۱۸۵۳۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تنها یک دلیل برای پولدارشدن در ایران امروز ما

ما بسیاری از کارهای روزانه را انجام می دهیم، به راحتی آب خوردن، چراکه برای انجام ندادن و غیرممکن بودنشان، هیچ دلیلی نداریم. حالا اگر برای پولدارشدن یا نشدن در ایران امروز هم بهانه ها یا دلایلی داشته باشیم، لابد تکلیف ما نیز روشن خواهد شد.

تنها یک دلیل برای پولدارشدن در ایران امروز ما

مجله موفقیت : جیم ران، جمله بسیاری باشکوهی دارد: اگر به اندازه کافی دلیل برای انجام کاری داشته باشید، پس قادر به انجامش خواهید بود. ما بسیاری از کارهای روزانه را انجام می دهیم، به راحتی آب خوردن، چراکه برای انجام ندادن و غیرممکن بودنشان، هیچ دلیلی نداریم. حالا اگر برای پولدارشدن یا نشدن در ایران امروز هم بهانه ها یا دلایلی داشته باشیم، لابد تکلیف ما نیز روشن خواهد شد.

تنها یک دلیل برای پولدارشدن در ایران امروز ما

ده بهانه برای پولدارنشدن در ایران امروز

۱ - پول نداریم. وقتی که پول نداریم، دقیقا با چه چیزی باید کار کنیم؟ وقتی می خواهیم کارگاهی را احداث یا شرکتی را تاسیس کنیم، باید روی هوا ساختمانش را بسازیم؟ پول که نباشد، نمی توان هیچ کاری کرد.

۲ - طرح داریم، می خواهیم از بانک ها پول بگیریم، اما برای وام دادن حسابی ما را اذیت می کنند. ضامن می خواهند و امروز و فردا می کنند و هزارتا بامبول دیگر درمی آورند. با این شرایط، همان بهتر که کاری نکنیم.

۳ - پارتی به اندازه کافی نداریم که سفارش ما را به دیگران بکند و کارمان را راه بیندازند. نه می توانیم مجوز بگیریم، نه می توانیم کارهای اداری مان را پیش ببریم و... پارتی که نباشد، همه چیز روی هواست.

۴ - مثلا چه کاری باید انجام بدهیم؟ همه تولیدی ها دارند می نالند و همه کسانی که کاری را شروع کرده اند، از نبود امکانات و تحریم های ریز و درشت و... آهشان به هوا برخاسته است. وقتی کارکشته های بازار دارند می نالند، ما برویم این وسط و چه کاری را راه بیندازیم؟ طرح از کجا بیاوریم؟

۵ - رقبای ما از شرکت های دولتی بوده و از رانت های اطلاعاتی، مالی و حمایتی برخوردارند. وقتی که آنها از چنین رانت هایی برخوردارند، ما باید چه قیمت هایی بدهیم و چه کارهایی بکنیم که بتوانیم از پس این رقابت برآییم؟

۶ - با این وضعیت تحریم ها، دیگر نمی توانیم روی صادرات و واردات حساب باز کنیم و وقتی هم که نتوانیم مواد اولیه وارد و محصولات خودمان را صادر کنیم، از کجا پول بیاوریم و به کارمان ادامه بدهیم؟

تنها یک دلیل برای پولدارشدن در ایران امروز ما

۷ - این چینی ها، پدر بازار را درآورده اند. توی هر حوزه ای که بخواهیم وارد بشویم، چینی ها حضور داشته و با قیمت های زیر بازار، توان رقابت را از ما گرفته اند. در مقابلشان هم نمی توان هیچ کاری کرد.

۸ - قوانین تجاری و اقتصادی کشور، ماه به ماه و سال به سال و حتی گاهی هفته به هفته در حال عوض شدن است. چیزی که تا دیروز ارزش اقتصادی حساب می شد، ممکن است ماه بعد، یک تهدید اقتصادی برای دارنده اش محسوب شود. واقعا با این قانونگذاری های سیال و ماه به ماه، نمی شود روی چیزی حساب باز کرد.

۹ - هزینه زندگی بالاست. هزینه سوخت و ساختمان و اجاره بالاست. هزینه نیروی کار در ایران بالاست. مالیات و عوارض و... را هم حساب کنید. مشتری ها هم که همه اش دنبال قیمت ارزان تر هستند. واقعا نمی شود کاری کرد. تازه، ممکن است پولمان را هم بخورند و یک لیوان آب هم رویش.

۱۰ - شما هم دل خوشی دارید ها! وضع را نمی بینید؟ اصلا هیچ دلیلی برای پولدارشدن نیست، خیلی متوهم هستید و همیشه فضایی صحبت می کنید و...

و تنها یک دلیل برای پولدارشدن در ایران امروز

شما در کنار دریایی هستید که می توانیم اسمش را اقتصاد امروز ایران بگذاریم. این دریا، بسیار بزرگ است و حتی امکان دارد وسط آن، گم شوید. این دریا، یا آرام و آفتابی است، یا ابری بوده و احتمال توفانی بودنش می رود، دریا واقعا توفانی است و موج های بزرگی دارد و اصلا نمی شود واردش شد و خیلی خطرناک است و...

جز این است؟ در مرحله اول، شما کاملا واقعی نگاه می کنید و می فهمید که این دریای اقتصاد، در چه وضعی است. این کار را که می توانید انجام بدهید، نمی توانید؟ ساده تر از این کار هم وجود دارد دارد؟ هرکسی درباره اقتصاد ایران، حرف هایی برای گفتن دارد. شما می توانید با یک مشاور اقتصادی گپ زده و یکی، دو روزنامه یا سایت تخصصی اقتصادی را دنبال کنید تا بفهمید که وضع به چه منوال است. کمی هم هواشناسی یاد بگیرید.

شما ساده ترین کارها را هم باید اول یاد بگیرید و تمرین کنید، تا بعد انجامش بدهید، درباره اقتصاد نمی خواهید این روش را به کار ببرید؟ از روی ابرها و نوع امواج و... می توان توفان را پیش بینی کرد. از روی طرح ها و برنامه ها و اتفاقات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی هم، می توان هوای آینده اقتصاد را پیش بینی کرد. واقعا کار سختی نیست.

تنها یک دلیل برای پولدارشدن در ایران امروز ما

بعد از شناسایی وضع موجود، به یکی از چند نتیجه ای که ذکر کرده ایم، می رسید، جز این است؟

اگر هوای اقتصادی ایران، یا هر جای دیگر، صاف و آفتابی بود، به شنا رفته، از سواحل این دریا لذت برده و کلی صفا کنید، به اعماق آب رفته و ماهی و مروارید صید کنید.

اگر هوای اقتصادی ایران، یا هر جای دیگر، ابری بوده و احتمال توفانی بودنش می رود، زیاد جلو نروید، کاملا مجهز باشید و تا نشانه های توفان پیدا شد، سریع به سمت ساحل برگردید.

اگر هم در مرحله سوم بودید و توفانی پیش رویتان مشاهده کردید، یا از ناخدای کارکشته ای استفاده کنید، یا با کشتی محکم و قابل اطمینانی به دریا بروید یا کنار ساحل و در خانه گرم و نرمتان، منتظر بمانید که توفان، تمام بشود.

مهم، این است که همه چیز را بدانید و برایش برنامه ریزی کنید؛ مهم این است که قدرت پیش بینی داشته باشید و این اتفاق، فقط در سایه آگاهی، شدنی است. کسانی که آگاهی اقتصادی ندارند، به راحتی در آستانه یک توفان، به دریا رفته و غرق می شوند. یا اینکه اصلا نمی دانند چه اتفاقی خواهد افتاد و در نتیجه، هیچ گاه به دریا نمی روند و دستاوردی هم به دست نخواهند آورد.

این چیزی که نوشتم، خیلی فضایی است؟ البته برای کسانی که تخصص در کار ندارند، کار متخصصان، نوعی جادوگری است؛ درحالی که برای خود این متخصصان و آگاهان، یک کار کاملا معمولی و روزمره است؛ درست مثل نفس کشیدن.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maziyar

      khoda vakili khodetoon in maghalatoon ro ghabool darid??

    • آرزو

      عالي بود. ممنون
      آرزو ميكنم يه روز شجاعت اينو پيدا كنم از راهنماييتون براي دستيابي به اهدافم استفاده كنم
      و فقط خواننده خوب نباشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج