۱۸۲۳۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

ترفندهایی ساده برای تناسب اندام

شك نكنيد كه حفظ تناسب اندام، نياز به اراده قوي دارد. اول از همه، شما باید واقعا بخواهید موفق شوید، بدون این میل، پیش از آن‌كه فرصت استفاده از انگیزه را داشته باشید، نابود می‌شود.

ترفندهایی ساده برای تناسب اندام

برترین ها: شك نكنيد كه حفظ تناسب اندام، نياز به اراده قوي دارد. اول از همه، شما باید واقعا بخواهید موفق شوید، بدون این میل، پیش از آن‌كه فرصت استفاده از انگیزه را داشته باشید، نابود می‌شود. اگر تجربه اسب‌سواری داشته باشید، حتما می‌دانید كه این شما هستید كه باید او را كنترل كنید، وگرنه حیوان به هر سمتی كه بخواهد، شما را می‌برد؛ زيرا زورش از شما خیلی بیشتر است و اگر به او اجازه دهید كه راه خودش را برود، ممكن است نتوانید او را برگردانید. این همان اتفاقی است كه در مورد مهار‌كردن انگیزه شما رخ می‌دهد.

این انگیزه خیلی بزرگ‌تر از آن است كه شما تصور كنید و اگر بگذارید راه خودش را برود، ممكن است برای همیشه شما را ترك كند! برای مهار قدرت و دستیابی به موفقیت، باید انگیزه خود را در دست بگیرید و برنامه‌ای بچینید كه جرقه محرك را برای شما به یك موتور قوی تبدیل كند.

ترفندهایی ساده برای تناسب اندام

مهار قدرت براي موفقيت

هر انگیزه‌ای كه برای تناسب اندام داشته باشید، باید آن را در معرض آزمایش قرار دهید. واقعا برای دستیابی به هدف، چقدر حاضرید پیش بروید؟ چه انتظاری از خود دارید و فكر می‌كنید دستیابی به این هدف، چقدر طول می‌كشد؟مهار قدرت برای موفقیت غیر‌ممكن نیست؛ آدم‌های موفق همیشه همین كار را انجام می‌دهند. آن‌ها یك ایده را مطرح می‌كنند، آن را در ذهن می‌پرورانند، برنامه‌ریزی می‌كنند، امكان اجرایی شدنش را بررسی كرده و برای دستیابی به آن با سرعت هرچه تمام‌تر حركت می‌كنند. این همان كاری است كه باید برای تناسب اندام‌تان انجام دهید. بهترین شیوه برای كاهش وزن، برنامه‌ غذایی است كه برای همه عمر بتوانید از آن پیروی كنید، البته برنامه‌ ورزشی هم لازم دارید كه اجرای همیشگی‌اش برای‌تان امكان‌پذیر باشد. انگیزه‌تان را جمع كنید و با یك برنامه جامع تناسب اندام كه با توجه به جنسیت شما تنظیم شده، پیش بروید.


خودتان را تشويق كنيد

وقتی به یك برنامه غذایی موفقیت‌آمیز دست پیدا كردید، تشویق و تایید بهترین پیش‌غذا برای مغز شما به شمار می‌آید. همه ما می‌دانیم كه مغز نقش بسیار بزرگی در بیشتر عادات ما به پرخوری یا خوردن غذاهای ناسالم بازی می‌كند. برای همین است كه تصدیق موفقیت، نقش بزرگی در برنامه تناسب اندام بازی می‌كند. وقتی سر‌سپرده بدن‌تان باشید، اعلام موفقیت می‌تواند شما را به اهداف تناسب اندام و كاهش وزن بیش از پیش نزدیك كند. اگر هر روز در مورد موفقیت خود صحبت كرده و به بدن‌تان انرژی مثبت بدهید، بهترین كمك را به پیشرفت خود كرده‌اید. وقتی می‌خواهید وزن كم كنید یا هر كار دیگری برای بهبود سبك‌زندگی خود انجام دهید، تصدیق و تایید می‌تواند مسیر و آهنگ حركت را برای پیروی ذهن تنظیم كند.


معجزه جمله‌های تاكیدی در تناسب اندام!

یك راهكار ساده كه كوچك‌ترین خرجی هم برای‌تان ندارد، جمله‌های تاكیدی است كه نتیجه‌ای چند برابر به شما باز می‌گرداند.البته همه این حرف‌ها به شرطی موثر است كه شما به آن ایمان داشته باشید. قبل از انتخاب جمله تاكیدی كه می‌خواهید بگویید، به احساس‌تان فكر كنید. تنها گفتن یك جمله تاكیدی نمی‌تواند مفید واقع شود، شما باید به قدرت آن اطمینان كامل داشته باشید تا اتفاق بیفتد. باید مصمم باشید كه با یك جمله، واقعیت را بسازید.در صورتی‌كه به خوردن غذاهای ناسالم و چرب عادت كرده‌اید یا همیشه پرخوری می‌كنید، سعی كنید به مرور زمان این موارد غذایی را از برنامه غذایی خود حذف كنید. از جمله‌های تاكیدی استفاده كنید تا بتوانید بر این هوس‌ها غلبه كنید!باور كنید كه مصرف غذاهای سالم اصلا سخت نیست و اساس موفقیت شما در برنامه تناسب اندام و كاهش وزن، همین است.


ترفندهایی ساده برای تناسب اندام

از اين به بعد، اين‌ها اصول غيرقابل تغيير شما هستند:

• از خوردن غذاهای سالم لذت می‌برم.
• وقتی سیر می‌شوم، دست از خوردن می‌كشم.
• در مصرف نمك زیاده‌روی نمی‌كنم.
• در هر وعده غذایی‌ام از پروتئین‌ها استفاده می‌كنم.
• مراقب مقدار مصرفی قندوشكرم هستم.
• غذاهای سرخ‌كردنی نمی‌خورم.
• چربی غذاهای سرخ‌كردنی برای من، اصلا لذت‌بخش نیست.
• نوشیدنی‌های بدون شكر و بدون گاز برای من بی‌نظیر هستند.
• من مصرف نان، برنج و سایر مواد نشاسته‌ای را به حداقل می‌رسانم.


۵ راز برای برنامه غذایی صحیح

شما در صورتی می‌توانید برنامه غذایی صحیحی داشته باشید كه غذاهای سالمی انتخاب كنید. این روزها، فست‌فودها و غذاهای حاضر و آماده بی‌فایده، بیشترین مصرف را دارند؛ غذاهایی كه كمترین ارزش غذایی را داشته و چند برابر غذاهای دیگر چربی، قند و نمك دارند. از مواد غذایی داخل یخچال و كابینت‌های آشپزخانه یك فهرست تهیه كنید. چه غذاهایی را به بدن‌تان می‌رسانید؟ هر روز غذاهای مصرفی همان روزتان را یادداشت كنید تا ببینید رژیم غذایی فعلی شما از چه نوع موادی تشكیل شده است.

قدم اول: سعی كنید مواد غذایی پر‌كالری را با كم‌كالری‌ها جایگزین كنید. مثلا به جای شیر پرچرب، از شیر بدون چربی یا كم‌چرب استفاده كنید و یك لیوان با چند قطره آبلیموی تازه را جایگزین نوشابه‌های شیرین و پركالری كنید. به جای این‌كه سر میز شام، یك تكه بیشتر گوشت بخورید، یك كاسه سالاد میل كنید. سالاد میوه را جایگزین اسنك‌ها و چیپس‌ها كنید. چنین تغییرات كوچكی می‌تواند تغییر زیادی در میزان كالری دریافتی شما داشته باشد.

قدم دوم: بر این میل كه بشقاب را لبالب از غذا پر كنید، غلبه كرده و وعده‌های غذایی‌تان را كوچك‌تر كنید. سعی كنید كمی كمتر از آنچه همیشه می‌خورید، در بشقاب بكشید. اگر همچنان گرسنه باشید، همیشه فرصت هست كه برای بار دوم بشقاب‌تان را پر كنید.

قدم سوم: هیچ‌وقت در یك ظرف بزرگ (قابلمه، تابه، دیس و...) غذا نخورید؛ شما نه‌تنها باید ببینید كه چه می‌خورید بلكه باید متوجه باشید كه چه مقدار غذا هم میل می‌كنید. دیدن غذا در بشقاب یا كاسه، بسیار اشتها‌برانگیزتر است و شما هم ساده‌تر متوجه سیری خود می‌شوید.

قدم چهارم: حتما هنگام خرید مواد غذایی، به برچسب روی آن توجه كرده و میزان ارزش غذایی و كالری آن را مطالعه كنید.

قدم پنجم: قبل از آن‌كه احساس سیری كنید، از خوردن غذا دست بكشید. حتی بعد از احساس سیری، یك قاشق اضافه‌تر هم نخورید. یادتان باشد فقط چند ساعت با وعده بعدی غذا فاصله دارید!

اگر از حساب كردن كالری غذاها خوش‌تان می‌آید، یادتان باشد كه كالری چاشنی‌ها، میان‌وعده‌ها و نوشیدنی‌های مصرفی روزانه‌تان را هم حساب كنید.


قدرت ذهن را دست‌ كم نگیرید

وقتی بزرگ‌ترین ورزشكارها وارد گود می‌شوند، بسیاری از آن‌ها یك بازی تمرینی موفقیت‌آمیز را در ذهن‌شان پشت سر گذاشته‌‌اند. وقتی آن‌ها از قبل حركات و عكس‌العمل‌های احتمالی خود را حسابی تمرین كرده باشند، قدرت ذهن به آن‌ها، این امكان را می‌دهد كه با نتیجه‌ای خیره‌كننده از پس تمام فشارها بر بیایند. این همان اتفاقی است كه در مورد تناسب اندام و كاهش وزن برای هر فردی می‌تواند رخ دهد. وقتی شما هنر تصور و تجسم ذهنی را تمرین كنید، می‌توانید تمرین‌های ورزشی‌تان را با سرعت بیشتری پیش ببرید.

وقتی ورزش تازه‌ای را شروع می‌كنید، مجموعه ماهیچه‌هایی را كه برای این حركت جدید فعال می‌شوند، در ذهن مجسم كنید.

همان‌طور كه تمرین می‌كنید، مغز شما این پیام را به ماهیچه‌های شما می‌رساند و در نتیجه آن‌ها عكس‌العمل نشان می‌دهند. راز این كار در آن است كه در طول تجسم ذهنی‌، با خودتان روراست باشید. همزمان با انجام حركاتی كه با توجه به توانایی و قدرت خود انجام می‌دهید، همان را در ذهن‌تان مجسم كنید.

این كار برای مغز، درست مثل این است كه شما واقعا همین حركات را قبلا انجام داده‌اید. بنابراین بعد از مدتی، می‌توانید خود را در حال انجام حركات بیشتر تصور كنید و قدرت و توان بدنی‌تان را افزایش دهید. شما یك حركت را تجسم كرده و ماهیچه‌هایی كه برای انجامش لازم هستند، متصور می‌شوید. اگر پیش از صعود فیزیكی به مراحل بعدی حركات ورزشی، هر‌كدام را یك به یك در ذهن مجسم كنید، سرعت پیشرفت واقعی‌تان به‌شدت افزایش می‌یابد. البته از این روش می‌توان برای پایبند ماندن به رژیم غذایی هم استفاده كرد؛ هدف‌تان از رژیم گرفتن را در ذهن متصور شوید و ببینید كه این كار تا چه حد می‌تواند در سلامت، ظاهر، قدرت و شادابی شما تاثیرگذار باشد. این كار را امتحان كنید و مطمئن باشید كه رژیم گرفتن برای شما، دیگر مشكل نیست! با این تمرین، شما مغزتان را مجاب می‌كنید كه رژیم غذایی را بپذیرد و به این ترتیب نیمی از راه را رفته‌اید!

هنر تجسم ذهنی و استفاده روزانه از جمله‌های تاكیدی، ابزار بی‌نظیری هستند كه می‌توانند شما را در زمینه تناسب اندام پیش ببرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج