۱۷۹۹۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سردار اسماعیل احمدی مقدم (فرمانده ناجا) در اولین همایش علمی،‌ نظم و امنیت در استان فارس:

مجرمان قبلا تنومند بودند، اکنون باسوادند!

قبلا مجرمان افرادی کم‌سواد، تنومند و جسور بودند اما امروز کسانی که برخی جرایم مانند تولید شیشه یا جرایم اینترنتی را انجام می‌دهند از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که از دانش خود سو‌ءاستفاده کرده‌اند.

خبرآنلاین: سردار اسماعیل احمدی مقدم ( فرمانده ناجا ) گفت: «افزایش جرایم سیاسی طوری رقم خورد که تا یکسال و بیشتر جرایم سیاسی را تا ۵۰ درصد افزایش داد. اکنون بعد از دو سال به شرایط قبل بازگشته‌ایم. »

او که در اولین همایش علمی،‌ نظم و امنیت در استان فارس سخنرانی می کرد، گفت: «باید به سراغ زمینه‌های تولید جرم برویم و علل، ریشه‌ها و بسترها را شناسایی کنیم. نبود تعادل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که سرریز هر کدام به‌صورت جرم بروز می‌کند مانند بیکاری و خشکسالی که زمینه افزایش جرم را فراهم می کند.»

به گفته فرمانده ناجا، از قتل، راهزنی و سرقت مسلحانه کاسته شده است.

احمدی مقدم همچنین گفت: «قبلا مجرمان افرادی کم‌سواد، تنومند و جسور بودند اما امروز کسانی که برخی جرایم مانند تولید شیشه یا جرایم اینترنتی را انجام می‌دهند از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که از دانش خود سو‌ءاستفاده کرده‌اند. »

بخش هایی از سخنان او را بخوانید؛

«اگر نگاه‌ها بومی‌سازی شده و شناسنامه‌ای باشد که در آن تمام مشخصات به‌روز شده و مورد نیاز در تامین امنیت و نظم جامعه وجود داشته باشد، دیگر هر فرمانده با دید شخصی با مسایل مواجه نمی‌شود، بلکه براساس اطلاعات و آمارهای علمی و روش‌های مشخص شده و بومی شده با مسایل مواجه خواهد شد.

عرصه جرایم نیز متنوع شده است. امروز نمی‌توان با تمام جرایم سخت‌افزاری برخورد کرد. ارتقاء توان علمی، تجهیزاتی و به‌روز کردن فناوری‌ها، یک ضرورت است.

پلیس باید فاصله خود را با مجرمان کم کرده و حتی از آنان جلوتر برود، امکان موفقیت بدون استفاده از ابزار دانش و فناوری روز منتفی است. اکنون استخدام، بکارگیری نیروها، آموزش آنان و همچنین تامین تجهیزات و امکانات و به‌روزآوری این امکانات و دانش برپایه نیازها در حال انجام و گسترش است، اما باید بدانیم علم هم هر روز در حال گسترش است و متوقف نمی‌شود.

ابتدا باید در تهران، "پلیس فتا" را کارآمد کرده و سپس گسترش دهیم و پس از آن در سایر استان‌ها و کلان‌شهرها زمینه توسعه آن را فراهم کنیم.

رسانه‌ها و مسئولان فرهنگی تاثیرات بسیار مهمی در کاهش جرایم خصوصا جرایم خشن دارند و باید فرهنگسازی شود.
داشتن سلاح باید منطبق بر قانون و با کسب مجوز قانونی باشد.

کار قضایی، انتظامی و فرهنگی برای مقابله با جرایم خشن، لازم است. امروز خوشبختانه دستگاه قضایی از گذشته فعال‌تر شده و برخورد سریع، اجرای سریع احکام و قاطعیت در برخورد با مجرمان جرایم خشن، تاثیر بسیار مثبتی در کاهش این جرایم خواهد داشت.

اگر امنیت نباشد، دستیابی به رفاه، عمران، آبادانی و معاش هم امکان‌پذیر نیست.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج