگی، آزاد و کشتی پهلوانی در کرمانشاه برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم: سی و پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی با حضور ۸۵ کشتی‌گیر ایرانی و ۱۵۰ کشتی‌گیر خارجی از ۱۵ کشور طی دو روز در ورزشگاه ۶هزار نفری امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد.

در این رقابت‌ها در کشتی پهلوانی جابر صادق‌زاده با شکست امیر محمدی به مقام قهرمانی در این بخش دست پیدا کرد و احمد میرزاپور نیز بر سکوی سوم پهلوانی جام تختی ایستاد.

در فینال وزن ۵۹کیلوگرم فرنگی طالح ممدوف از آذربایجان توانست بر اورخان احمداف هم‌وطن خود غلبه کند و به مدال طلای این وزن دست پیدا کند و در این وزن محمد نوربخش و شیرزاد بهشتی طلا با غلبه بر حریفان خود از آذربایجان و چین به مقام سوم مشترک رسیدند.

در فینال وزن ۶۶کیلوگرم فرنگی مبارزه دنیس دمیانکوف از اوکراین و محمدعلی گرائی با تساوی چهار بر چهار به پایان رسید که به‌دلیل اخطار بیشتر کشتی‌گیر اوکرایی به‌عنوان پیروز این مبارزه معرفی شد و به مدال طلا دست یافت و در این وزن مراد ابولادزه از گرجستان و مجید یعقوبی سوم شدند.

در فینال وزن ۹۸ کیلوگرم فرنگی سیدمصطفی صالحی‌زاده با دوبنده قرمز و با نتیجه سه بر صفر بر دیمیتری تیموچنکو از اوکراین غلبه کرد و به مدال طلا دست یافت و در دیدارهای رده‌بندی نیز ژیائو دی از چین با غلبه بر محمد کاظمی و ایراکلی کاجایا با غلبه بر مهدی کشاورز سوم شدند.

در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم فرنگی بشیر باباجان‌زاده توانست با نتیجه ۲ بر یک امیر قاسمی منجزی را مغلوب کند و به مدال طلا این وزن دست یابد و در این وزن آرمان نظری با غلبه بر میکولا کوچمی از اوکراین و کوانگ مینگ از چین با غلبه بر ساندرو دیکلامینجیا از گرجستان به مدال برنز رسیدند.

در فینال وزن ۷۱ کیلوگرم فرنگی برومند اصلان و رامین طاهری به مبارزه پرداختند که رامین طاهری با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و قهرمان شد و در این وزن چین چنگ ژانگ از چین و عظیم گرمسیری با غلبه بر حریفان خود از ایران و کره شمالی به مقام سوم مشترک رسیدند.

در فینال وزن ۷۵ کیلوگرم فرنگی دیمیترو پیشکوف از اوکراین و محمد عبدالسلام از مصر به مبارزه پرداختند که کشتی‌گیری اوکراینی با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست پیدا کرد و در این وزن محمد کریمی و وحید بابایی جعفری به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در فینال وزن ۸۰کیلوگرم فرنگی لاشا گوبادزه از گرجستان و علی زینتی رفاه به مبارزه پرداختند که کشتی‌گیر گرجستانی با پیروزی شش بر صفر بر حریف خود پیروز شد و به مدال طلا دست پیدا کرد و میلاد خسروی با غلبه بر وی‌وی‌چن از چین و علی شریفی با غلبه بر زوراب سنیدزه از گرجستان سوم شدند.

در فینال وزن ۸۵ کیلوگرم فرنگی ژان بلنیوک از اوکراین و داود عابدین‌زاده به مبارزه پرداختند که کشتی‌گیر اوکراینی با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت و علی قیطاسی و روبرت کوپلی شویلی به مقام سوم مشترک رسیدند.

یونس سرمستی در فینال وزن ۵۷کیلوگرم آزاد توانست با نتیجه ۱۰ بر صفر مصطفی دامادی را شکست دهد و به مقام قهرمانی جام تختی در این وزن دست پیدا کند و در دیدارهای رده بندی نیز تومار ساندیپ از هند و رضا اطری از ایران از سد اوتاری گوگوا از گرجستان و فرهاد جلایی گذشتند.

در فینال وزن ۶۱کیلوگرم آزاد بهنام احسان‌پور توانست آرش دنگسرکی را به لطف دریافت آخرین امتیاز شکست دهد و به مدال طلا این وزن دست یابد و در این وزن بکا لومیتادزه از گرجستان حریفی از را شکست داد و ایمان صادقی نیز با عبور از سد گالیب علی‌اف از آذربایجان به مدال برنز مشترک رسیدند.

در فینال وزن ۹۷کیلوگرم آزاد الیزبار اودیکادزه از گرجستان توانست حسن رحیمی از ایران را با نتیجه ۲ بر یک شکست داده و به‌عنوان قهرمانی جام تختی در این وزن دست پیدا کند که در این وزن والری آندریتسف از اوکراین با غلبه بر کشتی‌گیر مصری و سیدمحسن ابراهیمی به‌دلیل مصدومیت اباذر اسلامی برنز گرفتند.

پرویز هادی در فینال وزن ۱۲۵کیلوگرم آزاد توانست با نتیجه ۵ بر صفر جعفر شمس ناتری را شکست دهد و به مقام قهرمانی جام تختی در این وزن دست پیدا کند و در این وزن یداله محبی و امین طاهری با شکست حریفانی از هندوستان و بلغارستان به مقام سوم مشترک رسیدند.

در فینال وزن ۶۵کیلوگرم آزاد سیداحمد محمدی و علی‌اصغر جبلی به روی تشک رفتند که سیداحمد محمدی توانست در دقایق پایانی با نتیجه پنج بر چهار در این مبارزه به برتری برسد و به مدال طلا دست یابد و در این وزن محمدمهدی یگانه جعفری و سعید صالحی سوم شدند.

در فینال وزن ۷۰کیلوگرم آزاد حسن یزدانی و ایمان رحمانی‌زاده به روی تشک رفتند که حسن یزدانی در یک مبارزه زیبا با نتیجه ۱۱ بر صفر بر حریف خود غلبه کرد و به مدال طلا دست یافت و در این وزن الکساندر جاچوادزه از گرجستان و مسعود کمروند به مقام سوم مشترک رسیدند.

در فینال وزن ۷۴کیلوگرم آزاد پیمان یاراحمدی در یک مبارزه دشوار و با اختلاف یک امتیاز جومبر کولاشویلی از گرجستان را شکست داد و به مدال طلای جام تختی دست یافت و بهمن تیموری و مرتضی رضایی قلعه به مدال برنز این وزن دست یافتند.

در فینال وزن ۸۶کیلوگرم آزاد میثم مصطفی جوکار و علیرضا کریمی به‌روی تشک رفتند که جوکار با نتیجه پنج بر صفر بر حریف خود پیروز شد و به مقام قهرمانی جام تختی در این وزن دست پیدا کرد و در این وزن نیز احسان امینی و داویت مارساگاشویلی از گرجستان سوم شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج