حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (5)
۱۸۱۲۷۳
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
۶۵۰۹۳ 
آشپزخانه نوروزی برترین ها
صبحانه یکی از بهترین وعده های غذایی است. نان تازه، پنیر سفید، گردو، چای داغ و ... مواردی هستند که بیشتر ما ایرانی ها برای صبحانه خود داریم و بسیار هم لذت‌بخش است. به ویژه اگر نان تازه باشد و عطر آن در همه خانه بپیچد.
 
 
 
 
برترین ها: صبحانه یکی از بهترین وعده های غذایی است. نان تازه، پنیر سفید، گردو، چای داغ و ... مواردی هستند که بیشتر ما ایرانی ها برای صبحانه خود داریم و بسیار هم لذت‌بخش است. به ویژه اگر نان تازه باشد و عطر آن در همه خانه بپیچد. 

اما فارغ از صبحانه های سنتی، انواع خوراکی ها و غذاهایی که برای وعده صبحانه مناسب هستند را برایتان در چند قسمت گردآوری کرده ایم. می توانید در ایام نوروز از این دستورها استفاده کنید و در کنار اعضای خانواده طعم های جدیدی را امتحان کنید.


تُست فرانسوی با سس موز کاراملی


حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (5)

•    تعداد: 6 نفر
•    زمان تهیه: 20 دقیقه
•    زمان سرد شدن: 2 تا 24 ساعت
•    زمان پخت: یک ساعت

مواد لازم

•    12 عدد نان تست
•    230 گرم پنیر خامه ای نرم شده
•    نصف پیمانه پنیر ماسکارپونه
•    نصف پیمانه گردوی خرد شده
•    دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
•    یک قاشق چایخوری پودر دارچین
•    ¼ قاشق چایخوری نمک
•    6 عدد تخم مرغ همزده
•    سه پیمانه شیر
•    ¼ قاشق چایخوری نمک
•    سس موز کاراملی*

طرز تهیه

1.    1.نیمی از نان ها را داخل ظرف گود بچینید. در یک کاسه کوچک، پنیر خامه ای، ماسکارپونه، گردو، شکر قهوه ای، دارچین و نمک را با هم مخلوط کنید. مخلوط پنیر را روی نان ها بمالید و باقی نان ها را روی آنها قرار دهید. باید 6 ساندویچ به دست بیاید.

2.    در یک کاسه کوچک، تخم مرغ، شیر و نمک را با هم مخلوط کنید. آنها را روی ساندویچ ها بریزید تا کاملا روی آنها را بپوشاند. روی آنها پلاستیک بکشید و حدود 2 تا 24 ساعت داخل یخچال نگهدارید.

3.    فر را با دمای 275 درجه فارنهایت روشن کنید. کف سینی فر ورق روغنی پهن کنید. ساندویچ ها را روی آن بچینید و به مدت یک ساعت داخل فر قرار دهید تا طلایی شود. باید توجه داشته باشید که هر 15 دقیقه ساندویچ ها را برگردانید.

4.    آنها را گرم و به همراه سس موز کاراملی سرو کنید.

سس موز کاراملی

•    زمان تهیه: 50 دقیقه
•    زمان استراحت: 20 دقیقه

مواد لازم

•    ¾ پیمانه شکر قهوه ای
•    نصف پیمانه خامه فرم گرفته
•    نصف پیمانه کره
•    دو قاشق غذاخوری شیره ذرت
•    یک قاشق چایخوری وانیل
•    نصف قاشق چایخوری نمک دریایی
•    یک عدد موز

طرز تهیه

1.    در یک شیرجوش، شکر قهوه ای، خامه فرم گرفته، کره و شربت ذرت را با هم مخلوط کنید و بگذارید با حرارت متوسط بجوشد. به طور مرتب هم بزنید و سه دقیقه پس از جوشیدن از روی حرارت بردارید. در این مرحله، نمک و وانیل را اضافه کنید. آنها را داخل کاسه کوچکی بریزید و در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود. پیش از سرو، موزها را خرد و به آن اضافه کنید.


پای صبحانه

حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (5)

•    تعداد: 6 تا 8 نفر
•    زمان تهیه: 20 دقیقه
•    زمان سرد شدن: 2 ساعت
•    زمان پخت: 50 دقیقه

مواد لازم

•    8 ورق ژامبون
•    نصف پیمانه خرده نان
•    5 عدد تخم مرغ
•    2.5 پیمانه سیب زمینی ریز و سرخ شده
•    یک پیمانه پنیر سوئیسی رنده شده
•    نصف پیمانه پنیر سفید
•    1/3 پیمانه شیر
•    ¼ پیمانه پیازچه خرد شده
•    نصف قاشق چایخوری نمک
•    ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه

طرز تهیه

1.    در یک تابه بزرگ، ژامبون ها را روی حرارت ملایم تفت دهید تا برشته شوند. وقتی ژامبون ها سرد و خشک شدند آنها را خرد کنید و کنار بگذارید.

2.    خرده های نان را داخل تابه بریزید و تفت دهید. سپس آنها را داخل کاسه بریزید، روی آنها پلاستیک بکشید و داخل یخچال قرار دهید.

3.    قالب پای را چرب کنید. در یک کاسه متوسط، تخم مرغ ها را هم بزنید تا پف کنند. ژامبون های خرد شده، سیب زمینی رنده شده، پنیر سوئیسی، پنیر سفید، شیر، ¼ پیمانه پیازچه، نمک، فلفل سیاه و سس فلفلی را به آن اضافه کنید و هم بزنید. آنها را داخل ظرف پای بریزید و 2 تا 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

4.    فر را با دمای 325 درجه فارنهایت روشن کنید. خرده های نان را روی مواد بریزید و بدون در به مدت 50 دقیقه داخل فر بگذارید.


پنکک پفکی با سس موز

حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (5)

•    تعداد: 8 نفر
•    زمان تهیه: 10 دقیقه
•    زمان پخت: 20 دقیقه

مواد لازم

•    دو قاشق غذاخوری کره
•    4 عدد تخم مرغ
•    2/3 پیمانه آرد کامل
•    2/3 پیمانه شیر کم چرب
•    ¼ قاشق چایخوری نمک
•    نصف پیمانه کره
•    1/3 پیمانه شکر قهوه ای
•    3 عدد موز متوسط
•    دو قاشق غذاخوری آب سیب
•    خاکه قند (اختیاری)
•    خامه فرم گرفته (اختیاری)

طرز تهیه

1.    فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. دو قاشق غذاخوری کره را داخل تابه گرد و گود بریزید. تابه را سه تا 5 دقیقه داخل فر قرار دهید تا کره آب شود.

2.    در این فاصله، در یک کاسه متوسط، تخم مرغ را هم بزنید. آرد، شیر و نمک را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. مواد را فورا داخل تابه بریزید و آنها را حدود 20 تا 25 دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان پف کند و طلایی شود.

3.    برای تهیه سس موز، در یک شیرجوش، نصف پیمانه کره و شکر قهوه ای را با هم مخلوط کنید. آنها را روی حرارت متوسط بپزید و هم بزنید تا آب شوند. موزها را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر آنها را بپزید و مرتب هم بزنید. خیلی آرام، آب سیب را اضافه کنید و هم بزنید.

4.    برای سرو، سس را روی پنکک بریزید و در صورت تمایل، خاکه قند و خامه فرم گرفته را روی آن بریزید.


فِریتر میوه، آجیل و برنج

حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (5)

•    تعداد: 4 نفر (هر نفر دو عدد)
•    زمان آماده سازی: 15 دقیقه
•    زمان پخت: 12 دقیقه

مواد لازم

•    یک پیمانه برنج قهوه ای، پخته شده
•    ¾ پیمانه مخلوطی از میوه های خشک، خرد شده
•    سه قاشق غذاخوری بادام خرد شده
•    یک عدد زرده تخم مرغ
•    ¼ قاشق چایخوری نمک
•    ¼ قاشق چایخوری وانیل
•    1/8  قاشق چایخوری جوزهندی، رنده شده
•    دو عدد سفیده تخم مرغ
•    یک قاشق غذاخوری کره
•    دو قاشق چایخوری روغن گیاهی
•    4 قاشق چایخوری مربای توت فرنگی، زغال اخته و آلبالو

طرز تهیه

1.    در یک کاسه بزرگ، برج قهوه ای پخته شده، میوه های خشک، بادام، زرده تخم مرغ، نمک، وانیل و جوز هندی را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه کوچک، سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی هم بزنید تا کف کند. سفیده پف کرده را به مخلوط برنج اضافه کنید.

2.    در تابه بزرگ یک قاشق چایخوری روغن و 1.5 قاشق چایخوری کره بریزید، پس از داغ شدن یک قاشق فریتر را داخل تابه قرار دهید و با قاشق صاف کنید تا حدود یک سانتی متر ضخامت داشته باشد. حدود 6 دقیقه هر طرف آنها را بپزید تا حسابی طلایی شوند. آنها را از تابه خارج کنید و گرم نگه دارید. پس از پخت همه مواد، آنها را با مربا سرو کنید.


املت دانشجويي

حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (5)

مدت‌هاست كه املت تهيه شده با رب، لقب املت دانشجويي را يدك مي‌كشد اما اين املت، هم در مدت كوتاهي آماده مي‌شود و هم با كمي خلاقيت، طعم منحصر به فردي به‌خود مي‌گيرد. رب گوجه‌فرنگي مانند خود گوجه‌فرنگي حاوي ليكوپن فراواني است. مصرف اين آنتي‌اكسيدان بسيار مفيد به پيشگيري از ابتلا به سرطان، مخصوصا سرطان پروستات، كمك مي‌كند. اگر روغن مصرفي‌تان هم كانولا يا كلزا باشد، مي‌توانيد از دريافت اسيدهاي چرب امگا3در وعده صبحانه مطمئن شويد و به اين ترتيب، سلامت قلب و عروق‌تان را تضمين كنيد.

تعداد: 1نفر

مواد لازم

•    1عدد تخم‌مرغ
•    2قاشق سرخالي رب گوجه‌فرنگي
•    2قاشق سر خالي روغن كانولا
•    نمك و فلفل سياه به ميزان لازم
•    1قاشق مرباخوري مرزه خشك
•    نصف قاشق مرباخوري ترخون‌خشك

طرز تهيه

1.    روغن را درون تابه بريزيد و 30ثانيه اجازه دهيد تا گرم شود.

2.    رب، نمك و فلفل سياه را اضافه كنيد و آن را 2دقيقه تفت بدهيد.

3.    مرزه و ترخون را به رب بيفزاييد و 30ثانيه ديگر آن را تفت بدهيد.

4.    حالا تخم‌مرغ را روي رب بشكنيد، تفت مختصري بدهيد و حدود 2دقيقه بدون هم زدن اضافي، اجازه بدهيد تا تخم‌مرغ بپزد. حالا املت شما ظرف مدت فقط 5دقيقه حاضر است.


ساندویچ صبحانه دونات و نیمرو

حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (5)

مواد لازم


•    چند باریکه ژامبون
•    1 عدد دونات
•    1 عدد تخم مرغ
•    1 برش پنیر دلخواه

دستور تهیه

1.    دونات را به دو نیم کنید. یک دایره بزرگ از وسط یکی از آنها دربیاورید. در این دایره باید نیمرو بپزید.

2.    داخل ماهیتابه روغن بریزید و دو تکه دونات را داخلش داغ کنید. حالا تخم مرغ را داخل دایره دونات بشکنید و سریع در ماهیتابه را بگذارید تا تخم مرغ بپزد.

3.    حدود 3 تا 4 دقیقه به همین شکل بگذارید بپزد.

4.    حالا دونات ها را از روی شعله بردارید و با ژامبون و پنیر سرو کنید.


املت سبزيجات

حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (5)

تعداد: 3نفر

مواد لازم

•    1عدد پياز متوسط
•    10 عدد قارچ متوسط
•    3 قاشق غذاخوري فلفل دلمه‌اي رنگي
•    2عدد گوجه‌فرنگي متوسط
•    2عدد تخم‌مرغ
•    3قاشق غذاخوري روغن سرخ كردني
•    3قاشق غذاخوري جعفري ساطوري
•    2قاشق غذاخوري ذرت پخته
•    2قاشق غذاخوري زيتون بدون هسته
•    نمك و فلفل

طرز تهيه

1.    پياز را خرد و سرخ كنيد. گوجه‌فرنگي‌ها را هم همينطور. قارچ‌هاي ورقه‌ شده را به آن بيفزاييد.

2.    فلفل دلمه‌اي‌هاي رنگي‌خرد شده را بعد از تفت دادن قارچ به مواد اضافه كنيد.

3.    مواد را در حدي هم بزنيد كه بافت سبزي‌ها به‌هم نريزد يا گوجه‌ها بيش از حد له نشوند.

4.    حالا نمك و فلفل را با مواد ديگر تفت دهيد.

5.    تخم‌مرغ‌ها را روي سبزيجات‌تان بشكنيد و بدون هم زدن آنها با ساير مواد، ابتدا ذرت و سپس زيتون و درنهايت جعفري ساطوري را روي آن بپاشيد و در تابه را بگذاريد.

6.    از ارزش تغذيه‌اي تخـــم‌مـــرغ و گوجه‌فرنگي كه قبلا گفتيم اما به‌طور كلي، اين املت به‌خاطر دارابودن حجمي از سبزي‌هاي متفاوت، سرشار از انواع ويتامين‌ها، ‌آنتي‌اكسيدان‌ها و مواد معدني مانند ويتامينC، E، D، منيزيم، روي و كلسيم است. اگر مي‌خواهيد كلسيم بيشتري با خوردن اين املت دريافت كنيد، مي‌توانيد كلم بروكلي را هم به تركيبات آن بيفزاييد.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 4
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
15:29 - 1393/12/16
كاش يكي پيدا ميشد اينا رو برام درست ميكرد
Iran, Islamic Republic of
09:20 - 1393/12/17
آخه اين شد صبحانه حال آدم بهم ميخوره ، لابد رژيمي و سالم هم هست.
Iran, Islamic Republic of
16:09 - 1397/03/31
آدم باید زیاد شام و ناهار
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج