۱۷۹۷۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آخرین وضعیت پرونده بورسیه های جنجالی

معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در ۶ ماه گذشته تصمیم گیری در حوزه بورسیه های غیرقانونی به سرانجام رسید و موضوع تجدیدنظر در این زمینه در جریان است.

خبرگزاری ایرنا: معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در ۶ ماه گذشته تصمیم گیری در حوزه بورسیه های غیرقانونی به سرانجام رسید و موضوع تجدیدنظر در این زمینه در جریان است.

مجتبی صدیقی بعدازظهر امروز (سه شنبه) و در پنجاه و پنجمین گردهمایی معاونین دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دانشگاه تربیت مدرس افزود: با آزمونی که برگزار شد ۱۱۵ نفر از رتبه های اول تا چهارم آزمون دکتری کشور که دارای صلاحیت های علمی و عمومی بودند؛ برای اعزام به خارج انتخاب شدند که امیدواریم این اعزام تا پایان سال صورت گیرد.

وی با بیان این که آیین نامه بورسیه داخل اصلاح شده از عملیاتی شدن وام دانشجویان دوره دکتری خبر داد و اظهارامیدواری کرد در روزهای آینده وام این دانشجویان برای دانشگاه هایی که فهرست های خود را برای سازمان امور دانشجویان ارسال کرده بودند واریز شود.

صدیقی، در ادامه با بیان این که در حوزه تربیت بدنی شاهد تحرک مناسبی بوده ایم گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده المپیاد ورزش های همگانی در دانشگاه های کشور برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت دفاتر مشاوره، از طراحی طرحی با عنوان انتظارات متقابل دانشجویان و دانشگاهیان خبر داد و گفت: دو واحد اختیاری درس مهارت های زندگی در شورای برنامه ریزی آموزشی تصویب شده و باید مقدمات اجرایی آن فراهم شود.

صدیقی همچنین از امضای تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره پیشگیری از بیماری ایدز خبر داد و گفت: این تفاهم نامه برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

طرح دیگری که معاون وزیر علوم به آن اشاره کرد، مشاوره شغلی و تحصیلی دانشجویان بود که می تواند دانشجویان را به سوی انتخاب شغل مناسب و بازار کار هدایت کند.

معاون وزیر علوم در عین حال ضمن ابراز نگرانی از بودجه سال آینده گفت: در سال ۱۳۹۴ محدودیت های اعتباری به ویژه در حوزه تغذیه خواهیم داشت و نگرانی هایی در این زمینه وجود دارد که برای برطرف کردن آن باید تلاش کنیم از ظرفیت های بخش خصوصی بیشتر استفاده شود.

لزوم توجه به صرفه جویی و بهینه سازی مصارف، توجه به مراکز مشاوره برای کاهش آسیب پذیری دانشجویان از دیگر موارد مهم در سخنرانی معاون وزیر علوم بود.

صدیقی همچنین یادآور شد: در گذشته ردیف بودجه برنامه های فرهنگی و غذای دانشگاه ها متمرکز بود، اما این امر توسط سازمان مدیریت از یکدیگر جدا شده و بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی غذای دانشجویان در سال آینده به ۵۸۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج