۱۸۹۳۹
۴ نظر
۵۰۲۵
۴ نظر
۵۰۲۵
پ

سه شرط نفتی ایران اروپا را شوکه کرد

اولتیماتوم ایران به ۶ کشور اروپایی این روزها باعث شده تا قیمت نفت از مرز ۱۲۱ دلار فراتر رود و پیش بینی شود طی روزهای آینده نفت ۱۲۵ دلار را نیز پشت سرخواهد گذاشت.

خبرآنلاین: اولتیماتوم ایران به ۶ کشور اروپایی این روزها باعث شده تا قیمت نفت از مرز ۱۲۱ دلار فراتر رود و پیش بینی شود طی روزهای آینده نفت ۱۲۵ دلار را نیز پشت سرخواهد گذاشت.

دراین بین برخی از کارشناسان اروپایی تاکید می کنند این پیش دستی ایران در بلندمدت به ضرر ایران خواهد بود و از سویی دیگر برخی از پژوهشگران معتقدند در چنین شرایطی این اقدام از سوی ایران بهترین روش برای مقابله با این تصمیم اروپا بوده است.

از سویی دیگر اروپایی ها قرار بوده در تیرماه سال آینده تحریم نفتی ایران را آغازکنند که ایران با پیش دستی در فصل سرما و نیاز این کشورها به نفت سعی دارد تا با چنین تصمیمی مقابله کند.این امر در شرایطی که گفته می شود چین برای افزایش تولید نفت از ایران قول مساعد داده است از نظر کارشناسان منطقی به نظر می رسد.

درشرایطی که بعدازظهر روز چهارشنبه مقامات وزارت امور خارجه ایران سفرای ۶ کشور فرانسه، هلند، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و یونان را فراخواند و هشدار داد که در صورت آنکه این کشورها سه شرط ایران را نپذیرند صادرات نفت به آنها متوقف می شود،به نظر می رسد مقامات این کشورها با وجود تاکید بر مذاکرات با کشورهای دیگر نفتی در جهت تامین نیاز خود اما نتوانسته اند بازار نفت را از این تنش دور نگه دارند تا جاییکه نفت طی این دوروز با ۳ دلار افزایش قیمت مواجه شده است.

دراین بین اگرچه برخی از مقامات این کشورها چون اسپانیا اعلام کرده است که با کشورهایی چون عربستان،روسیه ،عراق برای تامین منابع مورد نیاز این کشور مذاکره شده و جای نگرانی وجود ندارد.

اما با توجه به اینکه فصل سرما همچنان در اروپا ادامه دارد و هنوز هم پالایشگاه های این کشورها نتوانسته اند وضعیت خود را به استفاده ازنفتی دیگر تغییر دهند این اولتیماتوم ایران می تواند عواقبی ناخوشایند را برای این کشورهای اروپایی در بر داشته باشد.

این اولیتیماتوم ایران در شرایطی است که اکثر این کشورها با بحران اقتصادی مواجهند و کوچکترین مشکلی می تواند اقتصاد این کشور را فلج کند.دراین بین ایران سه شرط عمده را مورد تاکید قرارداده است.

شرط هایی چون تضمین پرداخت پول نفت،افزایش مدت زمان قراردادهای نفتی بین ۳ تا ۵ سال وبرداشتن هرگونه حقی برای الغای قراردادهای نفتی از سوی این کشورها!

دراین بین برخی از کارشناسان تاکید می کنند این اولتیماتوم ایران به دلیل مذاکرات با کشور چین در راستای افزایش صادرات نفت به پکن است.در عین حال کره جنوبی و ژاپن نیز تاکنون حاضر به قطع ارتباط نفتی با ایران نشده اند.

اگرچه در تمام این مدت آمریکا با فرستادن مقامات سیاسی خود به این کشورها سعی داشته آنها را در این تحریم به خود همراه کند اما تا کنون مسوولان این کشورها زیر بار نرفته اند و پیش بینی می شود بخشی از صادرات نفت ایران به اروپا به آسیا تخصیص یابد.

درعین حال کشور هند نیز با وجود مشکلاتی در پرداخت پول نفت به ایران اما در تلاش برای رفع این مشکل است و از خرید نفت از ایران منصرف نشده است.

اخیرا مقامات این کشور به دلیل مشکلات موجود خواستار تهاتر گندم به جای نفت شده اند.براساس این گزارش سالانه معادل ۱۲ میلیارد دلار نفت به هند صادر می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ممد

      اقا بايد قطع شه اروپا همچين كه وارد فصل گرما شه نفت ايرانو قطع ميكنه فكر كرده خيلي زرنگه
      مام بايد پيش دستي كنيم و قبل از رسيدن فصل گرما اونارو تحريم كنيم تا مثل چي تو گل بمونن
      هر قرار داديم اگه قراره امضا بشه بايد تو فصل سرما باشه چون اونا تو اين فصل به ناچار به پاسخ هاي ما جواب مثبت ميدن ولي اگه اين فصلو رد كنن بازياشون شروع ميشه.

      پاسخ ها

      • lili

        موافقم.بد نیس قطع کنن تا بفهمن توی فصل سرما ایران بیشتر به دردشون میخوره یا آمریکا.

    • یاسین

      مگه میشه اونا را به را به ما ضرر بزنند ما بهشون لطف بکنیم دوستی دو طرفه ست

    • mehdi

      kheyli khobe

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج